Mitä muutoksia kehossa raskauden jälkeen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ingria90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ingria90

Vasta-alkaja
Heippa!
Meille syntyi pikkuneiti 18.4.2012:) Nyt olen muutaman kuukauden kärsinyt hiustenlähdöstä. Tietääkö kukaan kuuluuko se asiaan? Niitä lähtee aika paljon päivän aikana, mutta ei semmosina tuppoina. Pikemminkin yksitellen. Liittyyko siihen että lopetin juuri tuon neitosen imettämisen vai mistä? :O

terveisin huolissaan oleva äiti

Meillä tyttö kohta 4kk ja mullakin alkanut lähtemään hiuksia kauheasti. Imetän kyllä vielä. Raskausaikana hiuksia ei lähtenyt juuri yhtään ja nyt sitten senkin edestä. Koko kämppä on täynnä hiuksia vaikka pidän niitä kiinni,..

Täältä jostain artikkelista luin, että hiustenlähtö kuuluu synnytyksen jälkeiseen aikaan ja on pahimmillaan parin kuukauden päästä synnytyksestä :) eiköhän se siitä lopu pikkuhiljaa :)

Kuuluu asiaan. Hiukset on raskausaikana ns. lepotilassa, joten kun synnytys on ohi ja hormonitoiminta alkaa tasapainottua niin hiukset alkaa lähteä raskausajankin edestä. Mun synnytyksestä on huomenna tasan vuosi ja mulla lähtee EDELLEEN hiuksia normaalia enemmän, VAIKKA olen jo UUDELLEEN RASKAANAKIN (rv26!). Eli näköjään se voi kestää pitkäänkin...:P Uutta tukkaa pukkaa kyllä tilalle, esim. korvien vieressä ja niskassa kasvaa 5cm mittaiset tupsut (tosi kivan näköistä;). Mut onneksi mulla on tosi pitkä tukka niin ei siihen uuden kasvuun kiinnitä huomiota.=)

Takaisin