Mitä teitte parisuhteen alussa yhdessä, mutta nykyisin ette?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko muillekin käynyt niin, että teette nykyisin erikseen asioita, joita teitte parisuhteen alkuaikoina yhdessä? Mitä nämä asiat on?

Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen...

Kaupassa käynti. Joskus se oli yhteistä aikaa ja mietittiin kaupassa seuraavien päivien ruokia. Nykyisin toinen ottaa kauppalistan mukaan ja joko ottaa hengähdystauon lapsiarjesta tai toisen lapsen mukaan. Tai sitten toinen käy kaupassa toisen ollessa töissä/kuntoutuksessa.

Suihku. Joskus seurusteluaikoina oli kiva käydä yhdessä suihkussa. Nykyisin tuntuu ettei sinne edes mahtuisi mukavasti kahta.

Nukkumaanmeno. Tämä itseasiassa toi ketjun aiheen mieleen. Eilen illalla mentiin yhdessä nukkumaan, mutta todella usein jompikumpi menee ensin toisen jäädessä vielä nollailemaan itsekseen.

Minä meen yleensä meillä aikasemmi nukkumaan, mutta minusta on mukavaa nukahtaa kainaloon. Enne lapsia mun puoliso usein tuli nukuttamaan mut eli hengaili sängyssä sen aikaa et minä nukahdin ja sit lähti omiin hommiin. Valitettavasti nyt lasten myötä ei enää halua nukuttaa minua. Riittää kuulemma et pitää nukuttaa lapsia. 😂

Täällä aikalailla samaa kuin edellisillä.

Ennen käytiin yhdessä kaupassa, nykyään vaan jompi kumpi hakee valmiiksi keräillyt ruuat noutopisteeltä.

Ennen aina käytiin yhdessä iltalenkillä koirien kanssa. Nyt vain jompi kumpi käyttää koiran lasten iltatoimien lomassa.

Ennen käytiin ravintoloissa melkein joka vklp. Nyt ehkä 1krt/vuodessa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Isoja eroja ei taida olla muuta kuin suihku :D Mies tuli mun kanssa joskus suihkuun seurustelun alkuaikoina, mutta nykyään ei suostu enää koska valittaa että käyn liian kylmässä. Sanoin että kyllä aikaisemminkin ihan saman lämpöisestä olen tykännyt eikä se ennen haitannut, niin kuulemma enää ei tarvitse tehdä vaikutusta muhun. :D

Kaupassa käydään edelleen yhdessä (välillä, ei aina) ja nukkumaan pyritään menemään samaan aikaan, joskus voi tulla joku poikkeus. Ulkona syömässä ei ennenkään kovin usein käyty, ihan yhtä usein nykyään.

Yhdessä olon ensimmäisinä vuosina käytiin välillä keilaamassa. Nyt ei olla käyty varmaan kymmeneen vuoteen. Muutenkin yhteinen harrastaminen ja harrastuksen etsiminen on jäänyt kun ollaan hyväksytty se että tykätään niin eri jutuista. Mies tykkää ulkoliikunnasta ja salista. Minä ryhmäliikunnoista ja joogasta. Enää ei käydä yhdessä juuri saunassakaan kun miehelle sauna ei oo tärkeä. Mulle on.

-Ravintolassa käynti : Vähän parempiin ravintoloihin ei enää lapset mukana kykene, et nyt täytyy tyytyä tasoon Pancho Villa jos jotain haluaa :')
-Leffassa käynti : ei onnistu enää. Illalla kotona voi mukamas kattoa jotakin, mutta kännykät kaivautuu esiin tai mies nukahtaa nojatuoliinsa. Eikä leffaa voi kattoa kunnolla äänillä koska ahdistaa että lapsi kuulis jostain rikosleffasta unen läpi pamahduksia tai kirkumista, varsinkin kun leffoissa kaikki tollaset metelit äänitetään ylikovaa ja puhe ylihiljaa.
-Istuttiin sohvalla : sit mies halus noi romantiikantappajat aka mekanisminojatuolit, ni kyhjötetään sit erikseen niissä. Sohva löytyy mut se on niin päin ettei siitä telkkaria oo mukava kattoa.
-Muut yhteiset ajanviettotavat : sulkapallo, minigolfaus, yksillä käynti yms. Kun ei oo kahdenkeskistä aikaa lähteä mihinkään. Alkoholia ei kyllä tee mielikään, mutta pääsis edes pelailemaan jotain pallopeliä kaksin.

Tää elämänvaihe on nyt tämmöistä, kun tukiverkot on mitä on. Noi nojatuolit v*tuttaa eniten, kun niihin vois vaikuttaa.

Meillä on noita samoja kuin aiemmin kirjottaneilla. Just kauppa, ravintola, yhteiset suihkut jne. Paitsi että nukkumaan mennään kyllä yhdessä. En mä edes oikein osaa mennä ilman miestä enää nukkumaan.🙈 Ja ei ole noita mekanisminojatuolejakaan. Ymmärrän @litranmitta että kututtaa. En kyllä itse varmaan suostuis. Vähän sama kuin telkkari makuuhuoneessa. Sori kaikki joilla on. En pahalla tarkota😂😅.
Ja sitten meillä oli tapana vaan käydä spontaanisti jossain ja vaellella ympäriinsä. Tommoset oli ekat treffitkin. Käytiin monessa paikassa. Nyt vähän hankala järjestää. No kunhan vauva vähän kasvaa niin saa mummo tulla vahtiin, jotta päästään taas kahdestaan ulos. Pitää äidiltä "kysyä lupa" että pääsee treffeille.🤣
Mutta meillä nämä kaikki johtuu ihan tästä elämänvaiheesta. Ei niinkään suhteen muuttumisesta. Tullaan tekemään noita juttuja taas joskus hamassa tulevaisuudessa kun lapset kasvaa. Tykätään kuitenkin kummatkin viettää aikaa toistemme kanssa.

