Mitä syitä teillä on hankkia lapsi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Esikoiselle kaveri, vauvakuume, suvun jatkaminen, vanhempainvapaille jääminen.. Näitä syitä on monia, mikä on teidän?

Esikoisen kohdalla halusin tulla äidiksi, halusin että meistä tulee lapsiperhe. Toisen kohdalla halusin kokea kaiken uudelleen, toki myös esikoiselle sisaruksen.
Nyt haluaisin taas olla raskaana, jäädä taas kotiäidiksi, kokea vauvakuplan, tulla suurperheeksi. Vauvakuume nyt on ollut yli kymmenen vuotta, eikä ole sammunut.

Esikoisen kohdalla ei voi sanoa, että mulla olis ollut varsinaista vauvakuumetta. Se oli enemmänkin halu saada perhe, jonka kanssa voi jakaa niin arkea ja juhlaa, niin lapsuudessa ja sitten kun lapset ovat aikuisia.

Nyt toisen lapsen yrityksen kohdalla, kyse on edelleen siitä samasta, sekä halusta mahdollistaa, että lapsella on läheinen (ja siis sisaruksilla toisistaan, vaikka eihän sitä koskaan tiedä miten sisarsuhteet menee) sittenkin kun meitä ei ole. Lisäksi haluaisin kokea raskauden ihmeen vielä uudelleen ja haluaisin myös saada ns korjaavan kokemuksen vastasyntyneen kanssa ilman tehohoitoa.

Aina ollut enemmän tai vähemmän kannalla "tulee, jos on tullakseen", mutta kummasti kun ikää tulee lisää se biologinenkello muistuttelee olemassaolostaan. Enenevässä määrin on viime vuosina ollut olo, että kyllä se pieni nyytti meidän perheen täydentäisi. Ja myönnettäköön, tämän hetkisen tilanteen mukaan en ole yhtään pahoillani myöskään vanhempainvapaasta, josta saan lisää aikaa miettiä, että mitä haluan tehdä isona. Työilmapiiri alkaa aika ajoin olla varsin myrkyllinen.

Esikoisen kohdalla varmaan se, että olin aina halunnut äidiksi. Sitten tokan kohdalla halusin sisaruksen esikoiselle. Kolmannen kohdalla halusin, että mies saisi kokea isyyden ja halusin vielä kerran itse nauttia kunnolla vauva-ajasta ja vielä viimeisen paussin työelämästä. 😊

Ekan kohdalla halusin lapsen, tokan kohdalla halusin toisen lapsen just tän miehen kanssa, sitten tuli tunne että voisihan vielä yhden tehdä, ja sitten että olishan tuo kiva jos olis miehellekin oma poika parin tytön jälkeen (joita hän toki jumaloi), toisen kohdalla... noh, vauvakuumetta, ja kyllähän nyt pikkuveli tuonne oikein hyvin sopi. Ja vielä vauvakuumetta,... en tiedä enää millä 6. lapsen toivetta perustelisi. Ainakin on leikkikavereita kaikille joka lähtöön? Ollaan sen suhteen omavaraisia. 😅 Ensin taitaa tulla se vauvakuume, ja sitten yritetään järkeillä että miksi just tää olis hyvä ratkaisu. :Face With Tears Of Joy:

Nyt kun toisesta haaveilen niin vauvakuume ja toive isommasta perheestä on ehkä motiivina.

Ekassa mulla oli tullu varovainen lapsihaave jota sitte vahvistin kun tiesin miehen haluavan lapsia. Oli ihana ajatus että minulle ja rakastamalleni miehelle syntyisi meidän geeneistä lapsi, joka on meidän ikioma ja meidän elämässä aina jollain tapaa mukana.

Esikoinen oli pitkään se ainoa, ”helposti” saatiin kun ehkäisy lopetettiin. Lapsia saadaan, ei ”hankita”. Kuopus tuli sitten vasta kuuden vuoden jälkeen, eikä enempää enää tule ( olemme kumpikin jo nelikymppisiä).

Olen aina halunnut äidiksi 😄❤️ nyt 3 tytärtä , ikää enemmän kuin "olisin halunnut" tässä kohtaa ja siksi ei varmaan enempää tule (lisäksi kohtu ei välttämättä kestäisi enää raskautta ainakaan loppuun asti)❤️🤌

Kun ikää tuli niin havahduin siihen että haluisin kuitenkin kokea äitiyden ja haluisin nähdä mieheni isänä sekä minulla oli halu saada geneettinen jälkeläinen jatkamaan sukua.
Meillä on viimeinen alkio vielä pakkasessa niin sen kohdalla minulla on toive, että tuli eläväinen koti kun olisi kaksi lasta. Haluaisin siis vielä meidän perheeseen lisäksi tämän viimeisen mahdollisuuden pikkuihmisestä.
En esimerkiksi pidä ihan pikkuvauva-ajasta, eli vauvaa sinänsä en kaipaa, mutta nyt kun meidänkin vauva on 7kk niin alkaa olla jo oikein mukavaa kun hän kommunikoi ja löytyy omaa persoonaa :Two-hearts:

Olen aina halunnut äidiksi 😄❤️ nyt 3 tytärtä , ikää enemmän kuin "olisin halunnut" tässä kohtaa ja siksi ei varmaan enempää tule (lisäksi kohtu ei välttämättä kestäisi enää raskautta ainakaan loppuun asti)❤️🤌
Tiedätkö, että onko pelkällä iällä mikä merkitys kohdun kestävyyteen?

Tiedätkö, että onko pelkällä iällä mikä merkitys kohdun kestävyyteen?

En TIEDÄ mutta tuskin . Kohtuhan on lihas, niin luulisi käyttäytyvän samanlailla kuin muut lihakset eli ei "haperru" ainakaan ennen kuin hedelmällinen ikä on ohi 😄
Enemmän vaikuttaa raskauskerrat ja sektiot (3kpl), tosin nyt viimeisessä sektiossa kohtu ei ollut sektioarpien kohdalta heikko vaan rakkoliuskan alta/vierestä (lääkäri ei tarvinut kohdun avaamiseen mitään välineitä kun käsi meni läpi 😅).

Takaisin