Mitä maitoja/kasvijuomia teillä käytetään?

Mitä teillä käytetään?

• Rasvaton maito

Äänet: 4 22.2%
  • Kevytmaito

Äänet: 12 66.7%
  • Täysmaito

Äänet: 3 16.7%
  • Soijajuoma

Äänet: 2 11.1%
  • Mantelijuoma

Äänet: 1 5.6%
  • Kaurajuoma

Äänet: 6 33.3%
  • Kookosjuoma

• Joku muu, mikä?

• Kaikki äänestäjät
    18

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä maitoja käytätte? Entä käytättekö kasvijuomia?

Meillä mies harvemmin käyttää lehmänmaitoa, mutta lapsi juo pääasiassa kevytmaitoa. Itse käytän mm. leivonnassa ja kaakaossa yleensä kahviin tarkoitettua kaurajuomaa, mutta joskus myös soija-, manteli-, kookos-, tai cashewjuomaa. Hernejuomaa haluaisin myös maistaa!

Lapsilla on pääasiassa luomu kevytmaito käytössä, aikuiset käytämme laktoositonta kevytmaitoa. Puoli vuotta oli nuorimmalla kauramaito juomana, kun lehmänmaito aiheutti haittaavia vatsaoireita. Nykyään onneksi kestää jo tavallista maitoakin. Satunnaisesti saattaa olla ruuanvalmistuksessa joku kasvijuoma. Silloin on ollut enemmän käytössä, kun taloudessa on ollut alle 1v lapsi, joka on syönyt perheen kanssa samaa ruokaa. On korvattu ruuanvalmistuksessa siis lehmänmaito kasvijuomilla.

Kevytmaitoa juo lapset ruokajuomana ja puuroon käytetään vesi-maitoseosta.
Kaura"maidolla" jatkan kahvin ja kookosjuomaa käytän smoothieen. Ja kaurasuklaajuoma mun välipalaherkku.
Ruoanlaitossa kerma ja kaurakerma.

Muokattu viimeksi:
Enimmäkseen juodaan vettä, aikuiset eivät juo ollenkaan maitoa. Poika maistelee erilaisia maitoja, mm. kevytmaitoa ja kaurajuomaa. Vesi on kuitenkin hänenkin suosikkinsa. Leivonnassa ja ruoanlaitossa käytetään mitä milloinkin.

Meillä aikuiset juovat vettä, lapsella ruokajuomana luomu kevytmaito ja muuten ruuanlaittoon ja kahviin luomu täysmaito. Lapsen lopetellessa imetystä reilun vuoden iässä hänellä oli juomana kauramaito.

En käytä maitoa lainkaan, vaan lotraan kahviini ja teeheni laktoositonta prosenttikermaa. Ukko taas suosii laktoositonta täysmaitoa. Kasvijuomia emme käytä.

Meillä juodaan laktoositonta kevytmaitoa. Itse juon oikeataan vain kahvin kanssa maitoa, mutta lapset juovat jokaisella aterialla.

Rasvatonta maitoa kuluu PALJON! Minä ja tyttö juodaan paljon, mies juo laktoosittomana versiona ja puuroon menee vähintään joka toinen aamu + ruuanlaitto ja leivonta

Kevyt maitoa. Itse juon ehkä lasillisen päivässä, mies juo enemmän, lapsille tarjotaan yleensä joka ruualla maitoa halutessaan.

Luomukevytmaitoa lähinnä ostetaan, lapsi juo vaihtelevasti ja mies kahvin kanssa. Ruoanlaitossa kaurakerma (paitsi kermavaahto ihan kermasta). Aiemmin oli tarjolla myös kauramaito mutta lapsi ei pidä siitä.

Täysmaitoa. Mielestäni se on paras maito ainakin lapselle. Kahvissa toki myös maistuu hyvältä omaan suuhun, muuten en oikeastaan maitoa juuri juo. Muutamaan otteeseen on tullut koitettua kauramaitoa ja mantelimaitoa, mutta kun ne on pahoja... Täysmaitoa siis.

Koko perhe juo kevytmaitoa. Itse juon lämpimän ruuan kanssa ja joskus kaakaona, mies juo paljon ja lapsi vaihtelevasti vähintään lämpimillä ruuilla, mutta halutessaan myös muilla ruuilla. Ruuanlaitossa käytän joko samaista maitoa tai kermaa.

Lapset ja mies juovat sekä rasvatonta että kevytmaitoa, itse en maitoa juo. Teessä ja kahvissa käytämme Oatlyn iKaffe -kauramaitoa. On ihan paras kahvi"maito"! Kun ekaa kertaa laitoin tätä kahviin, rakastuin heti enkä halua enää ikinä käyttää lehmänmaitoa kahvissa. :)

Takaisin