Mitä vaunuja suosittelet?

Lindsay80

Silmät suurina ihmettelijä
Varmasti täällä on ollut tällaisia keskusteluja aikasemminkin, mutta en ole täällä aikaisemmin lueskellut.. Elikkäs ois vaunujen hankinta vuorossa! Niitä on vaan niin mahdottoman paljon, että olis kiva kuulla muidenkin mielipiteitä ja mitkä vaunut on hyviksi havaittuja.

Olin jo tilaamassa Skidin Elegancet 3 in 1, mutta harmikseni ne ovat maahantuojalta loppuunmyydyt :( Mutta jotkut yhdistelmät ois varmasti hyvät ja jos turvakaukalonkin saa runkoon kiinni, niin ois paras! Mitäs näitä on olemassa? Irrotettava kantokoppakin ois jees, kun asutaan kerrostalossa ilman hissiä...

Kertokaas kokemuksia ja mielipiteitä! :)

Itselläni on abc merkkiset yhistelmävaunut ja oon ollu tosi tyytyväinen niihin.
asuttiin ensimmäiset 5kk lapsen syntymän jälkeen toisessa kerroksessa ja oli tosi kätevät kulkea vaunuilla portaissa.
poika oli syntyessään 54cm pitkä niin koppa osa kävi liian pieneksi sitte 5kk iässä mutta kun otti koppa osan pois niin poika mahtuu erittäin hyvin nukkumaan niissä.
ja tosiaan se heittoaisa on tosi kätevä.
menevät myös yllättävän pieneen tilaan. ja rattaissa isot renkaat niin hyvä työntää sohjossakin.

itse en tiedä mitään niistä rattaista mihin saa kiinni turvakaukalon. en ole tarvinnut sellaisia :)

mutta kannatttaa tutkia ja miettiä tarkkaan minkälaiset vaunut ottaa. niitä kuitenki käyttää melkein päivittäin :) ja ne mitkä tuntuu itestä parhaimmalta niin ne yleensä on :)

Ei olla päästy omiamme vielä sen koommin käyttämään, kuhan ollaan "koeajettu" (no pian tulevat käyttöön!:) ). Mutta mainostan silti: me tilattiin Lauran Lastentarvikkeesta Akjax Torent-merkkiset yhdistelmät (hinta vain 360e) ja liikkeen nimen mainitsen sen vuoksi, että tuo on ainut liike Suomessa, joka -toistaiseksi- myy Akjaxin vaunuja (merkki on tuotu Suomeen käsittääkseni vasta viime vuonna ja kyseisellä liikkeellä on yksinoikeus vaunuihin).

Vaunut on TODELLA MONIPUOLISESTI varustellut. Ne on suunniteltu pohjoisiin oloihin eli ovat hyvin lämpimät, niissä on hyvät pyörät ja toisaalta kesällä niihin saa hyvän "ilmastoinnin" ("ilmanvaihtoverkkoja" löytyy iso kuomun takaa ja pienempi päältä). Materiaalit ovat kestäviä ja sateenpitäviä. Vaunut ovat mielestäni nätit, vaikka suht isot ovatkin (no Emmaljungan koko luokkaa, hieman matalammat taitavat vaan olla). Todella kevyet työntää!! Vaunuihin saa yhdistettyä turvakaukalon shop ´n´go-menetelmällä (saman merkin kaukalo). On heittoaisa, jarrut edessä ja takana, meillä on myös "aluvanteet";) ...

Laitan vielä linkin mistä löytyy (sama väritys kuin meillä)...

http://www.lauranlastentarvike.fi/Akjax-Torent-yhdistelmaevaunut-musta-minttu

Itse tilasin kans silloin noi vaunut tuolta lauran lastentarvike.fi sivustolta.
suunnittelin kans noita akjax vaunuja mutta samalla sivustolla oli noi abct tarjouksessa niin ostin ne. ja tyytyväisiä ollaan oltu :)

Vaunuissa on niin paljon eri ominaisuuksia, joten vaunuja voi olla hankala ehdottaa..

Haluatteko te vaunuihin heittoaisan, vai riittääkö käännettävä ratasistuin? Entä renkaiden koko, isot vai pienet? Entä renkaiden kääntyvyys?

Jos nyt itse saisin valita esikoiselle vaunut/rattaat, niin ostaisin varmaan Ora Jet 3in1 (Travel System) -vaunut. Niissä ei ole heittoaisaa, mistä olen tykännyt nykyisissä vaunuissamme, mutta muuten nuo tuntuisivat olevan ainakin esittelyn perusteella täydelliset :-D

Värivaihtoehdot ovat kivat, edessä kääntyvät renkaat, hyvin säädettävä työntökorkeus, selkänojan säätömahdollisuus neljään asentoon ja mikä parasta, kevyt paino, vain 13,5 kiloa (meidän nykyiset yhdistelmät painaa lähes 20 kiloa..).

Ovat tietty vähän hintavat, Oran sivuilta tilattuna 499 €, mutta toisaalta, maksaahan jotkut esim. Emmaljungista yli 800 €..

Ja noista Akjaxeista jäi sanomatta se, että olen kuullu ja lukenu niistä pelkästään hyviä kommentteja. :)) Kannattaa tutustua..

