Mitä ihanaa lapsesi on sanonut?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia ihania tai suloisia juttuja teidän lapsenne ovat sanoneet viime aikoina (tai vaikka aiemminkin)?

Minusta oli liikuttavaa, kun kysyessäni "Mistä sä tykkäät äidissä" 3-vuotias vastasi että "No siitä kun sä aina leikit mun kanssa ja kun sä aina halit mua". :)

Poden välillä huonoa omatuntoa siitä, etten kauhean usein varsinaisesti istu alas ja ota aktiivisesti osaa lasten leikkeihin, joko ajanpuutteen vuoksi tai siksi etten koe ko. hommaa hirveän kiinnostavana. Lapsi ilmeisesti kuitenkin kokee, että leikin hänen kanssaan paljonkin. Aloin sitten miettiä asiaa ja tajusin, että vaikken useinkaan osallistu pidempiin leikkeihin, pitkin päivää kuitenkin hassuttelen ja teeskentelen olevani mikä hahmo milloinkin ja jahtaan lapsia ja kutittelen heitä jne. Ehkä se riittää - etenkin, kun lapsilla on toisensa, eli leikkiseuraa on kyllä ilman omaa osallistumistanikin. :)

Halimisesta lapsi oli aivan oikeassa - meillä halaillaan paljon - ja oli ihana kuulla, että se on hänelle tärkeä juttu. <3

4-vuotias ilmoitti että isona haluaa mennä isän kanssa naimisiin. Ja sitten minä jouduin murskaamaan unelmat kun kerroin että isi on minun, joudut etsimään jonkun toisen jota rakastaa yhtä paljon kuin isää. "Minä rakastan vain isäääää!" Itkua riitti. Rakas.

Marraskuussa täyttävä esikoiseni tulee halaamaan ja sanoo miltei joka päivä, että sinä oot äiti niin ihana ja minä rakastan sua tosi paljon. Jotenkin niin hellyttävää ja ihanaa, että sydän pakahtuu onnesta. :Heartred

Poika on ainakin sanonut, että hänestä tulee isona äiti. Olen sitten kertonut että pojasta voi tulla isi. Myös "me rakastetaan kaikki toisiamme" on ihana lausahdus. <3

Takaisin