Mitä teet kun lapset on menneet nukkumaan?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kaadutko itsekin sänkyyn kun lapsi/lapset on nukahtaneet? Vai vietätkö aikaa kumppanin kanssa? Tai television? Vai ehkä kirjan?

Itse tulen monena iltana tänne, kun lapsi on saatu sänkyyn. Täällä hyörittyäni sitten saatan jumahtaa koneelle selaamaan jotain muuta tai mennä viettämään aikaa mieheni kanssa. Tämä voi tarkoittaa ihan vain lähekkäin makoilua tai vaikka palapelin tekemistä yhdessä. Jos tuntuu että jaksan keskittyä kirjaan uppoudun sinne.

Itse syön iltapalan ihan rauhassa ja selailen samalla puhelinta tai katson jonkun ohjelman tabletilta. Sen jälkeen yleensä katson vähän aikaa tv:tä miehen kainalossa ja usein me myös jutellaan hetken aikaa. Meidän reilu 2-vuotiaalla tytöllä on meneillään aika paha uhmavaihe, niin sen tiimoilta tulee juteltua ja ihan kysyttyä toisen kuulumisia. :) Omaa aikaa on iltaisin yleensä n. 1-1,5 tuntia, jonka jälkeen on pakko mennä nukkumaan tai aamulla herääminen on haastavaa.

Yleensä menen sänkyyn samaan aikaan lapsen kanssa, räplään kännykkää jonkin aikaa ja sitten rupean nukkumaan.

Syön iltapalan, pesen hampaat ja menen nukkumaan. En voisi kuvitellakaan, että viettäisin jotain parisuhdeaikaa tai puuhailisin omiani myöhään illalla. Valvon max. 1 h lapsen mentyä nukkumaan ja äkkiä perään :)

Lapset kun on saatu nukkumaan, niin mennään miehen kanssa saunaan ja syödään iltapala. Saatan sen jälkeen vielä neuloa ja katsella telkkaria hetken tai koneelta jotain sarjaa. Kesäisin mennään toisinaan vielä pihahommiin jos on jäänyt pahasti kesken.

Syön iltapalan, höpisen täällä, käyn pesulla ja katotaan miehen kaa telkkaa/Netflixistä joku leffa ja ollaan lähekkäin... vikat lapset menee 20.00 nukkumaan ja me vasta 22 uutisten jälkeen... pitää hetki huokaista enneku itse lähtee kun nää päivät meinaa olla täynnä toimintaa niin kiva hetki huokaista ennen nukkumaan menoa;)

Yleensä menen sänkyyn samaan aikaan lapsen kanssa, räplään kännykkää jonkin aikaa ja sitten rupean nukkumaan.

Juuri näin :) Joskus luen muutaman sivun kirjaa/lehteä, mutta aina menen samaan aikaan sänkyyn kuin lapsikin, ei vaan enää pysty valvomaan ysiä pidempään :laughing002

Tähän varmaan vaikuttaa paljon se onko iltavirkku vai aamuvirkku tai onko vielä lapsen/lapsien kanssa kotona. Itse olen iltavirkku ja tyttäreni on näköjään perinyt sen multa. Ja olen myös vielä hoitovapaalla joten voimme olla siinä päivärytmissä joka sopii meille luonnollisesti. Nyt lapsen nukahdettua usein katson telkkaria ja virkkaan. Valvon usein 2-3 asti ennen kuin menen nukkumaan. Meillä herätään klo 9 aamulla. Mies tekee vuorotyötä joten joka toinen viikko menee jo ennen lasta nukkumaan. Joka toinen viikko sitten löhötään yhdessä sohvalla.

