Mitä sähköpostia käytät?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miyn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miyn

Piirimestaruustason postaaja
Huhtimammat 2018
Tulinpa lukeneeksi "näin lähetät hyvän työpaikkahakemuksen sähköpostilla" -tyyppisestä artikkelista väitteen että jopa sähköpostiosoitteella on merkitystä.

Okei, kyllähän sen nyt ymmärtää että sweetpupu86 ei ole mitenkään vakuuttava, mutta että sillä loppuosallakin olisi jotain merkitystä.

Artikkelissa todettiin että unohda suosiolla hotmail.com ja käytä vaikka gmailia.

Miksi?

Itse käytän hotmailia (tili tehty v. 1997). Ikävämpi juttu on se, että siihen on linkitetty 99% kaikesta, mitä netissä käytän. Siis tuo on se pääsähköposti, jonka annan kelaan, työkkäriin, työnantajalle, pankille netflixiin jne.
Vielä ikävämpi juttu että osoite on muotoa sarisari82. :sad001 :hilarious:

Stten kun oikeasti haluaisin kunnollisen sähköpostiosoitteen eli etunimi.sukunimi niin eihän sellaista saa enää mihinkään ilmaissähköpostiin.

Toki sitten voi tehdä sen redirectin, uudelleenohjauksen, mutta ensin pitäisi löytää paikka, johon kelpaa pelkkä etunimi.sukunimi.

Any ideas?

Minulla on ensimmäinen ja toinen nimi yhteen kirjoitettuna eikä sukunimeä. Sukunimi vaihtunut muutamaan otteeseen, niin on mielestäni kiva, ettei sen takia ole tarvinnut uusia sähköpostia.

Mä käytän edelleen vanhaa sähköpostia, jossa on mun vanha sukunimi ennen naimisiinmenoa. Ehkä tässä pitäis jossain vaiheessa rueta vaihtaan.

Osoitteeseen voi laittaa etunimen ja sukunimen väliin vaikkapa toisen nimen tai pelkän toisen nimen nimikirjaimen, jos sen avulla tilin luonti ilmaisista palveluista onnistuu. Esim Maija Meikäläinen voi kokeilla luoda tilejä maija.meikalainen, maija.m.meikalainen, maija.minna.meikalainen, m.meikalainen, m.m.meikalainen, maijameikalainen, mmeikalainen, mmmeikalainen, jne. Yleensä jokin vaihtoehto toimii, ja kaikki nämä ovat parempia kuin sellaiset osoitteet, jotka eivät perustu etu- ja sukunimeen.

Minulla on ollut oma domain jo yli 20 vuotta, ja silloin alkuosan saan päättää itse ihan vapaasti, koska @-merkin jälkeen tuleva osa on yksin minun.

Oma sähköpostini on muotoa etunimi.sukunimi.ylimääräinenkirjain@gmail.com. Nimeni on niin yleinen että pelkkä eunimi.sukunimi on oikeastaan kaikkialla varattu (paitsi työsähköpostissa, jonka loppuosa tulee firman domainista, mutta sitä käytän vain työasioihin) ja päädyin sitten tuollaiseen ratkaisuun. (Sitä ylimääräistä kirjainta en kerro, kun nokkelimmat sitten jo tietäisi sähköpostini.)

Mulla on käytössä kaksi gmailin sähköpostia, nykyisellä ja myös vanhalla sukunimellä. Joskus esiteininä kun tein ensimmäisen meilin, oli luukku.com ja jossain vaiheessa testissä hotmail. Yläasteelta asti kuitenkin olen ollut Gmailin tyytyväinen käyttäjä.

Gmailissa on oma etunimi.sukunimi yhdistelmä, nimikaimoja ei ole enkä ole vaihtanut sukunimeä naimisiin mennessäni. Omia lapsia nimetessä ajattelin myös tätä seikkaa, että nimen pitää olla sen verran harvinainen, että saa omalla nimellä minkä tahansa sähköpostiosoitteen.

Ai niin, tämä unohtui! Suomessa on organisaatio, joka lupaa kaikille jäsenilleen ikuisen sähköpostialiaksen, eli kertamaksulla saat ikuisen osoitteen, jonka voit ohjata haluamaasi postilaatikkoon. Sieltäkin voi löytyä vielä oma etunimi.sukunimi -tyylinen osoite.

https://iki.fi/

Takaisin