Mitä kirjaa luit/kuuntelit viimeksi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Emp

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuiset 2026
En huomannut vielä tämmöistä ketjua, ja kiinnostaa, millaisia kirjoja muut lukee. Ja suositteko äänikirjaa, vai tavallista?

Mä olen kuuntelemassa äänikirjana Taivas sinivalkoinen (Kirsti Manninen). Joskus lapsuudessani siitä oli telkkarisarja, joka oli jatkona sarjalle Kun taivas repeää. Hyvin kirjoitettu romaaniksi, vaikka tv-sarja tulikin ensin. Luen myös "oikeita kirjoja" ja niitäkin on tällä hetkellä muutama kesken, mutta ne on tietokirjoja. Romaaneja ja elämäkertoja on kivempi kuunnella kuin lukea itse, kunhan on hyvä lukija.

Puhutaan nyt aikuisten kirjoista, lastenkirjoille on oma ketjunsa.

Henri Tuomilehto: Nukkumisen taito

Taidan olla vähän väsynyt. 😅

Mie sekä kuuntelen kirjoja (töissä/autossa), että luen ihan fyysisiä kirjoja (yleensä kotona ennen nukkumaan menoa tai töissä, jos ei ole hommaa).

Lucy Score: Riley Thorn ja luuranko kaapissa viimeisin minkä sain loppuun hieman ennen joulua.

Tänään aloittelin Milly Johnson: Kirsikoita ja joulun taikaa. En osaa sanoa onko sellainen mikä tempaisisi mukaansa, mutta annetaan vähän vielä aikaa kun kirja vasta sen verran alussa.

Haluan lukea ihan kirja kirjaa, kokeilin äänikirjoja mutta ne ei vaan lähteneet, varsinkin kamalaa jos lukijan ääni ei sopinut kirjaan ollenkaan niin meni ihan maku...

Muokattu viimeksi:
@marenkipupunen mie kuuntelen enimmäkseen tietokirjat äänikirjoina. Tykkään fiktiivisissä uppoutua niin siihen maailmaan ja se kuunteleminen jotenkin etäännyttää, joten ne on pakko lukea ihan fyysisinä kirjoina saadakseen kaiken irti kokemuksesta. Ja se paperi käsissä ja teksti silmien edessä jotenkin rauhoittaa. Kuunnellessa tulee tylsää, kun se on niin passiivista.

Sinikka Piipon Elinvoimaa puista

Kirjastosta on lainassa Nora Robertsin Anastettu (Identity). Luen välillä hänen tuotantoaan, kun kyseessä ei ole pelkästään ällöromanttinen tarina, vaan myös rikos tms. jännitystä mukana.

Kirsti Manniselta (Enni Mustonen) multa löytyy omasta hyllystä hänen 80-luvun kirjoistaan Maitotyttö, Saako olla muuta sekä Hukkakauraa. Niitä on mukava lukea silloin tällöin. Leppoisaa hyväntuulen lukemista.

Takaisin