Kun lapset on menny nukkumaan, mä syön iltapalan rauhassa, selaan kännykkää, kuuntelen musiikkia, katon netflixiä, makoillaan miehen kanssa vierekkäin. Välillä myös muotoilen ja värjään mun kulmat, se kun on melkeinpä ainut aika päivästä kun saa tehdä rauhassa ilman että kukaan keskeyttää. :rolleyes:

Minä olen iltavirkku, mutta kun lapsi joka aamu repii minut sängystä 5-6 aikaan, maistuu minulle uni ihan mihin aikaan tahansa. Nytkin särkee jo silmiä, vaikka kello ei ole edes iltaseitsemää. Silloin on pakko nukkua kun lapsikin nukkuu, tai muuten ei pysy hereillä töissä/autonratissa/missään muuallakaan.

Minä kuntoilen lapseni mentyä nukkumaan, hän kun menee nukkumaan seitsemältä jo. Kuntoilun jälkeen tehdään kivoja puuhia miehen kanssa, iltapala ja nukkumaan. Pari tuntia ehtii joka ilta tekemään omia puuhia tai yhdessä miehen kanssa lapsen mentyä nukkumaan. Mulle kuitenkin suurin prioriteetti on tuossa liikkumisessa, toimistotyötä kun teen ja kunnossa olisi mukavaa pysyä.

Yleensä syödään miehen kanssa sohvalla iltapalaa telkkaria samalla katsoen. Lisäksi surffailen netissä tai luen kirjaa tai virkkaan/neulon tms. Nyt kun palailen töihin niin lapset ovat jo nukkumassa kun palaan iltavuorosta.

Yleensä en jaksa enää nousta ylös kun olen nukuttanut vauvan. Hiplaan ehkä puhelinta hetken ennen nukahtamista. Ei mitään vaikeuksia viettää kellonympärys sängyssä kun yöllä niitä herätyksiä on ihan kiitettävästi vielä.

Vanhimmat menee sänkyyn viimeistään 21.00 joten siitä sitten yleensä puoleenyöhön asti pystyssä, joskus 01.00, se on takaraja että nukkumaan. Pelataan, syödään iltapalaa, suihku tai sauna, katsellaan sarjaa tai jumpataan miehen kans. Saatan toisinaan ommella tai sit koodailen. Omaa aikaa on saatava ja se on pakko jostain repiä, sitten vaikka yöunista :D seiskalta soi arkena kello, joten unta tulee 6-7h, riittää aivan hyvin toistaiseksi. :)

Ruokaa, tiskejä, pyykkejä, siivousta, töitä ja kännykän räpläystä. Meillä lapset nukahtaa 20-22 välillä, että myöhäiseksi menee ja herätyskello töihin soi 05. Siinä välissä liian monta herätystä pienemmän kanssa. Nukutaan seuraavassa elämässä sitten :rolleyes:

Koiran (ja ystävän) kanssa pihalle hetkeksi, sitten vakiona joko sohvalle viltinalle tai sänkyyn miehen kainaloon katsomaan sarjaa :love2:happy7 joskus toki sarja voi aika äkkiä mennä paussille, riippuu kuinka helposti lapset nukahtaa :love022

Meillä vauva nukkuu tällä hetkellä vain jos minä olen vieressä, joten olen aika pitkälti jumissa makkarissa illat. Sometan tai teen puhelimella töitä yleensä, joskus luen otsalampun valossa.

Lapsi kun nukahtaa niin on vuorossa iltapala ja hampaiden pesu. Joskus jään datailemaan, mutta usein menen nukkumaan/makoilemaan sänkyyn miehen kanssa. Ois paljon hommia mitä pitäisi tehdä kun lapsi on nukkumassa, mutta usein sitä on niin väsynyt ettei vaan yksinkertaisesti jaksa.

Nollaan! Eli katson töllöä ja syön iltapalaa tunnin, vähän toista, saadakseni pääkopan rauhoittumaan. Joskus tulee saunottua vielä lasten mentyä nukkumaan.

Oma rauhoittumishetki on must. Ilman sitä ei arjesta tule mitään. Nukkumaan menen useimmiten klo 22-22.30, lapset menee nukkumaan 21.00.

Takaisin