Mitä kivaa vauvaperhe voi tehdä?

Lennu_G

Satasella mukana keskusteluissa
Pohdin tässä itsekseni, että vaikka olen erittäin onnellinen, niin kaipaisin välillä pientä luxusta arkielämään.

Ollaan ennen vanhaa (kun elimme vielä kahdestaan) käyty leffoissa, syömässä ravintolassa, matkusteltu appiukon asuntoautolla, käyty kylpylässä, laskettelemassa, pelaamassa yhdessä / kaveriporukan kanssa jalkapalloa, salibandyä, rantalentistä, keilaamassa, minigolfaamassa, lähibaarissa siiderillä / kaljalla.. Se piti mielen virkeänä ja parisuhteen kunnossa.

Nyt meitä on kolme, mikä on ihanaa! Mutta kaipaisin vinkkejä. Mihin voi mennä koko perheen voimin rentoutumaan / pitämään hauskaa. Mietin kylpylää, mutta en tiedä, voiko puolivuotiaan kanssa edes mennä kylpylään ja miten mahtaa neiti viihtyä siellä - onko siellä esim. liian kylmää?

Sitten kun lapset kasvaa, on helppoa keksiä tekemistä, mutta en haluaisi elää vain odottaen tulevaisuutta enkä sitä, että jokainen päivä menee aivan samalla kaavalla: mies on töissä - meillä on vaikka mitä menoa Nellan kanssa, vauvajumppaa, ekan vauvan kerho, perhekerho ym. Sitten kun mies tulee kotiin - syödään, telkkari laitetaan päälle, ehkä käydään Nellan kanssa kävelyllä tai käydään mummolassa tai sitten vain tuijotetaan töllöä - vaikka sieltä ei tulisi mitään kiinnostavaa! Ja miehen vapaapäivinä: käydään ehkä Nellan kanssa kävelyllä tai käydään mummolassa, syödään, telkkari laitetaan päälle jne jne.

Vinkkejä? Ideoita? Kokemuksia?

Kylpylään voi ainakin lähteä: moni kylpylä järjestää viikonloppuisin vauva-uintejakin [:)], lisäksi ravintola onnistuu ihan hyvin: pitää vaan mennä lapsen ehdoilla, rattaat ja tuttipullo kannattanee varata mukaan ainakin ja joku lelu, laivalla ja Levillä me ollaan käyty ja hotellissa yövytty. Kaikki mennyt tosi hyvin ja ollaan varmaan jo menty enemmän kuin ennen vauvan saamista [:D] (oltu ennen käyty edes kylpylässä). Niin ja kyllä jotkut sissit oli vieneet muutaman kuukauden ikäisen lapsen jääkiekko-otteluunkin korvasuojilla varustettuna ja paremmin oli vauva pelissä nukkunut kuin kotona kuulemma, välillä oli vaan takin sisässä imetetty...

Mä en myöskään viihdy ihan vaan kotona montaa iltaa putkeen, joten lisäksi ollaan vuoroteltu ns. vapaa-iltoja, jolloin mä pääsen jumppaan ja mies omien harrastusten pariin.

Itse olen ajatellu käydä joskus kokeilemassa sitä Finnkinon vauvakinoa. Oon kuullu siitä ihan positiivista [:)]

Mä suosittelen lämpimästi LauraElinan mainitsemaa Vauvakinoa. Kahdesti oon käyny ja oon tykänny [:)]. Ekan kerran ku kävin Roni tais olla reilu 3kk vanha. Tosi erilainen elokuvakokemus [8D]

Mekin ollaan käyty vauvakinossa kerran ja aion kyllä mennä toistekin [:D]
Muutenkin ollaan tehty samoja asioita kun ennen vauvaa, matkusteltu pitkin suomea, mun vanhemmilla Lappeenrannassa käydään noin kerran kuussa. Ollaan oltu hotelleissa ainakin 5 kertaa, ekan kerran ku poika oli 3 viikkonen. Sit ollaan käyty 3 kertaa kylpylöissä ja sekin on menny hyvin. Uimassa ollaan käyty kerran, ja aiotaan käydä jatkossakin. Ainakin Myyrmäestä Vantaalta löytyy se lämminvesiallas, jossa muksuakin voi pitää, ja varmasti siis monesta muustakin hallista [:D].
Keilaamassa ollaan käyty kolme kertaa, 1 kerran jopa siinä hohtokeilauksessa, mut sillon musa oli aika kovalla ajatellen muksua, ja mietinkin et pitäis sellaset pelttarit ostaa korville.. Lätkäpeleissä käytiin aiemmin melko ahkerasti, joten niillä kuulosuojaimilla vois varmasti sit pojankin kanssa käydä [;)]

Ja ravintoloissa syömässä ollaan käyty pari kertaa kuussa tahtiin, onnistuu myös hyvin [:D] Eli ei muuta kun kokeilemaan vaan kaikkea mitä vaan keksii. Tekee varmasti muksullekin hyvää oppia olemaan erilaisissa paikoissa, uusissa tilanteissa [:D] kaiken lähtökohtana on rento mieli itsellä!!

Takaisin