Mitä kaipaat tai odotat?

Nipsu86

Vauhtiin päässyt keskustelija

Moni on kysynyt, että harmittaako kun ei voi juoda yhtään alkoholia tai kun ei mahdu tavallisiin vaatteisiin. Siksipä ajattelinkin nyt kysäistä kaikilta yhteisesti, että onko teillä jotain mitä kaipaat tai odotat?

Mua ei niin vaivaa nuo vaatteet tai viinakset, mutta on kolme asiaa, joita odotan.

1. Mahallaan tai selällään nukkuminen. En ennen nukkunut oikeastaan ikinä kyljellään, useinmiten selällään. Nyt ei henki kulje, jos vahingossa yölläkin kääntyy selälleen emoticon

2. Pitkällä lenkillä käynti. Tätä en ole vähään aikaan uskaltanut tehdä, kun jo postilaatikolla käydessä (500m) tulee suppareita (kivuttomia, mut varsin epämukavia silti)

3. Semmoinen poretablettivitamiini, jota en raskaanaollessa ole juonut, kun siinä on A-vitamiinia, mutta ei foolihappoa. Se oli ennen aina semmoinen päivän käynnistys ja nyt katselen haikeudella kun mies saa sitä juoda ja mä en. Vähän hölmöä, mut silti.

 
mulla on kans muutamia juttuja, mitä on ruvennu kaipailemaan (varsinki täs loppupuolella)

KUNNON seksi (nyt on semmosta suht varovaista eikä pääse lähelle jne.) sille että tuntuu, hih...

tohon ekaan liittyen myös; haluun olla taas haluttavan näkönen... sillee, et kävellessä päät kääntyy... on kyl "pikkasen" pinnallista, mutta kuka ei tykkää huomiosta:) ja tietenki, et saan taas oman mieheni suun loksahtamaan auki jo siltä tuntuu=)

mahallaan nukkuminen(ihan oikeesti, kuka sitä ei toivois raskaana ollessa:)

liikunta, kunnon rääkki!! sillä saa niin puhdistettua ajatuksia

ja eniten, et ei oo ennää minkäänlaisia ihme kipuja!! 

tässä nyt vähäse=) hih
 
Ei oo kovin montaa sellasta juttua, jota oikeesti kaipais..
No mahallaan nukkumista toisaalta, mutta saan kyllä hyvin nukuttua kyljelläniki. :)
Välillä tekee kauheasti mieli bisseä, vaikka en oo IKINÄ ollu bisse-ihminen. Saa nähä tekeekö vielä synnytyksen jälkeen mieli... ;)
Ei oo oikeestaan muuta, tää raskausaika on ollu kaikin puolin niin mukavaa ja helppoa..=)
 
Mielenkiintoinen ketju! 

Minä odotan: 

1) Missä asennossa tahansa nukkumaan pääsemistä (kun on vaan yksi asento, missä nukkua, käy kaikki muut asennot mielessä).
2) Kunnon liikuntaa - juoksemista, aerobiciä ja muuta hyppimistä (nyt kun ei voi kuin kävellä hitaasti ja sitten alkaa supparit). 
3) Sitä, että saa syödä, mitä huvittaa, eikä tarkkaile lisäaineita, bakteerivaaraa, sokeria, kofeiinia, kaloreita... 
(sain lahjaksi pomoltani paketin liköörisuklaita, ja niitä tekisi kovasti mieli, mutta säästelen niitä tulevaisuutta varten!)
 
mullakin toi mahallaan nukkuminen on listan kärjessä..
sitten odotan kevyempää oloa ja kaikkien raskausvaivojen poistumista. Vaikka niitä ei nyt niin hirveesti olekaan ollut. Omiin vaatteisiinkin olisi kiva taas mahtua..
Vaikka tykkäänkin raskaana olosta ja vauvamasut on söpöjä, niin nyt alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttään.. Tiedän kyllä jo valmiiksi että tätä aikaa tulee taas jossain vaiheessa ikävä. Niin kävi esikoisenkin syntymän jälkeen
Nyt vaan odotetaan malttamattomina sitä pikku kääröä maailmaan!
 
Hyvin nukutut yöt on ykkösenä listalla ehdottomasti! siis jos nyt ei heräis tunnin kahen välein vessaan ni olis kiva. Olen ennen raskauttakin joutunut käymään yleensä kerran yössä, jollen kaksikin, mutta toi tunnin kahen välein on vähän liikaa
.
Kaipaan myös sitä, että pysty liikkumaan vaivatta. :D Ja niitä lukemia mitä vaaka näytti. 

