Mitä muuttaisit arjessasi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Oletko ihan tyytyväinen arkeesi vai muuttaisitko jotain? En hae tällä nyt mitään lottovoittohaaveita, vaan vähän realistisempia juttuja. :)

Minulle tulee ensimmäisenä mieleen aika. Sitä kun saisi lisää. Ettei aina oltaisi miehen kanssa vuorotellen töissä: hän päivisin ja minä iltaisin. Että saisin tehtyä enemmän töitä päivisin eikä tarvitsisi tehdä aina iltaisin ja viikonloppuisin. Tämä toki tulee onnistumaan lähitulevaisuudessa, mutta ei ihan vielä, kun hoidan kahta pienintä päivät kotona. Alkuvuodesta tilanne kuitenkin jo helpottaa, kun vanhempi heistä aloittaa osapäiväisen hoidon - pelkän nuoremman kanssa pystyn tekemään enemmän päivisin.

Meidän keittiön! Meillä on siis vesivahinko ja se korjaus kesken, eli koko keittiö revitty auki :smiley-angry017 liesi sentään on toiminnassa, mutta vesipistettä ei ole, eli ei siis astianpesukonetta, ja neliöt on muovien takia puolet pienemmät :disgust mukavaa näin 7 henkisen perheen olla....

Arjessa... kyllä mä muuttaisin sen ettei tulisi sellasia hässäkkä hetkiä, mutta mahdotonta esim tälleen aamulla kun pitää saada 5 lasta lähtemään (niin ja itsensä)
Muuttaisin myös sen miten sisarukset suhtautuu toisiinsa

Toivoisin että oltaisi koko perhe terveitä. Eiköhän me pidemmällä tähtäimellä vielä joskus ollakin. Vähän lyhyemmällä tähtäimellä olisi kiva jos lapsi malttaisi nukkua koko yön omassa sängyssään. Lisäaika kelpaisi kyllä mullekin.

Lisää aikaa. Meilläkin tehdään vuorotöitä - minä opiskelen päivisin ja mies on iltaisin töissä. Ei nähdä toisiamme tuskin koskaan. Nuorin menee päiväkotiin ensi vuonna, joten vähän tuo krooninen aikapula helpottuu silloin. Minun opiskelut kestää vielä 2 vuotta, joten sen jälkeen helpottanee monestakin syystä. Kunhan nyt kestäisi siihen saakka.

Takaisin