Hei kaikki käsityöihmiset.
Olisi kiva nähdä mitä kaikkea olette tehneet tulevalle vauvalle itse. Kutomalla, virkkaamalla, ompelemalla tai muullatavoin askartelemalla.
Siis aivan ihana!!!!! Nuo "villahousut", tai miksikä niitä kutsutkaan?
Muita kuvia en nähnyt, en tiedä oliko tarkoituskaan, tuo linkki kun johti vain siihen yhteen kuvaan niistä kudotuista villahousuista.
Onko sulla mahdollisesti kaavaa noihin? Haluaisin itse tehdä samanlaiset!!!
Itse olen kutonut villasukkia vauvalle, pistämpä tähän perään kuvan yhdestä parista.
Yhden pienen villatakin olen myös kutonut ja pipon, siinä taitaakin olla kaikki tähän mennessä.
ihania :) voi plääh,miksi minä en osaa?!? :,,( mä osaan vaan tehdä yksinkertaisuuksia kuten pussilakanoita ,verhoja ym. ompelukoneella ja tällä hetkellä ei oo ees ompelukonetta :DD
Lankana käytetty Huopasta, Puroa ja Ruskovillaa. Kun ostaa paketin Ruskovillan lankaa saa sieltä ohjekirjasen mukaan jossa ohjeet muihinkin vaippahousu malleihin. Sekä Myssyyn ja tossuihin. Tossut tehtykkin juuri sillä ohjeella siitä vihkosesta.
Haluisin kovasti kutoa vielä jonkun villatakin, mutta taidot ei riitä.
Onko jollain jotain pomminvarmaa ja helppoa ohjetta? Haluisin tehdä sen hahtuvalangasta joten tulee melko paksu ja isoilla puikoilla. Joten normiohjeen silmukkamäärät on liian suuria ja itse en osaa soveltaa.
Mää oon kätöstäny kaks asiaa ite, ja tarkotus on tehä vielä villahousut kunhan liikkumiskyky rajottuu ja pitää alkaa keksiä sisätekemistä :)
Kirahvilelu, virkkausohje löyty olikohan toukokuun Suuresta Käsityölehdestä tms. Tein kuitenki isomman kuin ohje neuvo (helpompi täyttää). Lanka on sitä huovutettavaa hassua paksua, aattelin että villanen ois hygieenisempi työntää suuhun ym. :) ja pestessä menee kivasti kangasmaiseksi.
Samassa lehdessä oli samassa ohjeessa neuletakki ja housut, joista takin tein, vaikken ole ihan tyytyväinen lopputulokseen. Lanka oli samanpaksuista kuin ohjeessa mutta mun käsialalla tuli liian leveä ja jäi toinen etukappaleen reuna rumasti rönsyille. Höyryttämällä / pesujen myötä ehkä tasottuu. Iloinen vihreä väri kun en tuolloin tiennyt kumpi lienee tulossa. Nappikiinnityshomma tulee virkatuilla lenkeillä, mutta teen ne vasta kun otan takin käyttöön että saa kirrattua oikian kokoseksi ku on tosiaan liian leviä. Nimim. en tajunnu ohjeesta miten ne napinlävet ois pitäny tehä.
Mun äiti on pyytäny ystäväänsä (enoni vaimoa joka on joku oikee tekstiilitaiteilija) tekemään tilkuista semmosen leikkialustan tai konttailumaton, joka toimii seinävaatteena sitte ku ei enää ryömitä. Ja sainkin jo yhden käsin tehdyn tilkkupeiton vaunuihin harrastuskaverilta. Kyllä mun muksu pidetään tekstiileissä vaikken ite ossaakaa tehä :D
Mun isoäidinneliöpeiton tekeminen on hyydähtäny kun innostuin väsäämään villakuorivaippoja
Lankana käytin Puroa. Vasurilla olevat on tehty kestovaippayhdistyksen ohjeella ja oikeella olevat Ullan villapöpien ohjeella.
Yhet vielä ois tarkotus tehä kun molempia lankoja jäi sen verran et saa tehtyä niitten sekotuksen :) Ainoa ongelma on vaan kun en osaa päättää minkä ohjeen mukaan teen :D
Vihdoinkin sain kuvattua näitä näpräyksiäni. Odottamassa olis vielä lisää iso kasa viimeistelyä vailla olevia neuletöitä (se on niin tylsää!), katsotaan jos tässä vielä ehtis saada nekin valmiiksi ennenkun pirpana syntyy...
Tässä neulomani kastemekko. http://aijaa.com/v.php?i=009298668797.jpg
Halusin aloittaa "oman perinteen" tällä mekolla ja toivottavasti siinä tullaan kastamaan meidän muutkin lapset ja lapsenlapset tulevaisuudessa. Ostin jo sinisetkin nauhat valmiiksi, jos poikiakin siunaantuu...
Ja tässä tämmönen neulesetti, joita on tullut väännettyä jo kolme erikokoista settiä (tuli vähän hamstrattua lankaa alennuksesta). http://aijaa.com/v.php?i=002548668798.jpg
Täytyy laittaa lisää kuvia sitämukaa kun työt valmistuvat...
zibbh: Oli kyllä aika suuritöinen, ei ihan parissa illassa valmistunut. Voipi siis anopille tulla aika kiire . Ohje löyty kuiteskin Pirkka-lehden sivuilta, jos jotain kiinnostaa...
zibbh: Ohje löytyy pirkka.fi-sivuilta neuleohjeista. Tässä vielä linkki: http://www.pirkka.fi/node/63409
Neulekaavat löytyy niistä linkeistä ohjeen alapuolelta.... Ihanaa että anopillas riittää intoa projektiin, oli kyllä kaiken vaivan arvoinen. Tosiaan aika suuritöinen kun on ohut lanka ja mekollakin pituutta aika paljon. Toivottavasti ehtii teillä valmistua ajoissa ristiäisiin!
Kiitos linkistä Hemuli!
Osaatko arvioida kuinka paljon itse käytit "työtunteja" mekon tekoon?
Anoppini on kyllä aivan loistava pakkaus :D
näytän tuota nyt ainakin hänelle, päättäkööt sitten itse ryhtyykö projektiin :)
zibbh: Hirveen vaikee kyllä arvioida työtunteja. Kyllähän tuossa varmaan pari kuukautta vierähti.Tein mekkoa pääsääntöisesti juna- ja bussimatkat kouluun ja töihin (n. 30-45 min suuntaansa ja koulussa luennoilla lähes kokoajan (siis monta tuntia päivässä). Mutta jos anoppisi osaa soveltaa ohjetta paksummalle langalle niin tietysti valmistuu nopeammin.