Mitä lahjaksi odottajalle?

iija

Oman äänensä löytänyt
Helppiä, nyt kaipaan vinkkejä, mitä voisin ostaa lahjaksi odottavalle perheelle, jossa entuudestaan kaksi lasta? Tosi vaikea tietää, mitä kaikkea heillä jo on ja mikä on todellinen tarve..
Kaikki neuvot ja vinkit tervetulleita! :)
 
Eiköhän ne kerta käyttö lahjat ole parhaita kun ei tiedä. :)

En kertonut minkä ikäisiä lapset ovat, missä vaiheessa odotus on ja onko läheinen perhe, mutta tässä nyt muutamia ideoita:

- Leffaliput koko perheelle.

- Nyt voi olla vähän myöhäistä, mutta koko perheelle kudotut villasukat / tumput. Itse en osaa neuloa niin taidokkaasti, että antaisin tuotoksiani jollekin muulle, mutta ostin torilta huovutetut tumput isälle, äidille, lapselle ja tulevalle pikkuiselle ihan pienet tumput. :) Ovat kuulemma läpimät ja niitä voi tehdä itsekin, netissä ohjeita. Tulee tietty vähän kalliiksi ostaa neljälle.

- Iästä riippuen lastenkirjat tai pelit ovat aina mukavaa koko perheen tekemistä. Vanhemmille voi aina antaa esim. viinipullon kylkeen. Ja voi sitä raskaanakin yhden lasin hyvää punaviiniä juoda (tosin kaikki eivät suhtaudu tähän näin)!

- Vohvelirauta.

Vanhemmille:

- Vanhemmille pullo mehua viinipullossa, viinilasit / lahjakortti ravintolaan / liput leffaan (jos äiti pystyy olemaan sen ajan ilman vessa käyntiä ;) ) / kylpylä tms. hemmottelu lahjakortit vanhemmille tai muuta vastaavaa JA jonkun tälläisen lisäksi lastenhoito lahjakortti niin saavat vanhemmat vähän yhteistä aikaa. :)
Hieronta lahjakorteissa voi äidin hankala olla mahallaan.

- Hemmottelulahja kortin voi antaa myös pelkästään odottajalle, tulee varmasti tarpeeseen. :)

HUHUHUH. Vaikea tietää mitä vieras perhe tarvitsee. Jos lasten ikiä laitat, on helpompi lapsille sanoa ideoita!
 

Iija: kun siskoni ja kälyni oli raskaana niin hankittiin niille molemmille lahjakortit kunnon jalkahoitoon. Nyt toivon että nämä muistavat tämän ja saan samanlaisen lahjakortin heiltä! Jalat on nimittäin turvonneet ja mitä isommaksi vatsa tulee sen hankalampi on itse huolehtia jaloista!

Muutenkin joku hemmottelujuttu, jos raskaanaolevalla on 2 lasta kotona, ehkä joku tyttöjen risteily esim Tallinnaan tai jotain, että pääsee hetkeksi kotoa pois?

 
Kiitos pikaisista vastauksista! :)

Lapsille lahjat on jo hankittu (lapset on jo isoja, toinen koululainen ja toinen eskarissa). Olisi pitänyt mun kirjoittaa selkeemmin, että lahjaa vanhemmille olen pohdiskellut..

Lahjakortti olis ihana lahja, mutten pysty sellaista hankkimaan, sillä asun eri kaupungissa. :( Odottaja on sen verran pitkällä, että leffaan tms. meno ei enää onnistu, hän ei pysty istumaan pitkiä aikoja paikoillaan.

Jotain vauvaan liittyvää olis kiva ostaa, koska itse olemme kuulemma saamassa sellaisen lahjan. Meille vaan on niin helppo ostaa kun emme omista vielä mitään vauvatavaraa.. :)

Mut kaikki ideat on tervetulleita! :) Kauheen viimetippaan tämä lahjan osto menee oman sairasteluni vuoksi..
 

Iija: kyllä lahjakortin voit hankkia vaikka et asu samassa kaupungissa. Ota selvää joku kauneushoitola, ja soita sinne. Sitten vaan sovit heidän kanssaan asiasta ja teet sen lahjakortin esim ihan joulukorttiin - kirjoitat siis sen tekstin vaan että tämä lahjakortti oikeuttaa xxx-hoitoon. Ja maksun voit varmaan suorittaa suoraan nettipankista sinne hoitolaan.

 
Jep! Juuri näin! Lahjakortin osto onnistuu oikein helposti kun äkkiä soitat johonkin paikalliseen ja pyydät laittamaan postiin ja lasku sinulle! Ehtii ehkä perille jos äkkiä soittaa. Uskon että tulee enemmän synnytyksen jälkeen hieronta tarpeeseen, kuin vauva tavara jos on jo kaksi lasta ennestään. Elleivät ole paljonkin vanhempia ja heitetty kaikkea jo pois. Tässä itseään lähinnä ajattelee, mitä sitä itse haluaisi. :p

 Vauvaan liittyvää, mitä heillä ei ehkä ole, on kapalo? Oikein kätevä kuulemma monella ollut ja täältä: http://www.sannas.fi/category/28/kapalot olen itse muutamalle lahjaksi tilannut.
 
Takaisin
Top