Mitä te harrastatte?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia harrastuksia teillä on? Erityisesti liikuntaharrastukset kiinnostavat, mutta toki muutkin.

Itse keskityin kesällä ulkotreeneihin, mutta syyskuussa olen taas palaamassa salille. Pyörä on myös aika paljon käytössä, ja pyöräkärryn myötä pääsen päivisinkin lasten kanssa liikkeelle. Kuitenkin joku uusi liikuntaharrastus kiinnostaisi myös. Tykästyin kesällä täällä meidän lähellä järjestettäviin ulkotreeneihin, vaikken muuten oikein ole ryhmäliikuntaihminen. Jotain vastaavaa haluaisin löytää syksyksi, mutta mikään perus aerobic ei kyllä nappaa. Crossfitistä tykkäsin, mutta se on tosi kallis harrastus.

Minä olen tykännyt zumbasta. Täällä on ihan älyttömän hyvä vetäjä! Valitettavasti kaikki harrastukset ovat jääneet lasten myötä. Sen verran ruuhkavuosia eletään. :/

Itse en ole koskaan ollut mikään ryhmäliikunta ihminen saati, että menisin salille. Tällä hetkellä harrastan vain erittäin satunnaista lenkkeilyä aina aikataulujen antaessa myöten :)

Mulla on harrastukset jääneet ihan täysin vauva-arjessa, mutta nyt syksyn tullen aloittelen taas. Olen ilmoittautunut kuntotanssiin, lisäksi rupean käymään pitkästä aikaa salilla. Fillarin ostin, täytyy hankkia vielä turvaistuin. Ja kantorinkka löytyy, jotta päästään patikoimaan. Uudella paikkakunnalla ei mene joogaa, mutta olen harrastanut sitä vuosikaudet, joten voin joogata itsekseni.

Ihanaa päästä taas liikkumaan, siitä saa niin paljon energiaa! Kaiken lisäksi arvon juuri, pitäisikö aloittaa uudestaan näytteleminen harrastelijateatterissa. Se vie aika paljon aikaa, mutta myös antaa valtavasti. Voi olla, etten vielä repeä siihen. :rolleyes:

Mä en ole oikein ikinä ollut ihminen, joka jaksaa lähteä salille/jumppaan/muuhun harrastukseen tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan. Vauvauinti oli ensimmäinen sellainen harrastus vuosikausiin, kun se aloitettiin vauvan kanssa hänen ollessa 4kk. Nykyisellään sanon harrastavani lukemista ja kirjoittamista. Nekin keskittymisvaikeuksien ja ajanpuutteen takia jäänyt vähemmälle. :rolleyes:

Siis joo, mäkin olen tosi huono harrastamasn tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Alkaa aina jotenkin ahdistaa kun "pitää" mennä harrastamaan. :grin Salilla olen tykännyt käydä just siksi että sinne voi mennä vapaalla aikataululla. Mutta kesällä kuitenkin tykästyin noihin ulkotreeneihin ja siihen, miten itsestään saa porukassa jotenkin enemmän irti. Siksi mietin josko pystyisin sitoutumaan johonkin vastaavaan harrastukseen. Tosin lapsiperheessä aikataulusidonnaiset jutut on aina vähän niin ja näin...

Siis joo, mäkin olen tosi huono harrastamasn tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Alkaa aina jotenkin ahdistaa kun "pitää" mennä harrastamaan. :grin Salilla olen tykännyt käydä just siksi että sinne voi mennä vapaalla aikataululla. Mutta kesällä kuitenkin tykästyin noihin ulkotreeneihin ja siihen, miten itsestään saa porukassa jotenkin enemmän irti. Siksi mietin josko pystyisin sitoutumaan johonkin vastaavaan harrastukseen. Tosin lapsiperheessä aikataulusidonnaiset jutut on aina vähän niin ja näin...

Kerää joku oma pikku kaveriporukka tai kaveri, ota netistä tai kysy salilta joku crossfit tyyppinen kuntopiiri ja veivatkaa sitä.

Mä itse sovellan pelkästään mun reenejä, koska työt, lapsi, miehen työt, reenit jne, jne...

Kerää joku oma pikku kaveriporukka tai kaveri, ota netistä tai kysy salilta joku crossfit tyyppinen kuntopiiri ja veivatkaa sitä.

Mä itse sovellan pelkästään mun reenejä, koska työt, lapsi, miehen työt, reenit jne, jne...