Joskus tulee kyllä sellasiakin asioita ikävä, mitä ei tarttis kaipailla.. Niinku esimerkiks kun on hermot oikein tiukalla ja kaikki kaatuu niskaan ni tekis mieli mennä hermo sauhuille, mutta hyvähän se vaan on ettei voi niin tehdä, oppii taas uudelleen käsittelemään asiat muulla tavalla. :)

Alkoholia ei kyllä oo tehny mieli varmaan kertaakaan plussan jälkeen.
 
On paaljon jota kaipaan..
-Lonkeroa! kun sitä ei alkoholittomana saa.. tai punaviini lasillista, oih.. siihen kaveriksi yhden savukkeen..
-Vapaasti nukkumista, ei kyljellään, ei oo miun juttu..
-Maksalaatikkoa.. maksakastiketta.. nami nami..
- Energiajuomaa! Olin ennen "riippuvainen" siitä.. :)
- Minä tulen varmaan kaipaamaan tätä mahaa, minusta tämä on aivan ihana kumpu.. :) On jotenkin niin kiva ku en oo missään yksin :) Saa ylpeänä kantaa lastaan, nyt kun hän on vielä niin helppohoitoinenkin :D
 
No nyt tuli juu yks mitä mieki kaipaan, Batterya!!!! Se on niin mun heikkous, vaikken juokaan ko max 2 pientä tölkkiä kuussa eli en oo mikään himolipittäjä. Se maku on vaan niin <3.
 
Välillä tulee aina sellainen hetki että kaipaan "omaa vartaloani" takaisin, vaikka toisaalta tää massu onkin niin ihana <3 ja tulee varmaan sitä sit ikävä. Punaviini lasillista ystävien seurassa... Oloa ilman raskausvaivoja -supisteluja ja varsinkin noita nivuskipuja. Ei tässä enää oo paljon jäljellä, 2kk ja1päivä :)
Ja ois ihanaa nukkua koko yö heräämättä mutta seuraavaksi sitten vauva herättää...
 
Ihana ketju!

Mulla on ollu helppo raskausaika (ainakin tähän asti, koputtaa puuta..) ja olen siitä ihan todella kiitollinen. Mutta onpahan silti jotain mitä kaipaan:

1. Voin tallilla toimia ilman erityistä supervarovaisuutta. Pääsen ratsastamaan kunnolla.

2. Voin nukkua taas selälläni!


 
Ensin odotin kamalasti, että masu kasvaa ja sitä pääsee esittelemään kaikille ja voi pitää piukkoja paitoja oikeen korostamassa ihanaa mahaa.
No nyt odotan, että saan taas kulkea rauhassa ilman, että ihmiset tuijottaa mahaa ja puhuu mahalle ja on kuin olisin vain kävelevä maha... :--D

En malta odottaa, että pääsen salille ja jumppailemaan tai että voin edes kävellä reippaampaa tahtia ilman, että alkaa paikat vihlomaan. Jotenkin muutenkin tää kömpelö olo ei sovi mulle yhtään, se tekee mut kamalan kiukkuseksi kun mikään ei oikeen onnistu + mua vaivaa myös tuo sama seksi-juttu josta zasmiinikin mainitsi..

Kaipaan "omia" vaatteita (omia kai ne mammavaatteetkin on.. :--D) ja että voi pukea kaapista mitä vain eikä niitä mitkä nyt sattuu vielä mahtuun päälle.

Kesällä kaipasin välillä kamalasti kylmää omppusiideriä, mutta eipä se niin vakavaa ollut, siitäkin pääsi yli omppu-Fruitylla :--)

Ainiin ja toki se mahallaan nukkuminenkin tekisi mut hyyvin onnelliseksi!
 
Oih ku sais nukkuu mahallaa, näkyy olevan aika monen kaipaama askia :-) kaipaan ratsastusta ja hevosten kans olemista. Kunnon kouluvalmennuksia jossa ei armoa tunneta, kun taas rauhallisia köpöttelymaastoja. tietty ne vaatteet joihin on mahtunu ennen raskautta :-D kahvia, aamukahvi ja tupakka jolla on monet aamut saatu käyntiin. ja sitä etten näyttäis ankalta joka vaappuu puolelta toiselle kävellessää :-D
 
Kaipaan:
-Välillä voisin mielellään ottaa saunan jälkeen siiderin. En kaipaa alkoholijuomia, mut välillä olis kiva ihan huoletonna ottaa yhen.
-Aikaa ennen närästystä. Kokoajan saa miettiä kannattaakohan nyt tätäkään ruisleipäpalaa mutustaa..
- Seksiä ihan lähellä.. rinta vasten rintaa... :)
- Sitä että pystyy kääntymään sängyssä ilman että liiskaa tissinsä tai että supistaa.. ja sitä että pystyy sitomaan kengännauhat ja nostamaan pudonneet avaimet lattialta.
- Sitä että voi rajoituksetta vetää maksalaatikkoa, maksamakkaraa, lakritsia, energiajuomaa jne. (siis jos haluttaa...)

