Mitä puoliso tekee paremmin kuin sinä?

Retale

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maalismammat 2018
Kesäkuiset 2021
Taas uuden vauvan ollessa pieni huomaan, että miehen kaikki tekeminen ärsyttää ihan suunnattomasti (teki hän mitä tahansa - tai oli tekemättä). Lasketun ajan ryhmäni keskustelujen perusteella en ole yksin ongelmani kanssa. Tosiasiassa vika taitaa tässä tapauksessa olla katsojan vinkkelissä, joten ajattelin että laitetaan vastavoima liikkeelle ja kehutaan puolisot pystyyn. Jos se vaikka auttaisi näkemään muutakin kuin ne väärin vaihdetut vaipat ja viemättä jääneet roskapussit.

Meillä mies ehdottomasti kokkaa paremmin kuin minä. Hän myös on kekseliäämpi leikkijä ja heittäytyy mahtavasti leikkeihin 3-vuotiaan esikoisemme kanssa. Lisäksi hänellä on käsittämättömän pitkä pinna, mitä puolison oikkuihin tulee. :rolleyes:

Puolisolla pitää hermot paremmin jos esikoinen kiukkuaa tai ei tottele. Puoliso on myös taitavampi antamaan vauvalle vesihörpyn.

Ja sitten on tietenkin asioita, joissa hän on taitavampi koska on niistä kiinnostunut, kuten kaikki tietokoneisiin liittyvä ja kaikki matikkaan liittyvä.

Mies tekee parempaa ruokaa kuin minä, hänen siivoamisensa on tehokkaampaa kuin minun, leikkii ja keskustelee enemmän lapsen kanssa, nukuttaa paremmin, on järjestelmällisempi, suunnittelee huolellisesti, vertailee hankintoja, huoltaa koneet ja laitteet.

Miehellä paljon parempi keskittymiskyky, siivoaa huomattavasti tehokkaammin, siten että tulee myös valmista. Itsehän siivoan vähän sieltä täältä koko ajan, ilman että se yleensä näkyy missään. Jaksaa touhuta/leikkiä paljon enemmän lasten kanssa. On paljon pidempi pinna, siinä vaiheessa kun itsellä meinaa hermo mennä lasten kanssa hän rauhoittaa tilanteen.

Hän on todella hyvä ihmisten kanssa ja osaa kirjoittaa sekä puhua vakuuttavasti. Työpaikalla hän on aina ollut parempi kuin minä, tehokas kuin kone. Työnjälki on aina priimaa mitä ikinä tekeekin. Pelit kaikki menee kuin vettä vaan, samoin kaikki fyysiset hommat. Itse olen kömpelö ja lyhyt, joudun soveltamaan ja kiipeilemään, teen montaa asiaa samaan aikaan, enkä anna niin hyvää ensivaikutelmaa.

Parempi puolisko on aivan mahtava kokki ja ahkera mies. Ei laiskottele ja huolehtii siitä että meidän perheellä on kaikki hyvin.
Mies on myös erittäin kätevä ja osaa korjata vaikka mitä autosta elektroniikkaan sekä taloon liittyen.

On myös ihanan stressitön sielu ja ei murehdi turhista. Itse kun stressaan itseni ihan pikkujutuista vatsahaavaan... :grin

Takaisin