Meillä on noita samoja kuin aiemmin kirjottaneilla. Just kauppa, ravintola, yhteiset suihkut jne. Paitsi että nukkumaan mennään kyllä yhdessä. En mä edes oikein osaa mennä ilman miestä enää nukkumaan.🙈 Ja ei ole noita mekanisminojatuolejakaan. Ymmärrän @litranmitta että kututtaa. En kyllä itse varmaan suostuis. Vähän sama kuin telkkari makuuhuoneessa. Sori kaikki joilla on. En pahalla tarkota😂😅.
Ja sitten meillä oli tapana vaan käydä spontaanisti jossain ja vaellella ympäriinsä. Tommoset oli ekat treffitkin. Käytiin monessa paikassa. Nyt vähän hankala järjestää. No kunhan vauva vähän kasvaa niin saa mummo tulla vahtiin, jotta päästään taas kahdestaan ulos. Pitää äidiltä "kysyä lupa" että pääsee treffeille.🤣
Mutta meillä nämä kaikki johtuu ihan tästä elämänvaiheesta. Ei niinkään suhteen muuttumisesta. Tullaan tekemään noita juttuja taas joskus hamassa tulevaisuudessa kun lapset kasvaa. Tykätään kuitenkin kummatkin viettää aikaa toistemme kanssa.
Hahaha, meillä on myös telkkari makkarissa 😂😂 mut se ei oo koskaan ollut meillä romantiikasta pois, vaan enempi lisännyt spontaania makkaritoimintaa kun köllötelty kainalokkain kattomassa jotain 😄 nyt kun on makuuhuoneessa vauvakin, niin telkkari ei oo käytössä.

Ennen harrastettiin myös autoajeluita, että erityisesti kesällä illalla vaan lähdettiin ajelemaan naapurikuntia pikkuteitä pitkin läpi. Ostettiin jotain herkkua mukaan ja katseltiin maisemia ja juteltiin.

Hahaha, meillä on myös telkkari makkarissa 😂😂 mut se ei oo koskaan ollut meillä romantiikasta pois, vaan enempi lisännyt spontaania makkaritoimintaa kun köllötelty kainalokkain kattomassa jotain 😄 nyt kun on makuuhuoneessa vauvakin, niin telkkari ei oo käytössä.

Ennen harrastettiin myös autoajeluita, että erityisesti kesällä illalla vaan lähdettiin ajelemaan naapurikuntia pikkuteitä pitkin läpi. Ostettiin jotain herkkua mukaan ja katseltiin maisemia ja juteltiin.
Haha😂. Aloinki itseasiassa oman kommentin jälkeen miettimään tota telkkaria että ei itseasiassa oliskaan automaattisesti paha jos ei syrjäytä kaikkea muuta vaan tunnelma tiivistyy vaikka leffan aikana😂

-Leffassa käynti : ei onnistu enää. Illalla kotona voi mukamas kattoa jotakin, mutta kännykät kaivautuu esiin tai mies nukahtaa nojatuoliinsa. Eikä leffaa voi kattoa kunnolla äänillä koska ahdistaa että lapsi kuulis jostain rikosleffasta unen läpi pamahduksia tai kirkumista, varsinkin kun leffoissa kaikki tollaset metelit äänitetään ylikovaa ja puhe ylihiljaa.
Me ollaan ratkaistu toi leffaääni-ongelma hankkimalla tosi pitkä aux-kaapeli ja kuulokkeiden jakaja, niin voidaan kuunnella elokuvia, sarjoja, mitä lie kuulokkeilla. Lapset ei ainakaan kuule mitään outoa tv:stä eikä tarvii odottaa, että he nukahtaa ennen ku voi alottaa, mikä on vähentänyt kesken kaiken nukahtelua. 😃

Näitä autoajeluita mekin harrastettiin, ja niitä kaipaankin parisuhteen alkuajoilta ehkä eniten! Oli hauska jutella niitä näitä ja ajella kaikenmaailman sivukylien pikkuteitä😁

Me ollaan ratkaistu toi leffaääni-ongelma hankkimalla tosi pitkä aux-kaapeli ja kuulokkeiden jakaja, niin voidaan kuunnella elokuvia, sarjoja, mitä lie kuulokkeilla. Lapset ei ainakaan kuule mitään outoa tv:stä eikä tarvii odottaa, että he nukahtaa ennen ku voi alottaa, mikä on vähentänyt kesken kaiken nukahtelua. 😃
Ooo pistänpä tutkintaan 😁

Parisuhteen alussa soiteltiin tuntikausien puheluita - nykyään ei onneksi enää tarvitse kun ei oo reissutöitä tai opiskelua eri paikkakunnalla. Joku positiivinenkin muutos siis! 😄
Tätä oli meilläkin mutta ei enää. Tulipa muistot mieleen tästä sun viestistä 😁

Me käytiin yhdessä salilla ja lenkillä. Saunassa ei oo käyty yhdessä lapsen syntymän jälkeen kun ehkä pari kertaa, mut se johtuu siitä että purettiin sauna vauvavuonna ja ei oo rakennettu sitä vielä uudestaan 😂

Kirjoita tähän...
Takaisin