Odotan:
- Sitä että pääsee liikkumaan ilman supistuksia tai kolotuksia tai suonenvetoja!
- Sitä että pääsee pukemaan omaa pikkuista somiin vaatteisiin, hurraa nukkeleikit for real.
- Shoppailua! Heti kun saan tietää vaavin sukupuolen niin pääsen kaupoille ja ihanille ystäville valkkaamaan käytettyjä vaattehia.

Listoihin tulis kyllä kaikenlaista muutakin, mut en nyt kerkiä ajattelemaan.. telkasta tulee blondin kosto ja nyt aivot lähtee narikkaan sunnuntain kunniaksi.
 
Tää on kyllä kiva ketju ja aika paljon mammat tuntuu kaipaavan samoja asioita. Oon ite aika yllättynyt että en kaipaa mahallaan nukkumista, vaikka nukuin ennen paljon mahallaan.. ei oo tullu kertaakaan olo että pitäisi päästä mahalleen nukkumaan..

Mutta mitä mä kaipaan ja odotan synnytyksen jälkeiseltä ajalta..

1. närästyksen loppumista! Päivittäinen närästys on todella ärsyttävää ja joudun siksi miettimään mitä syön.
2. lääkerajoitusten poistumista.. on inhottavaa kun mihinkään vaivaan ei viitsisi popsia mitään lääkkeitä. Lähinnä kaipaan kunnollisia särkylääkkeitä. Nyt oon ottanut kovempii särkyihin sallittua särkylääkettä, joka ei edes kokonaan poista kipua.
3. pienempää kroppaa.. vaatekaappi pursuaa vaatteita, mutta olemassa on vain pari hassua rättiä mitkä mahtuu päälle. Lisäksi olisi mukavaa jos mua katsottaisiin ennemmin hyvän kropan takia, eikä ison mahan takia..
4. herkutteluhetkiä.. olisi kiva jos joskus voisi edes herkutella.. mutta mulle tulee tosi ikävä olo jos syön pari palaa suklaata. Verensokerit nousee ylös ja  tulee tosi ikävä olo.. ja sen jälkeen närästystä. Nyt en siis herkuttele juuri ollenkaan.
5. kevyempää oloa.. että voisi ottaa juoksuaskelia, pomppia ja tuntea itsensä elinvoimaiseksi.. nyt tunnen itseni lähinnä väsyneeksi norsuksi.. Ja olisi ihanaa jos jaksaisi kävellä metsälenkin koirien kanssa, ilman että alkaa supistaa ja pistää.

Ei siinä varmaan ollu edes kaikki.. kaipaan niin paljon kaikkea.. :D
 
aa.... tänne tuli viel yks tooosi tärkee mieleen.... ettei tartte ravata vessassa koko aikaan.... se on tosi ärsyttävää, ku joutuu suunnittelee joka paikkaan mennessä, missä vessa jne..
 
kaipaan ..
- sama kuin he_nalla ; MAKSARUOKIA. toisinaan olen puolikkaan maksalaatikon syönyt ja joskus maksamakkaraa leivän päällä mut kyllä siitä tulee hurjat morkkikset, sitkun sitä pääsee vetämään kunnolla ni ai ai !
- alkoholi. tosin, tässäkin on käynyt niin, että kun oon ukolta pyytänyt maistaa suullista karpalolonkeroa, tai normilonua, tai äitiltä punaviiniä, niin ei ole kyllä vastannut odotuksia. tuoksuvat ja näyttävät hyvälle mutta eivät kyllä ole maistuneet sille mille piti. kaverillekin kävi niin et himoitsi koko raskauden ajan fresitaa ja sitkun ostin sille kun kotiutu niin ottiko lasillistakaan, ei tehny enää mieli kun sai.. naiset.
- yöunet. jep, i know, ne on menetetty jo seuraavaks neljäks vuodeks, mutta tää vessassa ravaaminen on ihan älytöntä. kerta tuntiin ja eikä siinä vielä mitään, mut kun tän massan saa eka liikkeelle ! mulla ei oo mielestäni iso maha, mutta toisinaan kyllä mietin apinapuuta sängyn ylle roikkumaan kun ei meinaa ylävartalo nousta millään.
- sopivat vaatteet. äitiysvaatteet on ihania, ja rakastan tätä mahaa, mutta lauantaina meinas tulla itku kun piti löytää siistit vaatteet. kaikki housut puristi vaikka oon löysänny ne narut. äitiysfarkut on ollu ihania kun niissä on se jatkokangas, oon aina vihannu tota lannefarkku-muotia. en koe näyttäväni rumalta vaikka kokoa onkin tullut lisää, mutta mua ahistaa jos vaatteet on yhtään sen oloiset, että jostain puristaa. ongelma kyllä ratkeaisi ostamalla isompia vaatteita..


siinä ehkä päällimmäisenä mielessä olevat.
 
