Mitä teette jos saatte lapsivapaata?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapset mummulla yökylässä? Kaikilla se ei ole mahdollista, mutta mitä teette tai tekisitte, jos saatte lapsivapaata?

Me käydään usein puolison kanssa syömässä jossain enemmän aikuisten mieleen olevassa paikassa. Lapset kun haluaa Heseen, jos syödään ulkona. Loppuaika sitten otetaan rennosti kotona ellei nyt ole ihan varta vasten suunniteltu jotain ja sitä varten pyydetty lapsille hoitaja.
 
Jos puolison kanssa ollaan kaksin niin silloin tehdään jotain hyvää ruokaa kotona tai käydään ulkona syömässä. Mennään hotellilomalle vaikka ihan vaan kotikaupunkiinkin tai lähistölle tai sit vaan olla möllötellään kotona ja nautitaan rauhasta ja toistemme seurasta. 🥰

Jos oon ihan yksin kotona ilman puolisoa ja lapsia niin sitten tykkään herkutella ja katsoa telkkarista jotain hömppää. Käyn saunassa lempeissä löylyissä kynttilän valossa rauhallista musaa kuunnellen. Tai sit tapaan kavereita kaupungilla tai jonkun luona vaikka lasillisen tai syömisen merkeissä. Nykyään kyllä ennemmin valitsen sen rauhallisen koti-illan ihan yksin. 🙈
 
Usein on priorisoitava oma palautuminen, joten lahnana makoilua, sitä ettei tarvitse jaksaa tehdä mitään. Jos paukkuja on, niin sitten jotain spesiaalimpaa. On se sitten leffassa käynti tai ravintolassa lounastaminen tai illastaminen
 
Yleensä ne lapsivapaat kuluu sellaisen remontin osa-alueen parissa, joista lasten on parasta pysyä poissa. esim. maalaus.
 
Meillä ei esikoinen ole ollut vielä yötä missään, mutta on ollut puoli päivää appivanhemmilla.
Viimeksi syyskuussa mies oli järjestänyt mulle yllätyksenä osallistumisen maratooni-vaellukseen, niin että esikoinen oli hänen vanhemmillaan ja mies kuskasi mut toiseen kaupunkiin vaeltamaan 32km. Käveltyä tuli n. 7 tuntia :smiling-eyes: Tämä on itselle rakas harrastus, mihin harvoin pääsee ajanpuutteen takia.
Ehkä jokupäivä pääsen vaeltamaan Saksan Harz:iin Brocken vuorelle vielä pidemmäksi aikaa.
 
Lapsivapaa: voi näitä mun aivoja 🤭 mitä ne tuostakin sanasta johtivat.
Ajattelin nyky hallituksen keksineeni jotain kivaa. 👏
Työssäkäyville lapsellisille ylimääräinen vapaapäivä kerran kuukaudessa. Luonnollisesti palkaton, oikeus molemmilla vanhemmilla ja saajalleen vapaaehtoinen olisi kyllä mainio "palkinto"ja kannustin saada syntyvyys kasvuun. (Ja lapsellinen ei ole tuossa adjektiivi 😁).
 
Jos lapset ovat mummilassa, niin käydään joskus leffassa ja syömässä ulkona.

Tai sitten vain ollaan kotona ja katsotaan leffaa kotona.
 
Synnytän 🤣

No ei, on niitä muutamia lapsivapaita ollut, mutta ne on niin harvinaisia, että kyllä me ollaan paremman ravintolan kautta menty baariin tai jollekkin keikalle ja yövytty hotellissa.
Joo, mun lapsivapaat on viime vuosina olleet samaa kategoriaa. :tears:

Meillä lasketaan lapsivapaaksi jo sekin jos mummo ottaa vanhempia lapsia yökylään. Me täällä ihmetellään hiljaisuutta eikä oikein osata käyttää sitä hyväksi, kuten vaikka siten et katsois jotain leffaa jota ei muuten pystyisi. Kouluikäinen kun valvoo jo aika myöhään ja saattaa pelmahtaa olkkariin kesken kaiken muuten. Nuorimmat menevät onneksi aika säädylliseen aikaan nukkumaan niin on edes vähän hiljaisempaa menoa ilta, pääsee rauhoittumaan päivän hektisyydestä.
 
Eipä sellaista oikeastaan ole. Pari viikkoa sitten olin pari tuntia ilman lapsia ja kävin ulkoilemassa. Pari kk sitten oli vapaa ilta, mies oli lasten kanssa ja oli muutaman kaverin kanssa illan istujaiset, tämä oli aika poikkeuksellista. Miehen vanhemmat ei ole elossa ja minun vanhemmat aduvat kaukana, ei ole mitään yökyläilyjä. Ei ole oikein muuta elämää, kun käydö töissä, käydä kaupassa ja kuskeilla lapsia kouluun ja harrastuksiin. Viikonloput menee pyykätessä ja siivotessa. Eläkepäiviä ja lasten aikuistumista odotellessa, sitten on varmaan omaa aikaa yllin kyllin. Toivottavasti en ole sitten liian raihnainen ja loppuunajettu omiin harrastuksiin.
 
Jippii, mulla oli tänään pojalla 3h ajan hoitaja. Pesin ja kuivasin ensin rauhassa hiukset, jonka jälkeen läksin köymään ennakkoon varatulla ajalla optikolla ja valitsin uudet sangat lukulaseihin. Lopuksi pyörähdin citymarketissa, josta ostin muutaman vauvanruokapurkin hätävaraksi. Siihen se aika sitten kului, vaan kyllä kannatti. Minuutilleen sovitussa ajassa olin takaisin pojan luona.
Tarkoituksena varata seuraavaksi MLL:n kautta hoitaja myös hammaslääkärikäynnin ajaksi, toiveena saada siihen yhdistettyä myös rintsikkaostoksilla käynti. Eli kovin arkisia ovat minun lapsivapaa tunnit.
Vaan tuntuipa oudolle ajaa autoa ilman pikku kartturia!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top