Mitä vauvalle ja hankittuna?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja smiley
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

smiley

Näppärä viestien naputtelija
Maalismammat 2017
Nähtävästi otsikossa heti virhe, ärsyttävä ennakoiva tekstinsyöttö:yuck:

Haluaisin vähän kysellä mitä teillä on jo nyt hankittuna vauvaa varten? Itse olen ostanut pari pitkähihaista bodya sekä potkuhousut, muutamat sukat ja tumput. Yhdistelmävaunut kävin tilaukseen laittamassa, ne saan hakea tammi-/helmikuussa kotiin. Enempää vaatteita tuskin tulen ostamaan, sillä meillä tuleva mumma innostunut niiden hankinnasta. Pieniä 50-68 kokoisia vaatteita löytyy jo iso laatikollinen. Lähempänä h-hetkeä voisin käydä laatikon läpi ja katsoa mitä vielä tarvitsee. :rolleyes: Kiitollinen toki olen kun näin kovasti pikkuista odotellaan. Toisaalta vähän harmittaa, kun vaatteet ovat niin värittömiä, koska sukupuolesta ei ole tietoa. Itse haluan pukea vauvan ns. "tyttö- tai poikaväreihin" :oops:

Mä olen hankkinut 50-56 kokoisia bodeja ja housuja jonkun verran, tuplarattaat ja syöttötuolin. :)

Vaatteiden lisäksi enään tarttis hankkia matkapinnasänky toiselle vauvalle ja kaukalopussi + tutit yms pikkujutut. :)

Eikä vaatteitakaan tietysti tarvitse hankkia, jos on poika. :D

Kaikkea on tullu jo hankittua. Heti ensimmäisenä olen hakenu omat vanhat vauva vaatteet varastosta,niin söpöjä "retro" potkuhousuja. Aina ku tulee jotain halpaa ja hyvää eteen niin olen kyllä ostanu. Kirppiksiltä olen ostanu jo pikku läjän vaatteita. Siskoki niin innoissaan ja auttaa hommaamaan kamppeita. Pilppusänky juttuineen on tullu hommattua jo ja sitteriki on löytyny siskon kaverilta. Kamala himo olis jo käydä kattomassa/hommaamaassa vaunut mutta siihenki pitää hommata aikaa ja suunnittelua ku asuu pikku kylässä,ehkä tässä kuussa kuitenki kaupungissa käymään. Ollaan päätetty että vaunut ja turvaistuimet olis uudet ja joitain vaatteita tietty mutta muuten käytettyä,hyvää ja halpaa ku pikkunen kuitenki kasvaa niin äkkiä. Nyt rv16+3. Niin ja ensimmäinen lapsi tulossa.

Pieniä bodyja+muuta vaatetta muutama hommattu ite kirppikseltä,äiti toi pussillisen kans jotai bodyja&potkareita.pinnis ja rattaat hommattu...viel hoitopöytä pitäs hommata ja tietty ne pikkujutut tutit ym..vaippojaki vois alkaa hamstraa jossai vaiheessa valmiiks muutaman paketin:D ja mitähä muuta sitä viel hommas...onha tässä aikaa vaik itelläki puoliväli kyl saavutettu.en tod.usko et kovin paljo yli rv38 viihtyy masussa :/

Ensiviikolla haetaan yksi pinnasänky kun ajateltiin alkuun pärjätä yhdellä. Äitiyspakkaus pelastaa jos tulee ongelmia sänkyjaossa onneksi. Lisäksi ensiviikolla haetaan vaunut kun tuli hyvät vastaan.

Meillä on vino pino pieniä 50-60cm vaatteita, muutamia isompia, kirjoja, pari tuttia, vaunuverho, muutama lelu, harsoja, pari pussilakanasettiä, peitto, tyyny sekä sijauspatja ja Teutonian yhdistelmävaunut :P

Lisätty tavaroita :)

Muokattu viimeksi:
Meiltä löytyy 56cm ylös päin bodyt, housut, yöhaalarit yms, tuskin mtn vaatetta enää tarvitsee ostaa. Lämpöpussi vaunuihin, kaukalo, harsoja, nb-vaippoja&pieniä taskuvaippoja, tuttipullot kolmosen jäljiltä, leluja, yhdistelmävaunut, kantoliina, kaukalo+telakka.. Tossa varmaan pääpiirteittäin kaikki mitä löytyy. Puuttuu vielä kestoliivinsuojat&-siteet, äitiyspakkaus, turvakaukaloon lämpöpussi, purkki korviketta, tuplavaunut.