Tää vois kyllä olla hyvä. Nuo ulkotreenit oli toiminnallisia treenejä ja niitäkin voisi hyvin soveltaa. Pitääpä kysellä löytyiskö kiinnostuneita. :)

joogaa aikoinaan harrastin mut en enää. jahka tuo esikoinen tuosta kasvaa niin varmasti tuloo ratsastus harrastukseksi tykkäämme likan kanssa hevosista thih :happy: saas nähä hän vasta 4v mutta pianhan sitä vois aatella.:happy:

Meillä 3v käy ratsastamassa. On vielä talutusratsastusta, mutta varmaan saa jossain vaiheessa itsekseenkin mennä, kun tasapaino kehittyy jne. :) Ehkä täytyy sitten jo oma hevonen hankkia, kun äiti ja kolme tyttöä haluavat ratsastaa! :D

Ratsastus on tärkeä harrastus mutta raskauden vuoksi jäissä, ehkä sitten tammikuussa palaan satulaan (on ihan parasta palautumisliikuntaa). Tänään 3v kävi selässä ekaa kertaa, ehkä saadaan yhteinen harrastus tulevaisuudessa.
Toinen tärkeä harrastus oli harrastajateatteri mutta lasten myötä se jäi koska mies on usein illat pois eikä hoitoa ole järjestynyt, on kuitenkin tosi aikaa vievää. Ehkä tämäkin tilanne vielä muuttuu kun lapset kasvaa (tai miehen työt muuttuu).

Tällä hetkellä harrastukset on naperouintia, temppujumppaa ja kohta sitten äiti-vauvajuttuja mitä lie. Nautin nyt näistä lapsiharrastuksista, ehkä sitten myöhemmin ei äidin seura enää kelpaakaan :)

Jostain syystä oon aina inhonnu tätä harrastuskysymystä ku en oo ikinä harrastanu mitään enkä oo voinu antaa mitään järkevää vastausta :D ”Ööö, luen kirjoja ja käyn joskus lenkillä jos jaksaa..” En oo ikinä käyny missään ryhmäliikuntatunneilla, salilla tms enkä oo edes yksin hiihdelly laduilla :D

Inhoan kaikkia ryhmäliikuntamuotoja ja kun en oppinut kuntosalilla käymisestä tykkäämään kahden vuoden yrittämisen jälkeen, niin en sitten enää edes yritä.
Käyn lenkillä kävellen ja metsälenkillä, jos suinkin pääsen. Talvella hiihtoa ja luistelua. Ulkokuntosali on ihan ok ja siellä voi käydä myös lapsen kanssa.

Jostain syystä oon aina inhonnu tätä harrastuskysymystä ku en oo ikinä harrastanu mitään enkä oo voinu antaa mitään järkevää vastausta :D ”Ööö, luen kirjoja ja käyn joskus lenkillä jos jaksaa..” En oo ikinä käyny missään ryhmäliikuntatunneilla, salilla tms enkä oo edes yksin hiihdelly laduilla :D
Samaistun tähän. Koulussa kun terkkari tms. kysyi harrastatko jotain vastaus oli "en tällä hetkellä" vähän niinkuin olisi muka aikomus alkaa harrastaa. :D Se "tällä hetkellä" käsitti aika monta vuotta.

Me käydään kaverin kanssa maanantaisin uimassa. Ei olla vain vielä aloitettu. Tilanne on ollut sama useamman vuoden :D

Mä käyn kuntonyrkkeilyssä :) rankka harrastus fyysisesti, mut tekee myös päälle hyvää. Oppii samalla vähä puolustaan itseään, kun oppii lyömään ja oppii väistään toisten lyöntejä. Ja pääsee purkaan omia höyryjä.. Varsinkin säkki saa kyytiä silloin, jos on itsellä jotain vihasuutta/ärsytystä..
Lenkkeilyä tarttis taas enemmän alkaa harrastaan.

Oon harrastanut kickboxingia nuorena ja mielisin saada nyrkkeilysäkin vielä kotiin jonain päivänä, olis tehokasta ja kivaa liikuntaa koko kropalle.

Ratsastusta aloittelin talvella, mutta jäi alkuunsa kun tulin raskaaksi. Sitä tulee varmaan jatkettua myöhemmin.

Tällä hetkellä harrastan kävelyä luonnossa, eläimiä, lukemista, kirjoittamista, käsitöitä ja jos suunnittelua voi pitää harrastuksena :D niin rakastan suunnitella asioita esim.mitä käsitöitä vielä joskus tekisin ja millaisen kodan rakentaisin pihalle ja mitä ostaisin/tekisin joululahjaksi ja mitä aion kasvattaa puuutarhassa ja mitä ruokia ja leivonnaisia opettelen tekemään ja minkälaisia vaellusretkiä aion toteuttaa.. :) Osa toteutuu ja osa ei mutta voi että kuinka suunnitteleminen/haaveileminen on ihanaa :D

Takaisin