No ainaki nää on tullu mieleen:

- mahallaan olemista!!! Nukkumista, lukemista, iha mitä vaan! :D
- sitä, että oma kroppa on taas vaan miun oma. saan tehä sille mitä haluan. (syömiset, juomiset...)
- että saan ottaa lääkkeen, jos tarviin (migreeni on raskaana entistäki tuskaisampaa...)
- närästyksen loppumista tai ainakii vähentymistä.
- anteeks nyt vaan neuvolalle, mutta sitä, että pääsen siitä äitiysneuvolan naisesta eroon ja vaihtamaan johonki mukavampaan ihmiseen...
- turhapa sitäkää on kieltää, etteikö se rajoitukseton seksikin ois ootoslistalla.
- yöllistä vessassa ravaamista ja suonenvetoja jaloissa

oh. onhan noita. :D Mutta osaapahan nauttia noistaki yksinkertasuuksista, ko ne hetkeks menettää. ;)
 
Mullaki on ollu suht vaivaton raskaus..., toistaiseksi ainakin (rv 30+3). 
Ei verenpainetta, ei sokerin kans mitään, närästys on ohi menevä satunnainen vieras.. joten en oo joutunu luopumaan herkuista tms ja esim lakuja/salmiakkia oon syöny suht samalla tavalla ku ennenki, vaikka en kyllä ennenkään syöny niitä kauheita määriä.. :) Jos töissä on ollut lounaalla jauhemaksapihvejä oon syöny yhden kpl ihan surutta, ilman syyllisyyden tuntoa.
Samoin liikun edelleen ihan kiitettävästi.. koirien kans 30-60 min lenkkejä/pvä ja 2x salilla tekemässä lähinnä käsi/selkälihaksia laitteilla ja vapailla painoilla. Nyt ku alkaa viimeset 2 kk raskaudesta oon miettiny salilla käynnin vähentämistä, kun on supisteluja jonkin verran sillon tällön ollu, mut ei kivuliaita.

Se mitä mulla ON ikävä:
1. kunnon hikiliikunta ja pitkäkestoiset liikkumiset (jumpat, piiiiiitkät pyöräilyt, vaellukset..), oon liikunta-addikti, myönnän sen.. En malta odottaa et pääsen vauvan kans liikkumaan. :)
2. seksi.. nyt se on melkeen aina ne samat asennot. Ikävä jo niitä asentoja mitkä oli ennen raskautta suosikkeja. Nyt maha on tiellä.... :/ Onneksi mies ei kuulu niihin "apua mitä jos se osuu siihen"
3. mahallaan nukkumisen aloittaminen, ennen aina alotin nukkumisen mahallaan.. Onneksi selällään oon pystyny makaamaan vieläki
4. 8 h yöunet yhteen menoon. Nyt se on 4-5h ja sitte vessaan. Oon selvinny yhellä vessareissulla / yö, mut se yleensä on just 2 h ennen herätystä se vessareissu ja ei uni meinaa enää sitte tulla ja pitäis töissä jaksaa..
5. vaatteiden pukeminen (sukat) ilman et se tuntuu kauhealta taidon näytteeltä)
6. Suonikohjuista ja peräpukamista eroon!!!! Mut ei ne varmaan lähde, ainakaan kokonaan :(

Tulis varmaan vielä enemmänki, mut ku tiän et tää on vaan väliaikaisesta, niin oon yrittäny olla valittamatta ääneen.. itekseni vaan jupissu.


 
Tuo notkeus on muuten yksi mitä myös kaipaan!

Olis niin kivaa, jos voisi ihan tuosta vaan laittaa sukat tai kengät jalkaan. Jos vahingossa pudotan jotain lattialle, niin sehän on ihan oma numeronsa päivän ohjelmassa, kun koittaa saada sen onnettoman tavaran ylös lattialta! Viime aikoina oon vielä tuntenut itseni tavallistakin kömpelömmäksi, tuntuu että kaikki mihin kosken, putoaa lattialle...
 
Juolahti mieleeni yks asia, jota tavallaan odotan...
Että loppuu tämä  yökkimisherkkyys!! Välillä vieläkin hampaita pestessä yökin moneen kertaan tai sit ihan vaan, jos saan aamulla jonkun hullun yskänpuuskan ni on ihan varma, että alkaa yököttää ja oksennan vatsahappoja (just olin flunssassa, silloin tää oli jokapäiväistä). emoticon NOT nice...
 
Takaisin
Top