Nyt löyty kirpparilta trikooliina, popin raitasetti, popin housut, newbien housut ja mulle äitiysfarkut. Kaikki yhteensä 20,20€ :) Jos tuleekin tyttö, niin joutaa vaatteet takasin kirpparille, sinistä ja vihreetä tuli ostettua pojalle vahingossa :rolleyes:

Mulla ei ole viela mitaan hankittuna. Tosin viikkojakin on vasta se 15. Kutkuttaa ihan kauheasti, mutta paatin, etta odotan rakenneultran tulokset (joo, joo, tavoitteita on hyva olla...:rolleyes:). Jos tulee taas tytto (kuten luulen :wink), ei tarvitse hankkia juurikaan mitaan. Esikoiselta on viela kaikki tallessa. Jos taas tulee poika... No, sitten pitaa lahtea kaupoille - JEE! :happy093

Pari bodya ostin ja osa esikoisen vauvajutuista varmasti käy vaikka tulisikin poika. Eilen tilasin vaunut :) Muuta en ole tälle vauvalle vielä hankkinut omaa.

Meillä ei tälle kakkoselle olla ostettu uutena vasta, kuin yksi pitkähihainen pieni paita tähän mennessä ja kirpparilta pari isompaa bodya ja paitaa (vahvasti poikavärisiä kyllä:rolleyes:). Tilattuna on kevättä varten pieni haalari-/kaukalopussisysteemi ja tarrakapalo, saa nähdä milloin tulevat. Ostettavissa on vielä uusi sitteri ja pinnasängyn reunapehmuste (ja toki poikavaatteita vähän lisää jos satun oikeaan tämän fiilikseni kanssa :woot:), mutta muuten esikoisen jäljiltä on kaikki valmiina.

Ostin eilen kirpparilta yhdet velourpökät kokoa 50 ja pussillisen pieniä sukkia.ostelen sitten rakenneultran jälkee enemmän kun toivottavasti tietää kunpi tuleeUutena ostin 4 pulloa ja pari pakettia tutteja jo valmiiksi

Vaatteita on nyt kokoa 56 tarpeellinen määrä, 62 voi sitten hamstrata lisää kun sukupuolesta on hajua (ehkäpä vasta syntymän jälkeen). Toppapuku ja villapuku on. Yhdistelmävaunut, matkikset ja hoitolaukku on. Kaukalo ja telakka on. Tutti ja tuttipullo on varalta. Ruskovillan myssyjä tekis mieli. Muutamia kestovaippoja on, vielä lisää tarvitaan. Vielä on paljon listalla muitakin hommattavia asioita; itkuhälytin, pinnasänky, hoitopöytä, harsoja, kissasuoja vaunuihin, kertsejä, sitteri, jalallinen amme, kantoväline..

Me ollaa ostettu vaan fbkirppikseltä kaks säkillistä vaatteita 50-80 kokoo, oli nii halpa et oli pakko ostaa, kaikki vaatteet ollu vaa yhel lapsel ennen nii oli siistejä. Meille tää on eka lapsi nii muuta ei oo. Pinnasänky tulee miehen vanhemmilta jossa mieskin on pienenä nukkunu. Sitä oon miettiny et ostasko rattaat ja kaukalon uutena, kuitenkin useempi lapsi tulevaisuudes halutaan niin niille ois sit käyttöä jatkossakin. No ruetaa sit rakenneultran jälkee kattoo. Ja onneks joulu välis nii tiijetää et sielt tulee lahjaks vauvalle sitä sun tätä.

