Mitä makeaa leipoisin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Jotain makeaa pitäisi vieraille leipoa, mutta pää lyö tyhjää. Paljonhan on hyviä vaihtoehtoja, mutta haluaisin vaihtelua makeisiin leipomuksiin eli en leivo: mokkapaloja, muffinsseja, omenapiirakkaa, mustikkapiirakkaa, porkkanapiirakka tai pullaa. Enkä leivo kakkujakaan. Ja ohjeen tulisi olla helppo ja mielellään suht nopea.:grin Kiitos jo etukäteen. :Heartred

Eipä tuosta jää juuri mitään jäljelle, jos kaikki kakutkin (eli täytekakut, kuivakakut ja juustokakut) ovat kiellettyjen listalla.
Piirakoita eri täytteillä kuin listatut. Kaurapaistos tai jokin suklaamousse.

Viipalekeksit aka. Wilhemiinat on tosi helppoja ja vaivattomia pikkuleipiä. Ei ehkä kuitenkaan sieltä terveellisemmästä päästä.

Mites itsetehty jäätelö/sorbetti?

Lasketko kakuiksi myös kahvikakut? Toscakakkukin helppo ja maukas :hungry:

https://yhteishyva.fi/reseptit/helppo-karpalo-puolukkapaistos/recipe-1522

Puoluklapaistos, itse en kyllä ole karpaloa sekaan laittanut ja jäätelön sijaan laitan kyytipojaksi mieluummin vaniljakastiketta tai kermavaahtoa kun jäätelö sulaa niin nopeasti.

Pasha on tähän aikaan vuodesta oma suosikkini. Sen etuna tai haittana on se, että pitää valmistaa jo edellisenä päivänä. Koristelen sen kakkumaisesti ja joskus olen laittanut mansikkaa joukkoon, ettei ole niin pääsoäisherkun oloinen, siis silloin kun sitä on ollut tarjolla muuten kuin pääsiäisenä

Sellainen helppo ja hyvä piirakka, jota tein itse yläasteella! Eli valmis murotaikinapohja pakasteesta levitetään uunivuokaan, myös reunoille. Sitten pohjalle haluamiaan marjoja. Päälle kaadetaan kermaviili-sokeri-munaseos, sitten uuniin! Rakastin tätä lapsena :p

Sellainen helppo ja hyvä piirakka, jota tein itse yläasteella! Eli valmis murotaikinapohja pakasteesta levitetään uunivuokaan, myös reunoille. Sitten pohjalle haluamiaan marjoja. Päälle kaadetaan kermaviili-sokeri-munaseos, sitten uuniin! Rakastin tätä lapsena :p

Tää on mun miehen "bravuuri". Hän ei oikein osaa/jaksa leipoa, mutta tämä onnistuu. :D

Suklaavanukas (kaakaota, maitoa sokeria (ehkä) ja ohje perunajauhopakkauksesta). Marjakiisseli vaniljakastikkeella. tai kuten jo täällä ehdotettu Pavlova - ja paras on se, että marengin voi tehdä etukäteen.

Jotain makeaa pitäisi vieraille leipoa, mutta pää lyö tyhjää. Paljonhan on hyviä vaihtoehtoja, mutta haluaisin vaihtelua makeisiin leipomuksiin eli en leivo: mokkapaloja, muffinsseja, omenapiirakkaa, mustikkapiirakkaa, porkkanapiirakka tai pullaa. Enkä leivo kakkujakaan. Ja ohjeen tulisi olla helppo ja mielellään suht nopea.:grin Kiitos jo etukäteen. :Heartred

Mihin leipomukseen päädyit? Mulla jauhopeukalo taas kihelmöi ja tekisi mieli leipoa vaan leipomisen ilosta :grin

Mihin leipomukseen päädyit? Mulla jauhopeukalo taas kihelmöi ja tekisi mieli leipoa vaan leipomisen ilosta :grin

Tein jo kauan himoitsemaani kinderpiirakkaa, tosin leipomisessa meni aikaa, eikä ollut varmasti se helpoin vaihtoehto. :grin Itse en siis ollut ikinä aiemmin tehnyt kinderpiirakkaa, joten se toi kivaa vaihtelua meidän kahvipöytään. :)Se oli vaan ihan liian hyvää, että piirakka hupeni äkkiä. :grin

Tein jo kauan himoitsemaani kinderpiirakkaa, tosin leipomisessa meni aikaa, eikä ollut varmasti se helpoin vaihtoehto. :grin Itse en siis ollut ikinä aiemmin tehnyt kinderpiirakkaa, joten se toi kivaa vaihtelua meidän kahvipöytään. :)Se oli vaan ihan liian hyvää, että piirakka hupeni äkkiä. :grin
Tämä on niin hyvää <3 Taisi olla kaksi vuotta sitten kun tätä tein, niin työläs ettei ole tullut toiste (vielä) tehtyä. Mutta snickersjuustokakkua olen tehnyt sitäkin useammin :rolleyes:

Tämä on niin hyvää :Heartred Taisi olla kaksi vuotta sitten kun tätä tein, niin työläs ettei ole tullut toiste (vielä) tehtyä. Mutta snickersjuustokakkua olen tehnyt sitäkin useammin :rolleyes:

Oo toi snickersjuustokakku kuulostaa todella hyvältä. Sitä täytyy siis tässä kevään aikana kokeilla. :grin

Takaisin