mitä parisuhde sinulle merkitsee?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja panda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

panda

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuunmammat 2014
Tällaiseen kevyeen testiin joskus tullut törmättyä:

http://ellit.fi/ihmissuhteet/parisu...a-miten-rakastat-ja-haluat-tulla-rakastetuksi

, ja harvemmin on tullut ajateltua, miten erilaisia asioita ihmiset todella voivat tarvita parisuhteelta. Haluaisinkin nyt mielenkiinnon vuoksi kuulla, mitä teille parisuhde merkitsee ja mikä on se kaikkein tärkein siinä mitä tarvitsette?

Itse huomaan ajattelevani, että hyvä suhde on parhaimmillaan arjessa. Kun muistelen ja fiilistelen vanhoja mukavia hetkiä, ne hetket ovat yleensä joitakin pieniä kivoja arjen hetkiä. Niitä mitä voisi olla tusinoittain lisääkin, mutta silti niitä eniten kaipaa kun jotakin kaipaa. Joskus ennen en millään onnistunut olemaan suhteessa tyytyväinen, jos se ei mitenkään arkistunut. Tuntuu, että asiat konkretisoituvat vasta sitten, kun ne ovat arkea. Pilvissä leijailevat hetket ovat kyllä mukavia, mutta eivät pysyviä, konkreettisia tai luotettavia, ne ovat vain hetkellisiä, mutta eivät lopulta sitä mitä todella tarvitsen. Olen ehkä siis vahvasti vakautta tarvitseva.

Haha :) Tein tuon testin ja siinä todettiin, että arvostat eniten fyysistä läheisyyttä, ja toiseksi tuli että on tärkeää olla kumppaninsa paras ystävä. Muihin kohtiin ei osunut yhtäkään vastausta. Tämä on kyllä minun osaltani ihan totta. Olisihan se kiva kuulla mieheltä välillä kehuja, mutta paremmin tunnen olevani haluttava, jos mies käy ohi mennen puristamassa takamuksesta ja puremassa korvaa kun tiskaan. Tai olevani rakastettu, kun mies tulee takaapäin spontaanisti halaamaan sänkyä pedatessani.

Jos kumppanin ominaisuuksia ajattelen, niin eniten arvostan välittömyyttä ja rehellisyyttä. Eli juuri että niitä hyviä (ja huonoja) tunteita voidaan rehellisesti ilmaista koko keholla ja tietää, että toinen sanoo, mitä tarkoittaa. Eikä kiertelyä ja kaartelua siinä pelossa että loukkaa, tunnepelejä jne. Avoin keskusteluyhteys ja fyysinen yhteys on se kaikki kaikessa. Ei ne nätiksi kehumiset mitään pelasta jos ei mies halua minua pyytämättä edes koskea ja jos tärkeintä olisi tasapuoliset siivousvuorot hommaisin kämppiksen enkä kumppania. En jaksaisi sellaiseen omasta mielestä turhaan aikaa tai energiaa tuhlata kun se sitten häiritsee tunneyhteyttä.

Itse tykkään kyllä siitä pilvissä leijailusta ja arki on vain arkea ja harmaata enkä liitä sitä parisuhteeseen mitenkään. Päin vastoin olen arkea pyörittäessäni tyytyväisempi jos mies vaan pysyy poissa tieltä :wink (Lapset tosin haluan ottaa kotitöihin mukaan - miehen kanssa yhteiset arjen projektit liittyvät lähinnä sisustamiseen, remontointiin ja autoihin, eivät siivoamiseen tms). Ja "pilvissä leijailu" on miulle kainalopaikka sohvalla tai vielä mieluummin alasti peiton alla. Sekä yhteiset ateriat tai aamupalat tms. pienet arjen juhlahetket, jolloin olen itse nähnyt järjestelyiden eteen vaivaa ja miehen kanssa päästään yhdessä asettumaan ja rauhoittumaan ja nauttimaan.

Ainahan näitä välittämisen tapoja joutuu hieman sovittelemaan yhteen. Minulla on välillä ikävänä tapana äristä miehelle kun raasu vaan yrittää auttaa. Siis keittiötöihin ei ole miehellä mitään asiaa ja kun taas itse yritän näyttää sitä rakkautta ja välittämistä pitämällä kodin kunnossa ja laittamalla miehelle ruuan valmiiksi niin lähestulkoon loukkaannun, jos mies yrittää vaikkapa tiskien kanssa auttaa. Höhlää, avuksihan se yrittää. Silti - paljon mukavampi näin päin että mies on väkisin auttamassa kotitöissä välillä kuin niin, että tartteis joka viikko riidellä, tapella tai nalkuttaa jostain kotitöiden tekemisestä tai tekemättömyydestä :grin

Kun aloin miettimään tuota fyysisyyden merkitystä, niin jollain tapaa pidän sitä itse asiassa automaattisena. Jostain syystä kaikki miehet, joiden kanssa olen vähintään tapaillut, ovat olleet tuollaisia, jotka voivat takamuksesta vaikka puristaa. Ja seksuaalisempia kuin mitä itse olen, enkä minäkään ihan kuiva sillä alueella ole. Samalla tavalla koen, että sanoilla lirkuttelut eivät niin herätä tunteita kuin fyysinen läheisyys. Onko sitten niin, että olen valinnut fyysisempiä miehiä, koska koen että miehen kuuluu olla sellainen, vai olenko jotenkin itse herättänyt heistä aina tuota puolta? Vai onko suurin osa miehistä vain jokseenkin fyysisiä? :p

