Mitä tuoksua käytät?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytättekö parfyymia? Tai bodymistiä? Jotain muuta? Onko yksi ylitse muiden? Vai käytätkö ollenkaan hajustettua kosmetiikkaa?

Itse omistan kymmeniä edp- ja edt-tuoksuja, bodymistejä, tuoksuvia vartalovoiteita.. Lempparit on julkkishajuvedet ja karkkimaisen tuoksuiset hajuvedet :Heartred Justin Bieber, Rihanna, Ariana Grande, Taylor Swift :Heartred muita lemppareita on Lushin Snow Fairy vartalosuihke, Escadan Cherry in the air, Victor & Rolfin Bonbon.. Tuoksut eivät säily ihollani pitkään, enkä kuitenkaan läträä tuoksuilla.

Pyrin ostamaan kaiken hajusteettomana. Vain shampooni ja hoitoaineeni taitaa olla tuoksullisia, niissäkin tuoksu on hyvin mieto. Saan päänsäryn voimakkaista tuoksuista ja etenkin jos tuoksuja on paljon sekaisin (esim. vaatteiden pesu- ja huuhteluaine, hiusten muotoilutuotteet+hajuvesi). Nuorempana käytin paljon tuoksuja, lemppareita oli Escadan tuoksut sekä Caroline Herreran 212. Juuri tseasiassa siivosin kaikki vanhat jämät pois kylppärinkaapeista kuleksimasta :smiley-ashamed005

Kärsin hajusteyliherkkyydestä ja etenkin uudet hajut aiheuttaa voimakasta päänsärkyä ja hengenahdistusta. Tästä syystä omat kodinpuhdistusaineet, saippuat ja tuoksut pysynyt vuosia samana ja pyykinpesuaineiden täytyy olla hajusteettomia. Valitettavasti saan kuitenkin esim. lapsien kavereista usein päänsäryn kun heidän vaatteet tuoksuu voimakkaasti pesuaineelle. Töissä kiusallista kun työkaverit/asiakkaat tuoksuu :hilarious: myös miehen ja pojan shamppoo Elvital ottaa toisinaan henkeen.:confused:

Tuoksuista olen monta vuotta jo käyttänyt christina aguileran edP tuoksua.

Ja pystyn siis tarvittaessa vaihtamaan hajustettuja tuotteita, kun riittävän pitkään siedätän uutta tuoksua, mutta se ei ole kauhean mieluista niin en viitsi nähdä sitä vaivaa kovin usein.

Shampoo ja hoitoaine tuoksuvat miedosti, samoin deodorantti, joka on luonnonkosmetiikkaa. Muuten en käytä mitään tuoksuja jo senkin takia, että moni on niille yliherkkä. Lähinnä siis fiilistelen ihania tuoksuja suihkussa ja pesen ne sitten pois. :joyful:

Vaatteiden en halua haisevan miltään, joten pyykinpesuaineet ovat tuoksuttomia.
Edellisessä elämässä taisin suihkauttaa hieman jotain tuoksua ulos lähtiessä, mutta en enää muista mitä se oli. :grin Eniten pidän raikkaista ja sporttisista tuoksuista, makeat ja tunkkaiset aiheuttavat päänsäryn.

En käytä mitään tuoksuja ja kaikki kosmetiikka on hajusteetonta, tosin en pysty juuri mitään käyttämäänkään. Minusta kaikki hajusteet pitäisi kieltää lailla. Meitä hajuista sairastuvia on yllättävän paljon. Ihmisten turhamaisuuden vuoksi kärsimme migreenistä, hengitysvaikeuksista ja monista vakavista neurologisista oireista. Itse pystyn olla hetken hajun lähellä jos ei ole kovin voimakas. En siis kuole välittömästi mutta migreeni saattaa kestää monta päivää.

Hajuvedet ja suihkutettavat deodorantit ovat ehkä pahinta mitä maa päällään kantaa mutta kyllä Ariel, Omo ja Frucktis myös työllistävät lääketehtaita ja lääkäreitä sekä aiheuttavat sairaslomapäiviä.

Pyykinpesuaine on meillä aina hajustamaton, samoin muut pesuaineet, käsisaippuat jne.hajusteettomia tai korkeintaan miedosti hajustettuja.

Itse laitan sillon tällön pienen suihkauksen escadan hajuvettä, yleensä on joku kausituoksu..

Rakastan puhtaita ja raikkaita sitrustuoksuja, granaattiomenaa ja vaniljaa. Käytän hajustettuja tuotteita niin itseni kuin pyykkien ja tiskien ym. pesussa. Deodorantti Buddy & Soul pomegranate ja hajuvetenä Boum Vanille Sa Pomme d'Amour.

En käytä enää, joskus nuorempana käytin. Jotenkin olen tullut herkemmäksi hajuille iän myötä ja kestän niitä nykyisin huonosti. Myös pyykinpesuaine on tuoksuton. Sen sijaan shampoossa ja hoitoaineessa saattaa välillä joku mieto tuoksu olla, samoin deodorantissa, mutta ne eivät kyllä tuoksu muiden nenään. Tai no ehkä miehen, jos hän tunkee ihan iholle. :grin

Kumppanini on hieman herkkä hajuille, joten en käytä parfyymeitä ja deodoranttikin on tuoksuton. Suihkusaippuassa ja shampoossa suosin hedelmäisiä tuoksuja.

Mulla tulee hajustetuista pyykinpesuaineista ja siivousaineista myös päänsärkyä, hajuvesiä oon toistaiseksi pystynyt käyttämään. Työskentelen hoitoalalla, joten en arkisin käytä tuoksuja, ja nyt raskautumisen myötä vähennän käyttöä entisestään.

Tällä hetkellä kaapissa on jokin Calvin Kleinin tuoksu, nimeä en muista. Lisäksi Avonin bodymist-tyyppisiä keveämpiä tuoksuja, kaikkia marjaisia ja hedelmäisiä tuoksuja.

Takaisin