Mitä sinulla on käsilaukussasi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuoreessa jutussamme kerrotaan mitä pienen lapsen äidin käsilaukussa kannattaa aina pitää. Mitä teillä on käsilaukussa?

Kun olen yksin liikkeellä tai vaikka lapsen kanssa kaupassa laukussa on vain ne omat jutut. Lähinnä siis rahat ja varmuuden vuoksi kuukautissuoja, joskus myös kauppakasseja ja tarpeen mukaan myös välipalapatukka, vesipullo, aurinkolasit ja bujo-kalenteri + kynä. Kun lapsen kanssa on liikkeellä pidempään on mukana isompi laukku, jota kutsutaan yhä hoitolaukuksi. Siellä on edellisten lisäksi lapselle vaihtovaatteet (ikinä ei tiedä mitä tapatuu jos reissussa on tarkoitus syödä). Neuvolakortti, jonka kuoren välissä myös lapsen kelakortti on myös tässä laukussa. Reissun luonteesta riippuen siellä voi olla myös lapselle välipatukka, lapsen vesipullo ja kirja/lelu/muuta ajanvietettä.

Yksin kun olen liikenteessä, laukusta löytyy kännykkä, kortit, yleensä hieman käteistä (ainakin kolikoina laukun pohjalla), pieni matkahiusharja+peili, huulirasva, aurinkolasit, nenäliinoja, purkkaa/pastilleja, auton avaimet, kotiavaimet, kuukautissuoja, pari ibumaxia, laastareita ja pikkupullo käsidesiä. Usein mukana kulkee myös kynä ja kalenteri, ei ihan aina, riippuen laukun koosta. Kun lapsi on mukana, otan yleensä pojan repun mukaan, mihin pakkaan yhden vaihtovaatekerran vahinkojen varalta ja pikkuisen juomapullon.

Minulla ei ole käsilaukkua, mutta taskuista löytyy ihmeellisiä asioita. Avaimen, rahapussin ja puhelimen lisäksi on aina liinoja, joko paperisia tai kankaisia, lapsen kalsarit ja sukat, usein taskulamppu tai ruuvimeisseli tiukkojen tilanteiden varalta, särkylääke omaan käyttöön ja lapselle joku pieni purtava.

Nämä kaikki taskuissa vaativat jo vaatteilta aika paljon.

Kännykkä, kotiavaimet, passi, neuvolakortit, kalenteri, kyniä, lompakko, kolikkokukkaro, huulirasva, peili, purkkapussi, nenäliinoja. Joskus myös taiteltu kestokassi tai muovipussi.

Mullakaan ei ole käsilaukkua, mukana on vaan puhelin, maksukortti ja kotiavain. Jos tiedän että reissu pitkittyy niin sit on 2 pussiruokaa(niitä puristettevia smoothie, puuro, ruoka valmisteita lastenruokahyllystä), jos isompiakin mukana niin niille kans välipalapatukat, pieni kosteusliinapaketti, vaipat kaikille vaippa pyllyille, käsidesi, vesi ja pieni roskapussi. Nämäkaikki pakattuna pieneen kestokassiin ja heitettynä rattaiden ”paksiin”. Tietysti puhelin, maksukortti/jos autolla ajokortti ja avaimet.
Yleensä en kyllä mitään ylimääräistä kuljeta mukana kun harvoin ollaan niin liikkeellä että kansa tarvii huoltoa :wink

Minulla ei ole käsilaukkua, mutta taskuista löytyy ihmeellisiä asioita. Avaimen, rahapussin ja puhelimen lisäksi on aina liinoja, joko paperisia tai kankaisia, lapsen kalsarit ja sukat, usein taskulamppu tai ruuvimeisseli tiukkojen tilanteiden varalta, särkylääke omaan käyttöön ja lapselle joku pieni purtava.

Nämä kaikki taskuissa vaativat jo vaatteilta aika paljon.

Nostan hattua sille että olet löytänyt vaatteita joilla tämä onnistuu. Itsellä on yleensä taskussa vain avaimet ja bussikortti. Puhelin kulkee pussissa, jonka kiinnitän vyölenkkiin. Jos lompakko menisi taskuun jättäisin useimmiten laukun varmaan kotiin.

Nostan hattua sille että olet löytänyt vaatteita joilla tämä onnistuu. Itsellä on yleensä taskussa vain avaimet ja bussikortti. Puhelin kulkee pussissa, jonka kiinnitän vyölenkkiin. Jos lompakko menisi taskuun jättäisin useimmiten laukun varmaan kotiin.
Olen hankkinut vaatteet sillä perusteella, että tarvitsen taskuja. Eilen töihin lähtiessä oli kahdeksan taskua.

Minulla on lääkäri kieltänyt laukkujen käytön (paitsi vyölaukku) niin taskuja tarvitaan.

Takaisin