Mitä teet pieneksi jääneille vaatteille?

Omat pienet olen vienyt vaate keräykseen tai laittanut toriin annetaan ilmoituksella. Joskus yrittänyt tuloksetta myydä, joten näin pääsen nopeiten eroon.
Lasten pieniä olen myynyt todella halvalla pakettina tai antanut eteenpäin.
Viimeisen vuoden olen säästänyt kaikki lasten vaatteet varastoon, mutta pitäisi tytön pienet vaatteet karsia pois.

Pääasiassa hilloan kaapeissa, mutta kun tulee tarmon puuska, lahjoitan eteenpäin. Joitakin ajattomia vaatteita säästän perheen seuraaville pienille, vaikka heistä ei vielä ole tietoa.

Esikoisen pienet vaatteet on säästetty toiselle. Esikoinen on jo kuusi, kun toinen on nyt tulossa niin on niitä saanut tovin säästääkin. Omia pieniä olen laittanut vaatekeräykseen, kun olen jaksanut käydä läpi. Kun vaatteet alkaa käydä toiselle pieniksi niitä on tarkoitus laittaa jonnekin eteenpäin. Katsotaan myydäänkö kirpparilla vai meneekö jollekin tutulle.

Meilläkin pienempi on saanut ( tai joutunut) käyttämään siskonsa vanhoja vaatteita. Tosin eipä tuo 7,5 kk ikäinen vielä niin kovasti välitä vaatteista. Huomasin myös, että 6 vuotta vanhempi sisko on tietyssä ikävaiheessa kuluttanut vaatteensa niin loppuun, että ne on laitettu roskiin.

Toisaalta, osa kestävimmistä vaatteista ovat minun lapsuudestani.

En sitten tiedä mitä noille vaatteille tekisi, kun pienempikin on jo isosta osasta vaatteita kasvanut jo ulos. Myymiseen ei ole motivaatiota.

Meilläkin pienempi on saanut ( tai joutunut) käyttämään siskonsa vanhoja vaatteita. Tosin eipä tuo 7,5 kk ikäinen vielä niin kovasti välitä vaatteista. Huomasin myös, että 6 vuotta vanhempi sisko on tietyssä ikävaiheessa kuluttanut vaatteensa niin loppuun, että ne on laitettu roskiin.

Toisaalta, osa kestävimmistä vaatteista ovat minun lapsuudestani.

En sitten tiedä mitä noille vaatteille tekisi, kun pienempikin on jo isosta osasta vaatteita kasvanut jo ulos. Myymiseen ei ole motivaatiota.
Hope ottaa vastaan lasten vaatteita ja tarvikkeita, helppo tapa päästä eroon ja tietää, että menee tarpeeseen.

Olen pari kertaa vienyt kirpparille, myös kierrätyskeskukseen. Kaverillekin olen antanut vanhoja vaatteita, viimeksi taisin antaa vähän liikaakin esikoisen vanhoja vaatteita pois, kun toinenkin lapsi oli poika ja periaatteessa olisi voinut kyllä olla käyttöä. Mietin tässä juuri, että SPR Konttiin olisi voinut taas viedä, mutta tuo Hopekin kuulostaa hyvältä paikalta viedä. Olisi ainakin vaatetta ja ehkä jotain lelujakin.

Takaisin