Vastaa ketjuun

Heissan! Hauskaa että löysit, olen ollut poissa foorumilta 2 vuotta ja pitkästä aikaa käväisin katsomassa, olisiko täällä vielä jotain vanhalle kantturalle. Tuo eka viestini on näemmä neljän vuoden takaa, jolloin tämä minun ralli alkoi. Tilanne on nyt muuttunut monelta osin. Pääsin irti kuormittavasta suhteesta jossa oli paljon mieltä painavaa materiaalia,ja olen päätynyt terveeseen suhteeseen jossa on puolestaan paljon toisen tukemista ja keskustelua jne, no päinvastaisia juttuja kuin edellisessä.Toisekseen, pääsin viimein 2017 syksyllä eli vuosi sitten silloisen kotikaupunkini psyk.polille arviointijaksolle, ja tässä kohtaa on pakko sanoa, että kaupungeissa on älyttömiä eroja tämän suhteen,esim nykyisessä kotikaupungissa minut käännytettiin pois psyk.polilta vaikka olin sinne tullut erikoislääkärin lähetteellä, en saa sieltä yhtään mitään apua koska en ole riittävän sairas. Sain onneksi diagnoosin edellisessä kotikaupungissa ja sen turvin voin hakea (jos jaksan) psykoterapiaa. Jos jaksan viite siksi,että lähete/lääkärintodistus on voimassa tämän vuoden loppuun enkä ole tikkua ristiin laittanut, koska on tässä elämässä niin paljon kaikkea järkättävää ja kuormittavaa. Mutta niin, kokonaistilanne on huomattavasti parempi ja valoisampi vaikka siis en ole parantunut mihinkään vaan keskivaikeita masennusjaksoja saan ja mieli laahaa hyvin helposti maata vallankin jos yhtään väsähdän mieleltä taikka keholta.

Takaisin