Olihan täällä väki myös hankkinut jo kaikenlaista, kuvittelin olevani aivan liian varhain liikkeellä hankintojen kanssa. Itellä pieni jännitys kaiken aikaa siitä, jos jotakin tärkeää jääkin hankkimatta. Onneksi maaliskuuhun on vielä aikaa, vaikka välillä toivookin ajan menevän nopeampaa. Koskaan ei kohden. :grin

Täälä on hyvä kirjotella ja lukea muitten juttuja ku joskus tulee hoksattua jonku kirjotuksesta että ite on jonku asian unohtanu tai ei ole ajatellu sitä ollenkaan. Onneks on aikaa vielä hankkia kaikkea vaikka sitä on vähä semmonen hoppuhousu,mulle kaikki nyt heti mutta eihän siitä olis mitään iloa jos kaikki hommais heti :D

Meiltä löytyy jo:
-pinnasänky, patja, patjansuojus, peitto (lakanat jos on tyttö)
- sitteri, lelukaari sitteriin
- harsoja ym.
- kaksi hoitoalustaa
- hoitopöytä
- leikkimatto + lelut kaikki
- sähkököyttöinen rintapumppu, maidonkerääjä
- Manduca, trikooliina

(-tytölle kaikki vaatteet ja vähän liikaakin)
(-turvakaukalo, uusi hankitaan jos ostetaan auto)
(-vanna+jalatlöytyy jo, mutta ostan stokken flexi bathin koska pieni kylppäri)

Ostoslistalla vielä:
- Emmaljungan Super Vikingeihin tupla-adapteri, sadesuojat, vauvakoppa, lämpöpussit, seisomalauta
- syöttötuoli (stokke, vauvatuet on jo)
- pinnasänkyyn uusi katosverho+ verhoteline koska edellinen hajosi
- unipesä (teen itse)
- turvakaukaloon lämpöpussi
( - vaatteet jos tulee poika)

Kunhan rakenneultrasta selvitään, niin pitää tehdä parempi check-lista niin osaa arvioida vähän paremmin mitä tarvii, mitä ei ja paljonko tarvii pätäkkää ne ostaakseen :rolleyes:

Mä en oo vielä ostellut mitään, oikeastaan ostoslistalla on vaan toinen syöttötuoli, tuttipullohin uusia tutteja ja varmaan ne tuplarattaat tarvitaan. Vielä en oo päättänyt, mitä tehdään pinnasängyn kanssa :) Tammikuussa aattelin siirtää esikoisen omaan huoneeseen pinnasängyssä, mutta katsotaan oppiiko se vielä ennen toisen tuloa nukkumaan jo isossa sängyssä :)
Sit jos tulee tyttö, tarvii vaatteita :) Mulla ois maanantaina ultra, silloin 16+1, saa nähä, joko silloin selviäisi sukupuoli! Tai sit tarvii vaan ottaa vielä rakenneultraan :)

Meillä ei ollut mitään isompien lasten kamppeita tallessa, joten kaikki pitää hankkia. Nyt on makkarin nurkkaan kertynyt jo
- yhdistelmävaunut
- sitteri
- turvakaukalo (saatiin sukulaiselta)
- unipesä
- vaatteita uutena ja kirppikseltä
- kantoliina
Tänään meen kts. pientä sänkyä jossa renkaat alla; haluaisin sellaisen ensin mieluummin kuin isomman pinnasängyn. Ostetaan pinnasänky sit myöhemmin jos / kun on tarve.
Eli isoimmat hankinnat alkaa olla jo tässä...
Jotenkin vaan oon halunnut varautua ajoissa :)

Meillä on esikoiselta melkein kaikki tarvittava :) vaatteetkin on sinne 68 kokoonasti neutraaleja niin käy vaikka tyttö tulisi :) sit jos tyttö tulee niin käyn vähän tyttömäisempiä vaatteita muutaman ostaa ♡ mua ei kyl haittaa pukea tyttöä "poikaväreihin" ja toisinpäin, itekin penskana kuljin isoveljen vanhoissa vaatteissa pitkälti :D varsinkin haalarit ym. kalliimmat vaatteet jos sattuu esikoiselta sopimaan niin silloin saa niitä käyttää. Pari puentä juttua hankin vielä ennen vauvan syntymää, kuten toppa/kevyttoppahaalari pientä kokoa kun esikoinen syntyi kesällä eikä häneltäoo pientä jäänyt.

Takaisin