Miulla on useampikin suhde kuivunut siihen, että sitä fyysistä läheisyyttä ei ole tarpeeksi. Mie oon sen suhteen aivan pohjaton kaivo, jos ollaan kotona pitäis olla koko ajan iholla kiinni (siis kaikki sellainen aika kun ei ole "parempaakaan tekemistä" esim. remonttia, siivousta, jne kotitöitä). Alussa oon toki tyytyväinen kun vastaihastuneena/-rakastuneena ei malta pitää näppejään irti, mut sit kun "arki tulee vastaan" ni jos saan suurimman osan mielestäni parisuhteeseen kuuluvasta hellyydentarpeestani täytettyä lähinnä koiran kautta :rolleyes: niin katkeroidun kyllä miehelle aika nopeasti. Leffaa katsoessa pitää ottaa syliin ja kainaloon eikä vetäytyä toiseen nurkkaan sohvaa.

Itse kaipaan ja tarvitsen parisuhteessa toisaalta ihan älytöntä kaveruutta, jossa voi olla ällöttävä ja laukoa tyhmiä vitsejä... ja myös keskustella politiikasta! Toisaalta haluan intensiivistä fyysistä läheisyyttä kotona kahdestaan. :) Toki välillä myös kauniita sanoja, mutta samaan tapaan kun Panda, niin minäkin kaipaan enemmän fyysisyyttä, kuin lirkuttelua. :D

Meillä on kyllä miehen kanssa parisuhteessa onneksi hyvin tasassa halut ja tarpeet. Itse tosin välillä haluan myös käydä ulkona parina ja nyt perheenä, mitä mies ei kaipaa. Onneksi antaa minulle periksi. :) Olemme molemmat todella yksityisiä ihmisiä ja nautimme siitä, että saamme olla oman perheen kanssa. Tietyllä tavalla olemma varmasti molemmat toistemme parhaita ystäviä, mutta emme halua nimittää toisiamme niin, sillä se sana on valittu platoniseen ystävyyssuhteseen. :)

Miten niin ei oo mitään tekemistä täs odotellessa.... Tein kans ton testin. Ykkösenä arjen jakaminen, sitten jaetulla kakkossijalla ystävyys ja kauniit sanat. Ei yllättänyt, paitsi toi kauniit sanat vähän, kun ei meillä(kään) lirkutella. Joka päivä kyllä sanotaan rakastavamme ennen nukkumaan menoa, aamulla ja illalla aina vaihdetaan ekana ja vika suudelmat. Läheisyyttä on kyllä joka päivä (kun nähdään) ja nyt vielä enemmän, kun mies on arkipäivät ja -yöt poissa työn takia. Eli ihanaa laatuaikaa, kun viikonloppuisin nähdään.

Julkisesti ei kävellä käsi kädessä, paitsi joskus huvikseen. Eikä suukotella missään kauppareissuilla. Kotona sitten halitaan, kun ohi mennään. Mies kyllä tuo kukkia hääpäivänä, synttäreinä, naistenpäivänä jne. Ihan ite tuo ilman mitään kitinöitä. On nuo tuollaisetkin huomioinnit ihan kivoja. :) Mä sit huomioin tekemällä iltavoileipiä miehelle ja tuon joskus suklaata.

Sellaista täällä, kuulostaa varmaan tosi tylsältä, mut meille sopii tällainen yhdessä puuhailu kotona näillä omilla romanttisilla mausteilla. Odotan innolla meidän yhteistä aikaa ja vauva-arkea. Luulen meidän selviävän siitä oikein hyvin ja uskon suhteemme vieläkin vahvistuvan.

^^ Meillä ainakin oli silloin heti tytön synnyttyä kyllä aikamoista lirkuttelua ja hempeilyä miehen kanssa. :D Nyt on vähän laantunut jo, mutta kyllähän tuo muru saa vieläkin söpöilemään välillä.

Kyllä se tuntui heti siltä, että on hitsautunut ihan eri tavalla yhteen miehen kanssa tyttären tultua. Ja ihan sydäntä välillä vihlaisee, kun on niin ihanaa katsellä miestä tytön kanssa. :) <3

Meillä on mies vissiin vihdoin tajunnu että meillä on oikeesti vauva tulossa kun nyt on viimeisen viikon sisään paitsi lirkutellu mahalle ni kehunu minuukin nätiks ja pitänyt oikein erityisen hyvänä... :Heartred Kyllä lämmittää mieltä oikeesti, vaikka nyt on ite niin sisäänpäin kääntyny et odottelee vain vauvaa eikä muista oikein miestä aina huomioida. Ehkä siks just.

Tuo mun mies on aarre ja olen sitä hänellekin. Olemme toistemme ystäviäkin. Meillä on samanlaiset arvot. Kunnioitamme toisiamme. Kehumme. Haluamme toisiamme. Rakastamme toisiamme ja suhdettamme pidämme parhaana mahdollisena. Odotamme kummatkin vauvan tuloa ja miten se muuttaa meitä ihmisinä, kasvattaa ja avartaa maailmaamme.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin