Mitä mieltä olet lävistyksistä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko mielestäsi lävistykset kasvoissa liikaa? Tai napakoru ihan nätti? Onko sinulla lävistyksiä tai voisitko harkita sellaista?

Itsellä lähti melkein kaikki korut raskausaikana, jäljellä enää yksi venytys toisessa korvassa. Olihan niitä jossain vaiheessa nuorempana ihan kiitettävä määrä! Joskus ikävöin.. Oli kuitenkin ihan hyvä päätös ainakin vähentää metallia naamasta. Ihan jo työkuvioidenkin takia.

Kasvolävistykset ovat okei, mutta niitä harkitsevan kannattaa muistaa kosmeettiset haitat mitä korujen poisoton jälkeen ihoon mahdollisesti jää. Napakorusta taas en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata.

Itselläni oli vielä pari vuotta sitten 7 lävistystä kasvoissa, 20 korvissa ja 2 vartalossa, mutta kyllästyin niiden hoitamiseen ja nypin ne pois. Lävistysreiät ovat varmasti riesanani ikuisesti, mutta minkäs teet :rolleyes:
(Nenäkorun jätin, koska se on pieni ja sievä. Madonnan ajattelin jonain kauniina päivänä puhkaista uudelleen. Myös viisi korvakorua/per korva on vielä jäljellä.)

Mulla on melko neutraali suhtautuminen: muiden lävistykset eivät haittaa, mutta en itse ottaisi etenkään kasvoihin. Korvareiät löytyy, mutta en jotenkin osaa niitä laskea lävistyksiksi. Napakoru voi olla ihan nätti, mutta luultavasti kokisin sellaisen itselläni hankalaksi tai epäkäytännölliseksi.

Mä en ole oikeen mitään mieltä, tehkööt muut niinkuin hyvältä tuntuu. Jos on paljon lävistyksiä kasvoissa ja isot venytykset korvissa, niin ei se mun mielestä mitenkään erityisen nättiä ole, mutta ei kai se mulle kuulu :p Makuja on monia. Itselläni on tällä hetkellä vain kahdet reiät korvissa, nuorempana on ollut nenässä, navassa ja nänneissä. Nenäkorun otin pois jo alle 20 vuotiaana, navan ja nännärit kun lähdin esikoista 9 vuotta sitten synnyttämään, eikä tullut enää laitettua takaisin. Nyt ei enää varmaan menisikään. Ja no, ei ne nyt näissä tisseissä enää varmaan hyvältä näyttäisikään, saati navassa :grin

Itseltä löytyy yksi, nenästä. Tässä on se hyvä puoli, että ei jää mitään jälkeä jos joskus ottaa kokonaan pois. :grin Teen töitä ja opiskelen sosiaali- ja terveysalalla, niin välillä joutuu ottamaan pois sen takia. Vapaa-ajalla on koko ajan.
Toki korvissakin on kummassakin yhdet, mutta niitä ei jotenkin miellä varsinaisiksi lävistyksiksi. Haaveissa on ollut hankkia korviin pari lisää, muutenkin pientä haaveilua ollut toisesta lävistyksestä, mutta en usko sitä toteuttavani. Ennemmin tulee varmaan tatuointi otettua. Viimeisin paikka mihin lävistyksen ottaisin, on kieli. Se on jotenkin tosi ahdistava ajatus, että olisi kielilävistys :wtf: Toinen mitä en ottaisi, on napa. Pelkäisin että jäisi kiinni joka paikkaan :rolleyes: Venytykset ei myöskään ole mieleeni, eivät ole mielestäni kovin nättejä. Sekin puoli niissä, että entisellä poikaystävällä oli korvissa venytykset ja ne haisi, vaikka hän niitä huolsikin. Ei ollut kiva nukkua vieressä kun toisen korva haisee :p
Rintoihin joskus haaveilin ottavani lävistykset, mutta yksi imetys takana ja toivottavasti tulossakin vielä, niin ei kovin järkevää.

Mäkin suhtaudun lävistyksiin hyvin neutraalisti. Itselläni ei ole mitään, mutta ei se haittaa kuinka paljon toisilla on. Jokaisen oma asiahan se on ja usein ne näyttääkin hyvältä ja sopii kantajalleen. :)

En tykkää! Minulla oli ennen korvissa reiät, mutta korvakorut tuntuivat pahalta enkä ole vuosiin käyttänyt. Muiden napa- ja nännikorut eivät haittaa mutta kasvoissa lävistyksiä on paha katsoa ja vaikea olla katsomatta. Nenäkoruista minulle tulee lähinnä mieleen räköroiske tai sonni. En kyllä sano kenellekään mitään ulkonäköön liittyen mutta saattaa inho silmistä kuvastua, vaikka miten yritän sinnitellä.

Itselläni ei ole ollut koskaan yhtään lävistyksiä missään, ei edes korviksia. En tykkää, mutta jos joku muu niistä tykkää, niin antaa mennä vain. :) Mielestäni kasvolävistykset ovat useimmiten epäsiistejä. Muualla kehossa eivät niin näkyviä olekaan..

Napakoru on itellä, sen otin 19v. Naamalävistykset on vähän joo ja ei, riippuu tyylistä, sopii jollekkin. Tosi isot venytykset korvissa tekee ihan pahaa. En ymmärrä niitä naamalävistyksiä poskissa yms. Ne on jotenkin mauttomia..

Ehkä ne on vähän ysäriä, tai ainakin itselläni ja monilla kavereilla oli silloin lävistyksiä. Suurin osa koruista piti ottaa intissä pois ja kielikorun poistin, koska sen aiheuttama puhevika ärsytti. Olisi se kyllä kuluttanut hampaatkin pilalle. Napakoru ehti olla 20 vuotta, otin sen pois raskausaikana. Nyt on enää vain korvareiät, joista kaksi käytössä. Uusia lävistyksiä ei enää tule, niiden aika on ohi.
Muiden lävistykset eivät herätä tunteita suuntaan eikä toiseen - ehkä joskus vähän huvittaa, jos jollain on naama täynnä romurautaa.

Takaisin