Mitä lahjaksi kummilapselle?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia juttuja te olette antaneet kummilapsillenne ristiäis- tai nimiäislahjaksi? Tai mitä omat lapsenne ovat saaneet kummeiltaan?

Minulla on vain yksi kummilapsi, ja hänelle hommasin sellaisen puisen junan, johon valmistaja poltti lapsen nimen ja syntymäajan. Omista lapsistani kaksi saivat sellaiset valokuvakehykset, joihin on kaiverrettu lapsen nimi, syntymäaika, paino, pituus jne ja yksi sai kummilusikan sekä tossut.

Vauvakirjan annoimme omalle kummilapselle. Oli vanhempien kanssa yhdessä sovittu ja toivottu juttu.

Omille lapsille on toivottu kummilusikkaa ja kädenjälki/jalanjälki valokuvakehystä.

Mulla ei oo vielä yhtään kummilasta niin paha sanoa, ostaisin varmasti jotain tyyliin valokuvakehystä tms mihin voi kaivertaa lapsen tiedot..

Omakin lapsi sai juurikin sellaisen kehyksen ja sitten ihanan pehmonallen ja vaatetta..

Itse ostin kummipojalle säästölippaan. Omalle pojalle saatiin säästölipas ja valokuvakehys, tyttö sai kaks kehystä.

Annoin omalle kummipojalleni soittorasian johon kaiverrutin nimen, mitat ja syntymäpäivän.
Meidän lapsest on saaneet valokuvakehykset, kummilusikan, kastevesipurkin, kastehelmet, kastesormuksen, pankin, kuksan jossa kaiverrukset ja vauvakirjan (ei kaikkia siis yhdelle lapselle, tässä on viiden kummilahjat :grin ).
Mulla oli ainoana toiveena kummeille, että jos on jotain kaiverrettavaa, niin ne on kaiverrettu valmiiksi ettei mun tarvitse lähteä vauvan (ja isompien) kanssa kaupunkiin yhtä kaiverrusta hoitamaan.

Ostin toiselle valokuvakehyksen ja toiselle lusikan. Muistaakseni :rolleyes:

Oma lapsi sai toiselta kummilta lusikan ja toisilta kehyksen. Kaikki nämä oli siis etukäteen yhdessä sovittu ja juuri näitä toivottiin.

Mielestäni nämä perinteiset on kivat muistot, itsellä ainakin omat tallella ja niitä on kiva katsella välillä. Toki jos on enemmän kummeja, lahja voi olla joku muukin. Kuitenkin sellainen esine/kirja tms, joka jää lapselle muistoksi kummista.

Semmonen soittorasia kaiverruksilla on kyllä kiva, meiltäkin löytyy sellainen :)
Ne pienet sormukset on myös kivoja. Joskaan eivät kuitenkaan niin "käytännöllisiä" kuitenkaan, mutta voihan ne sitten isompana pujottaa vaikka kaulaketjuun :)
Ne lusikat on mun mielestä kyllä jo aikansa nähneet. Onneksi tilalle on tullut paljon kaikenlaista muuta :) Mutta on yhtä monta mielipidettä siihenkin asiaan, kuin on ihmisiäkin..!

Miulla on yksi kummilapsi jolle ostin valokuva kehyksen ristiäis lahjaksi :)
Se oli äidin toive niin toteutin sen kun ei ollu mahdottomuus

Meidän likka sai kummeilta kaulakorun, valokuvakehyksen mihin sai nimen yms kaiverrettua ja rannekorun

Mä ostin nimiäisiin lusikat molemmille, samanlaiset mitä itse olen saanut. Sit oon avannu molemmille säästötilit jonne menee muutamia euroja kuukaudessa, saavat kun täyttävät 18. Oli tarkoitus että en sit ostele ihan hirveesti mitään kun asuvat niin kaukana , mutta enpä oo päätöksessäni pysynyt .aina jotain pientä tulee hommattua, ja jostain syystä alusta asti toisen kummilapsen äiti oli ihan fiiliksissä ja näki järkevänä tän mun tili-idean ja toisesta oon taas kokenut että pitäs jotain aina viedä. Se vähän ärsyttää kun en tunne niitä lapsia niin hyvin kun asuvat kaukana, ajattelin itseni siis päästää helpolla. Joten "pakko" siks ostaa aina molemmille jotain.

Mä oon ostanu kummilapsille sellaisten Lastenklinikan kummit pakkauksen, jossa on ensi hammas ja hiuskiehkura laatikot sekä kastetodistus putkilo. Kyseisestä pakkauksesta meni jonkin verran johonkin hyväntekeväisyyteen esim. Yksi vuosi meni keskoskaappien hankintaan.

Semmonen soittorasia kaiverruksilla on kyllä kiva, meiltäkin löytyy sellainen :)
Ne pienet sormukset on myös kivoja. Joskaan eivät kuitenkaan niin "käytännöllisiä" kuitenkaan, mutta voihan ne sitten isompana pujottaa vaikka kaulaketjuun :)
Ne lusikat on mun mielestä kyllä jo aikansa nähneet. Onneksi tilalle on tullut paljon kaikenlaista muuta :) Mutta on yhtä monta mielipidettä siihenkin asiaan, kuin on ihmisiäkin..!
Meillä kummilusikat ovat olleet ahkerassa käytössä - juuri sen takia että muuten olisi aika "turha". Mutta jotkut niistä lusikkamalleista sopivat tosi hyvin reilun 1vuotiaan käteen ja suuhun :)...

Meillä kummilusikat ovat olleet ahkerassa käytössä - juuri sen takia että muuten olisi aika "turha". Mutta jotkut niistä lusikkamalleista sopivat tosi hyvin reilun 1vuotiaan käteen ja suuhun :)...

Aa, no tosiaan kun voihan niitä käyttääkin :D
Mä oon aina jotenki ajatellut, että ne laitetaan vitriiniin tai johonkin kaapin perukoille ja sinne jäävät :D

Minua pyydettiin juuri yhden mini-ihmisen kummiksi, joten piti tulla heti kaivelemaan tämä ketju esiin ja lukemaan ehdotuksianne. :) Onneksi vielä ei ole kiire lyödä lahjaa lukkoon, sillä tulokas syntyi vasta muutaman päivä sitten.

Akateemiseen perheeseen poikakummille taskukello (jota käytetään ainakin frakin kanssa). Ja kyllä se sopii muillekin. Pojatkin voivat saada ns koruja :)

Tai sitten voisi olla rippilahja tai ylioppilaslahja tms..

Takaisin