Mitä mieltä olet uudesta Muumilaakso-sarjasta?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko katsoneet uutta Muumilaakso-sarjaa Yleltä? Mitä mieltä olette? Onko 1990-luvun Muumilaakson tarinoita teistä parempi?

Me katsomme lapsen kanssa uuttakin sarjaa, mutta vanha on kyllä molempien mielestä parempi, moninkertaisesti. Itseä kyllä tosin harmittaa kun Muumilaakson tarinoissa on uudet duppaukset :sad001

Muutama jakso ollaan katottu, mutta ei mikään kyllä voita alkuperäistä Muumilaakson Tarinoita -sarjaa. :)

Seurataan lapsen kanssa. Tykkään kyllä sekä uusista että vanhoista mutta kirjat ovat silti parhaita.

Muumeista en tykkää yhtään, mutta yksi jakso oli piruuttaan katsottava. 1/5 ei jatkoon. Surkeat dupit, juoni on ihan hölmöä sokerihumalahypermeininkiä ja animaation jäljestä en edes viitsi sanoa mitään!

Uudet muumit ovat suloisia mutta itse ohjelmasta ei oikein tykätä, "vääränlaiset" tarinat eikä ääninäyttelijät sovi hahmoihin. Alkuperäisiä muumi-jaksoja ei voita mikään, onneksi itsellä on ne kaikki dvd-boksilla, niitä lapsetkin tykkäävät katsoa.

Mäkin tykkään eniten alkuperäisistä muumeista niillä "oikeilla" ääninäyttelijöillä. Mikään ei voita Elina Salon Pikku Myytä!

Alkuperäinen on paras ja voittamaton.
Olen kyllä muutaman jakson nähtyäni vähän jopa lämmennyt tälle uudelle, koska lapset tykkää.
Ei näistä uusista silti voi puhua samassa lauseessa alkuperäisten kanssa, mutta tuo uusi muumi ei taidakaan ajaa ihan samaa tarkoitusta (myös aikuisille suunnattu), vaan on ihan oma lukunsa. :rolleyes:

Tykkään kauniista maisemista.

Ärsyttää, että laulut ovat vain englanniksi, tekijöillä olisi syytä hävetä, kun tekevät suomalaisen sarjan, jota ei ole edes tehty kunnolla oman maan kielillä. Tekijät kumartavat ulkomaille, samalla pyllistäen suomalaisille.

En ole vielä uusia muumeja katsonut, mutta pakko sanoa että uudet dupit vanhassa sarjassa on ihan naurettavaa. Onneksi meiltä löytyy vanhoilla äänillä. :)

Se lapsuuteni Muumi on ainut ja oikea! En ymmärrä miksi piti dupata uudestaan...
sit tää uusi animaatio muumi, ihan kiva ja kyllähän tuota kattoo mut silti lapsuuteni muumit pyyhkii uustuotannolla pöydän;) kiti kokkonen pikku myynä on ihan nappi valinta!
Suski olen ymmärtänyt että tällä uudella muumilla yritetään esitellä suomalaista osaamista muulle maailmalle ja siksi musiikki on englanniksi:) mut ymmärrän kyllä pointtisi, olisi ollut kiva että teema olisi ollut suomeksi ja ulkomaan markkinoille englanniksi;)

Äippä x6, kyllä minä sen tajusin, että ulkomaaneläville tuo on tehty, mutta kun kaikkien ulkomaalaisten lastenohjelmienkin musiikit on saatu laulettua suomeksi, niin miksi tässä ei ole viitsitty sitä tehdä? Kaikkien Pikkukakkosen piirrossarjojen tunnusmusiikit on laulettu suomeksi, kaikki disneyleffat on käännetty kokonaan suomeksi, ja sitten tulee Suomessa äänitetty, suomalainen animaatio, jota yhtäkkiä ei olekaan viitsitty tehdä suomeksi....?!? (Eikä sen puoleen ruotsiksikaan.)

Ollaan tytön kanssa näitä katottu, se mörkö-jakso vaan jätettiin suosiolla välistä :grin Maisemiltaan todella kaunista katottavaa, mutta muuten alkuperästä ei kyllä voita mitenkään! Just miehen kans vasta puhuttiin, että miten omat lapset on vielä muumien suhteen ihan ”muokattavissa”, että niille voi halutessaan näyttää vaan näitä uusia ja sitte lapsille se on se aito ja alkuperäinen versio :grin

Tykkään kauniista maisemista.

Ärsyttää, että laulut ovat vain englanniksi, tekijöillä olisi syytä hävetä, kun tekevät suomalaisen sarjan, jota ei ole edes tehty kunnolla oman maan kielillä. Tekijät kumartavat ulkomaille, samalla pyllistäen suomalaisille.

Oikeasti?? Onpa tyhmää! :mad:

Minulla on asenneongelma uusiin muumeihin. Ehkä joskus katson jakson.

Takaisin