Mitä syötte pääsiäisen aikaan?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ostatteko esim. mämmiä ja suklaamunia heti kun niitä kauppoihin ilmestyy? Mitä tykkäätte syödä joka vuosi pääsiäisenä?

Meillä suklaamunat ovat se juttu. Mies on nirso, ei hänelle maistu pashat, mämmit tai lammas. Itsekään en mämmistä välitä.

Minun herkkuani on mämmi ja pasha. Yritän olla syömättä mämmiä kovin paljon etukäteen kun vatsa ei kestä mutta silti syön. Pashaa teen vain pääsiäisen tienoilla korkeintaan parin viikon aikana muutaman kerran.

Pashasta olen innostunut viime vuosina, mämmiä syön hillitysti. Pari suklaamunaa pitää saada. Ja kai jotain oikeaakin ruokaa pitää syödä. Vai onko pakko?

Mignonmunia ostin melkein heti kun kauppoihin ilmestyi ja viimeiset haen varmaan pääsiäisen jälkeen alesta. :hungry: Vähän muitakin munia sitten varsinkin lapsen iloksi lähempänä pääsiäistä. Mämmiä syödään pojan kanssa varmaan taas yksi paketti. Miehestä en vielä tiedä koittaako hän löytää hyvää gluteenitonta (yhtenä vuonna kokeili yhtä, mikä ei maistunut). Pasha ei kuulu meidän pääsiäisherkkuihin, oikean ruuan suhteen vielä asia harkinnassa. Viime vuonna tehtiin lammasta. Katsotaan tehdäänkö tänä vuonna vai tyydytäänkö tavalliseen ruokaan.

Mignon munat. Niitä syön liikaa, etenkin kun nykyään niitä saa neljän kennoissa. Yllätysmunia en osta kun en voi sietää sitä krääsää, mikä on sääli, koska Kinderit on hyviä. Virpojille ostan jotain kreemitäytemunia, ei muoviyllätyksiä tästä taloudesta. Ja mämmi, hyi olkoon. Pashastakaan en välitä.

Mämmistä en tykkää, pasha on ihan ok, mutta ei niin hyvää että itse vaivautuisin tekemään. Suklaamunat sen sijaan maistuvat. :hungry: Ne Lindtin Lindor-munat ovat ihan parhaita. <3

Me käydään yleensä pääsiäisenä kertaalleen vanhemmillani syömässä, ja siellä on lammastakin, jota ihan mielelläni sen kerran syön. Muutoin ruoka ei ole mitenkään erityisemmin "pääsiäismäistä": kalaa, salaatteja, lihapullia ja sen sellaista. Joku raikas juustokakku on meillä yleensä kuulunut pääsiäiseen, ja enköhän tee sellaisen tänäkin vuonna.

Pääsiäinenhän on mun ehdoton suosikki ruokien puolesta. Mämmiä alan natustaa tammikuun lopusta lähtien, kunhan vaan kauppoihin tulee... Lammasta teen aina itse, en ole vielä tosin päättänyt ihan varmaksi miten tänä vuonna valmistan sen. Pashaa en ole joka pääsiäisenä syönyt, ne kaupan valmiit on vähän kökköjä, mutta itsetehty maistuu. Tykkään pääsiäisenä myös mm. täytetyistä kananmunista (yleensä lohitäytteellä) ja myös silliä on joskus ollut pääsiäispöydässä. Suklaamunista en oikeastaan pahemmin välitä, yhden tai pari kinderiä voin ehkä syödä. Ne täytetyt munaset mitä on niissä liiloissa bokseissa, on hyviä. Mutta jo yhdestä pikkuisesta munasta heilahtaa karkkikiintiö ihan täyteen. :grin

Suklaamunat :hungry: ne kuuluvat meiän pääsiäiseen, mämmistä ja pashasta ei välitetä, joskus jotain rahkapullia tms.saatetaan ostaa tai tehä mut aika harvoin niitäkin on tarjolla. Tänä pääsiäisenä ajattelin leipoa yhteishyvän suklaamunabrownieta, kuulosti niin hyvältä!!

En pidä lampaasta, mutta ollaan muutamana vuonna tehty karjalanpaistia pääsiäisenä. Siitä on tainnut tulla meille pääsiäisperinne. Mämmistä en niinkään pidä. Pasha menettelee, ehkä pitäisi tehdä itse. Suklaamunat taas on herkkua. Ne täytetyt on parhaita.

Suklaamunia tulee ostettua ja voi mä rakastan mämmiä, mut hitsi kun se närästää. Ja olen siis kuukausi taaksepäin tuhonnut jo yhden ison mämmirasian. Muut meidän perheessä ei mämmistä perusta. Pashastakin muistelen pitäväni, ainakin äitini teki hyvää pashaa kun olin lapsi, mutta kaupan pashaa joskus maistoin ja ei päässyt jatkoon.

Mitään ihmeellistä pääsiäisruokaa ei ole, jostain syystä usein jotain uunikanaa valikoitunut pääsiäispöytään. Lampaaseen mulla ristiriitainen suhtautuminen. Joskus syönyt hyvää lammasta, mutta useimmalla kerralla ollut pahaa. Jos jollain joku takuuvarma hittiresepti millä ei maistu villasukalle tai kengänpohjalle, niin saa jakaa kiitos. :)

Takaisin