Meille tuli Jovi Air -yhdistelmävaunut ja on kyllä vaikuttanut hyvältä. Vielä ei vaavia ole niihin laittaa mutta kuivaharjoteltu on. Kova kantokoppa on tosi tukeva ja hyvän oloinen! :)

Itse en myöskään ole päässsyt muuta, kun ihastelemaan ja tyhjänä koeajamaan vaunuja jotka hankimme. Mutta kyllä ne on vaikuttaneet niin käteviltä ja mahtavilta, kuin oletinkin ensimmäisellä kerralla, kun kaupassa niihin silmäni iski. Meille tuli hankittua Mutsy 4rider yhdistelmä vaunut, kantokoppa adpterilla. Loistavat tila ihmeet isoilla kääntyvillä etupyörillä. Hintaa tosin vaunuilla on, mutta kaikesta ei vaan voi tinkiä aina ja meille nämä aikuttavat täydellisiltä.

meillä on pian 6kk vaunuteltu Emmaljungan Edge Duo Combi-vaunuilla ja erittäin tyytyväisiä ollaan oltu .. :) 
poika on pian tosiaan tuon 6kk vanha ja edelleen mahtuu vaunukoppaan makoilemaan, herranen 68cm pitkä tällä hetkellä. 
ainut mistä voisin miinusta keksiä on, että vievät tilaa aika paljon, ovat isot .. ja toinen taitaa olla sitte hinta. :D 
mielenkiinnolla odotan talvea, että päästään testaamaan vaunuja lumihangessa. :) 

nuo on ihan "perinteisen" näköiset vaunut ja semmoiset halusinkin. 

Meidän täytyy ostaa pieneen autoon mahtuvat vaunut ja halutaan myös sellaiset mihin saa turvaistuimen kiinni. Itse olen ymmärtänyt, että pienet pyörät on aika huono valinta talvikäyttöön. Me asutaan kaupungissa, mutta kyllä sitä lunta on täälläkin ollut parina viime talvena ihan hurjasti.
Onko jollain kokemusta talviajalta esim.  Ora Jet 3in1 (Travel System) -vaunut tai teutonian Fun- vaunuista tai muista vaunuista missä on siis toiset pyörät sellaiset pienet. tiedän että ne saa lukittua, mutta lähinnä se kuinka ne toimii hangessa lykittäessä?

Kiva että on tullut näin monta kommenttia, kiitos!!! :)

Olenkin katsellut noita Akjaxin vaunuja, mutta minun makuuni näyttävät jotenkin raskailta? Mutta taitavat olla kuitenki kevyet työntää?

Oran Jet 3 in 1 vaikuttaisi olevan myös ihan varteenotettava vaihtoehto, myös ulkonäkö miellyttää. Minuakin kiinnostaisi tietää noiden kääntyvien, pienempien etupyörien toimivuus lumessa ja sohjossa. Olisiko kenelläkään kokemusta? Jotkut neuvovat, ettei missään nimessä pieniä pyöriä talviolosuhteisiin.... Ja meillä kun on koira, niin pitäisi päästä lenkittämään kelissä kuin kelissä vaunujen kanssa. Ja talvivauvaa odotellaan, joten olisi tärkeä tieto toi pyöräasia ;)

Monet suosittelevat noita Emmaljungia, mutta itse en ole oikein innostunut... Ovat kuulemma isot ja painavat, vaativat ison auton ;) Ja arvostaisin kevyitä vaunuja, kun asutaan kerrostalossa ilman hissiä. Myöskään se korkea hinta ei houkuta, vaikka en mitään halpisvaunuja etsikään. Lisäksi "kaikilla" on sitten samanlaiset vaunut, ainakin omassa kaveripiirissäni suurimmalla osalla on aivan identtiset Emmaljungat!

Täytyypä vaikka käydä katselemassa vaunuja ihan liikkeissä asti, että saisi paremman "tatsin" tähän vaunujen ostoon! Tähän asti olen tutustunut vain netin kautta. Olisi kiva lukea mielipiteitä edelleenkin! :)

Itse tilasin myös  lauranlastentarvike.fi:stä tulevalle pikkukakkosellemme Akjaxin Big starit joita nyt olen käyttänyt kolme vee esikoisellamme ennen pikkukakkosen syntymää ja olen ollut todella tyytyväinen..Ensinnäkin omalla värityksellä tilasin ja toimitusajaksi sanottiin 3-5 viikkoa,vaunut tuli vajaassa kolmessa viikossa, ilmakumipyörät ja erikoisvanteet meilläkin! ja aion myös tilata väritykseen sopivan turvakaukalon akjaxilta samasta osoitteesta..shop`n gon taisi saada melkein kaikkii akjaxin malleihin.. tarkemmin löytyi sieltä akjaxin tiedoista!!!

niin ja näyttävät vain raskailta,itse runko yms painaa yhteensä 15kg ja mahtuu pieneen tilaan... nuo "muhkeat" jalkapeite ja kuomu antaa raskaamman kuvan vaunuista kuin mitä ne todellisuudessa on :)

Lindsay80"Minuakin kiinnostaisi tietää noiden kääntyvien, pienempien etupyörien toimivuus lumessa ja sohjossa"

Minusta pienet ja kääntyvät renkaat on maailman huonoin keksintö.varsinki lumella liikkuminen niitten kanssa erittäin vaikeeta ja haastavaa.hyvä että soralla pääsee eteenpäin.
Täällä Pohjosessa sitä lunta riittääpi :D

Lindsay80: k'yppä tutustumassa noihin Mutsyn vaunuihin. Kääntyvät etupyörät ovat isot. Vaunut ovat aikasta kevyet. Itselläni kun oli kriteereissä se, että pitäisi soveltua hikkatien sohjosta aina kauppojen sokkeloihin.

Meillä käytettynä ostetut Emmaljungan Citykrossit, city-kopalla varustettuna. Ja nää ei kyl vie autosta paljoo tilaa, huomattavasti pienemmät ku esim Oran Jovit. Kevyet nostaa ja työntää. Ja heittoaisaa en ole osannut kaivata. Ja emme ole kokeneet näiden kanssa tarpeelliseksi hommata matkarattaita.

Takaisin