Meilläkin leipä vähän vaihtelee yleensä mun mielen mukaan. Ihan kunnon ruisleipää tulee aika harvoin ostettua vaikka tykkäänkin että leivässä on ruista. Kuitu ja täysjyväpoliisi tosin olen.

🕵Aika usein on nyt tullut leivottua aika simppeliä hapanjuurileipää kaltatuilla kaura- ja ruishiutaleilla, koska taaperokin tykkää siitä. Sanoo sitä kovaksi leiväksi sen kuoren takia.

Viikonloppuaamujen herkku on välillä pataleipä. Illalla vaan taikinan sekotus ja aamulla uuniin niin saadaan lämmin leipä aamupalapöytään.

Mitäköhän päälle. Varmaan aika perus oivariini, juusto, kurkku, salaatti tms. Keitetty kananmunakin on hyvää. Sen päälle suola, mustapippuri ja sipulijauhe.

Aika vähän kyllä itse syön leipää. Ehkä pari kertaa viikossa. Lapselle lähinnä ostetaan tai teen. Ja hän on just tuollainen täytteet erikseen syöjä. Varsinkin juustoa söisi kaksin käsin. Ja leipä pitää usein voidella itse. Voipaketti onkin aika teurastetun näköinen.

Noihan on just herkun kuulosia
@Pilkki24 ! Ehkä toi hapankaali on oudoin, mutta kaikkia voisin syödä.

Varmaan jos leipää kuluisi itsellä enempi niin täytteetkin olis luovempia. Joskus oon kyllä lounaaksi väsännyt jotain ruokasampia leipiä ja tehny "aasialaisen"salaatin väliin ja kananmunaa. Eli salaatissa karkeeks raastettua porkkanaa, etikkaa, crispychiliöljyä ja jotain muuta.

Ja kaveriksi majoneesia ja miksei suolakurkkuakin vaikkei se kovin aasialaista olekaan