Mitä tekisit jos rikastuisit äkkiä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Päädyin loton mainoksiin törmäillessä miettimään että mitä sitä tosiaan tekisi jos vaikka voittaisi loton päävoiton tai muuten rikastuisi yhtäkkiä. Mahtaisiko sellainen sekottaa vähän päätä... Mitä te tekisitte?

Itse ehkä ostaisin oman asunnon jos näin kävisi. En mitään luxus-lukaalia vaikka sitten tulisi sellaiseen riittävä summa vaan ihan tavallisen meidän perheelle (ja mahdolliselle pikkusisarukselle) sopivan kodin. Tai sitten pysyttäisi tässä missä nyt asutaan, mutta kaupassa käydessä ei enää tarvitsisi miettiä tuotteiden hintoja. Voisi ostaa enemmän luomua ja pienyrittäjiltä jne. Eikä ehkä tarvitsisi tukilappujen kanssa taistella jatkuvasti. :grin

Maksaisin ensi kättelyssä mun ja miehen lainat pois! Ostaisin kans semmosen kämpän johon meidän koko perhe mahtuu mukavasti asumaan, ei siis mitään luksuskämppää vaan sellaisen perus okt:) pistäisin suurimman osan rahoista säästöön kasvamaan korkoa ja jatkaisin tätä normaali arkea:)
Saattaisi olla että maksaisin myös mun ja miehen vanhempien lainat pois, kiitoksena niiden kasvatus työstä;)
Osan varmaan lahjoittaisi lastensairaalaan tai jonnekin muualle lapsien hyvin vointiin... hyvä kiertoon;)

Saattaisihan se pistää pöntön sekaisin jos tilillä on katetta järkyttäviä summia satasien sijaan, ja se että vois kelaan ilmoittaa että pitäkää tunkkinne... vois sit rehellisesti olla kotona lasten kaa kunnes vika lähtee kouluun ilman että tarttis tosiaan tapella kelan papereiden kanssa:)
Pitäis varmaan eka alkaa lottoamaan jos miljoona voittoja halajaa, mut toisaalta mulle riittäisi tasan sen verran että sais maksettua kaikki lainat pois! Siihen tyytyisin:)

Minä tekisin yhden unelman, esimerkiksi lahjoittaisin leikkipuistoon uudet leikkikamat ja aidan, tai koululaisille pyöräilykypärät. Tai maksaisin jonkun velat pois ulosottomiehelle. Jotain unelmaa.

Loput korkoa kasvamaan ja niillä eläisin loppuelämäni.

Jos voittaisin esim. huomisen eurojackpotin (67milj.) niin ostaisin kaikille sisaruksille (4kpl) asunnot tai maksaisin nykyisistä velat pois. Vanhemmille teettäisin totaalirempan niiden taloon ja ostaisin uuden auton heille.
Meidän perheelle teettäisin megaremonti pihalla nököttävään hirsitaloon. Eli siitä tulis mein unelmien koti.
Ja kyllä sitä varmaan lahjoittais johonkin kohteeseen osan.

Ostaisin vanhemmilleni uuden talon, sillä silmällä, että siellä pääsee liikkumaan myös mahdollisella pyörätuolilla/rollaattorilla/yms. kun vanhuuden aika tulee. Sitten ostaisin vanhempieni talon ja remontoisin sen meille käyttöön. Loput rahat säästäisin siihen, että meillä kävisi siivooja ja lumityöntekijä/haravoija/nurmikonajaja seuraavat 20 vuotta.

Omalle perheelle voisin kertoa ja niiden elämää helpottaa rahalla, mutta jos vaikka tulis 67 miljoonaa ni en kyllä uskaltais ees ystäville kertoa. Pelkäisin että sit elämä muuttuis niin paljon, että pystyttäiskö me enää olemaan ystäviä?

Ostaiisin meille tarpeeksi ison talon ja uusisin toisen auton. Ostaisin veljilleni omat asunnot ja vanhemmilleni myös. Varmasti lähdettäis koko perhe jonnekkin reissuun. Lahjoittaisin myös läheiselle keskussairaalalle pari keskoskaappia.
Voishan se nuppikin siinä seota, kun ei enää tarvitsisi miettiä hintoja missään. Olisi kyllä ihana lähteä ostoksille miettimättä hintoja ja voisi ostaa kaikille aina uutta ja parasta.

Osan laittaisin hyväntekeväisyyteen. Sitten ostaisin meille kihlattuni kanssa oman talon, kustantaisin ajokortin ja hankkisin auton. Häät nielevät varmasti myös osansa.

Takaisin