Mitä mieltä "lepyttelypussukoista"?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä kerrotaan varsinkin Yhdysvalloissa joillain vanhemmilla olevasta tavasta jakaa lentokoneessa matkustaessa lähellä istuville ns. lepyttelypussukoita, joilla pyydetään anteeksi vauvan mahdollista itkemistä. Mitä mieltä olet tästä tavasta?

Itse pidän sitä turhana. Kaikkien pitäisi tietää että vauvat voi itkeä eikä tällaista luonnollista asiaa pitäisi pyytää anteeksi. No olen saattanut joskus itsekin sanallisesti pahoitella jos lapseni on ollut häiriöksi, mutta tuollaisten pussien jakelu tuntuu vain lisäävän ajatusta, että lapsiperheistä on vain harmia julkisilla paikoilla. Pyydetään anteeksi sitä että hekin matkustavat.

Enpä ole koskaan törmännyt tuollaiseen missään.
Kerran kävi kyllä sääliksi teinipoikaa, joka oli sijoitettu ” lastenosastolle”
Sen olen huomannut, että varsinkin Finnairin pidemmillä lennoilla pikkulapsiperheet on selkeästi sijoitettu vierekkäin.

En ole minäkään törmännyt ja turhana pidän. Ymmärrän ettei kaikki jaksa kuunnella muiden lasten ääniä, mutta se nyt vaan on elämää, että vavat itkee. Tuo lapsiperheiden yhteen keskittäminen on hyvä.

Samaa mieltä että turhia ovat. Enemmän minuakin häiritsee Suskin mainitsemat muut erinäisistä syystä haisevat tai mekastavat matkustajat. Vauvat ovat vauvoja, ja heiltä tulee väistämättä erilaisia ääniä. Jos ei matkaseura miellytä, niin voi matkustaa yksityiskoneella tai käyttää kuulokkeita/korvatulppia metelin vaimentamiseksi.

Takaisin