Mitä teette lasten pienille vaatteille ja vauvatarvikkeille?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko säästäneet, antaneet eteenpäin vai myyneet lapsilta pieneksi jääneet vaatteet ja turhaksi käyneet tarvikkeet? Minne olette antaneet tai missä myyneet?

Me on säästetty esikoisen kasvaessa aika lailla kaikki kuopukselle, vaikka kuopusta saikin odottaa pidempään. Mutta nyt ei ole kolmatta lasta suunnitelmissa ja vauvatarvikkeet ja vaatteet voisi laittaa eteenpäin viemästä tilaa. Siitä ei ole suunnitelmaa miten ja minne. Nettikirppareilla myyminen kuulostaa hirveän vaivalloiselta, joten pitää varmaan ottaa jossain kohtaa kirpparipöytä. Ei ole tuttujakaan tietämämme mukaan lisääntymässä.

Meillä tämä kuopus jää viimeiseksi lapseksi. Pari ensimmäistä vuotta annoin kaikki tarvikkeet ja vaatteet sukulaislapselle, mutta hän sai meidän lapsen kasvussa kiinni, niin sen jälkeen olen vienyt Hope ry:lle. Osan ajattomista ja hyvin säilyneistä olen jemmannut, jos joku läheinen sukulainen tarvitsisi lähiaikoina. Leluja säästän lapsenlapsille, jos niitä joskus saan.

Isommat ja arvokkaammat tavarat tai vaatteet olen myynyt. Isommilta säästin nuorimmalle paljon, mutta nyt on sitten annettu eteenpäin sukulaisille ja tutuille oikeastaan kaikki, mitä on pieneksi jäänyt.

Myyn osan kirpparilla vien uffaan ja mulle rakkaimmat ja eniten tunnearvoa sisältävät annan sukulaisille eteenpäin. Tuolla ne varastossa odottaa.

Isommat koot 86-110 myyn tai heitän uffaan suosiolla ja säästän sukulaisille 50-80cm vaatteet, kun tiedän että monet uudet perheet on enemmän vailla niitä pieniä vaatteita ja haluaa ostaa isommat itse. :)

Myydään tai annetaan tutuille. Ne joita ei tutut ole tarvinnut on yhä säästössä, myyminen tuntuu työläältä.

Eipä ole vielä ihan hirveästi turhaksi jäänyttä, paitsi pienimmät vaatteet. Osasta en raaski luopua ja säilytetään ne toistaiseksi siltä vatalta, että tulisi lisää lapsia. Loput annetaan kaverille, joka vuorostaan saa antaa ne eteenpäin jollekin tarvitsevalle sitten kun heillä ei enää ole niille käyttöä. Jotain isompia hyväkuntoisia juttuja varmaan myydään eteenpäin sitten kun ollaan varmoja, ettei niitä meillä enää tarvita.

Pitäisi kai tehdä niille jotain - meidän kuopus vain on suvun ja kaveripiirin nuorin, joten eteenpäin antaminen on mahdotonta. Myyminen ei käy edes mielessä, liian hankalaa ja aikaa vievää. Söpöimmät vaatteet aion säilyttää, vaikka sitten nukenvaatteiksi, jos veli ei lapsia koskaan saa/halua.

Oon yrittänyt myydä, mutta huonosti menee kaupaksi. Jotain lemppareita säästänyt sillä ajatuksella et jos vielä joskus tarvitsisikin :D

Takaisin