Mitä et olisi halunnut kuulla

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Etusivulla näkyy ainakin tällä hetkellä vielä artikkeli möläytyksistä, joita usein sanotaan pikkulasten vanhemmille. Tässä linkki artikkeliin: https://www.vau.fi/perhe/jaksaminen/10-asiaa-jota-vanhemmat-eivat-halua-kuulla/

Tästä tuli mieleen, mitä idioottimaisia kommentteja teille on sanottu?

Me ollaan saatu kuulla päivittelyjä kotimme siisteydestä ja lapsen hiusten pituudesta. Ja ihmettelyä, miten 3kk ikäiselle ei anneta perunaa, pelkällä maidolla joutuu raukka elämään.

"Otan osaa", kun kerroin odottavani kaksosia. Kenelle tulee edes mieleen valitella toisen raskautta kuin jotain suru-uutista?

Pienestä ikäerosta sain kuulla myös - lähinnä terveydenhoitohenkilökunnalta. Kaksosten jälkeen syntyi vauva 2v3kk ikäerolla. :rolleyes:

"Otan osaa", kun kerroin odottavani kaksosia. Kenelle tulee edes mieleen valitella toisen raskautta kuin jotain suru-uutista?

Pienestä ikäerosta sain kuulla myös - lähinnä terveydenhoitohenkilökunnalta. Kaksosten jälkeen syntyi vauva 2v3kk ikäerolla. :rolleyes:

Tuo on jo törkeää. :confused: Miten kukaan voi suhtautua uuteen elämään kuin elämän loppumiseen? Eikä yli 2v ikäero nyt niin pieni ole...

Ylipäätään kaikki negatiivinen arvostelu omia kasvatusvalintoja kohtaan on ärsyttävää. Me olemme lastemme vanhemmat ja teemme ratkaisuja, jotka sopivat parhaiten meidän perheellemme. Ulkopuolisilla ei siis pitäisi olla mitään kritisoitavaa, tai jos onkin, niin saisivat pitää sen omana tietonaan.

Kai näpäytit takaisin. Törkeyden huippu!

Työkaveri ihmetteli, miksei oltu käytetty ehkäisyä. Kyseessä siis tuore suhde, mutta tuossa vaiheessa viikkoja jo yli 20 ja itse olin raskaudesta onnellinen, kun vauva potki vatsassa. Tuntui pahalta ja typerältä moinen kommentti.

Mä oon saanu kritiikkiä juuri tuossa artikkelissa olleesta vuorokausirytmistä. Minä olen iltavirkku ja lapsi selvästi myös. En koskaan vauvana yrittänyt pahemmin ohjata unia mihinkään suuntaan vaan sai nukkua silloin kun halusi ja niin paljon kuin halusi. Synnäriltä asti lapsi on sitten noudattanut sitä, että herää aamulla klo 9-10. Joka on myös mun luonnollinen rytmi silloin kun sitä pystyn noudattamaan.

Esikoinen sai alkunsa silloin kun ei vielä asuttu yhessä (seurusteltu kuitenki useampi vuosi) ja se tuntui herättävän valtavaa hämmästystä ja kummastusta, että eikö me tosiaan haluta keretä asua yhdessä ollenkaan ilman lapsiperhe-elämää vaan hypätään suoraan siihen kaikkeen.. No eipä ollu ongelma :D

Esikoistani kun odotin muutama vuosi sitten, erään tahon työntekijä kysyi millä viikolla olen, johon vastasin 13+. Muistan yhä sen halveksuvan katseen ja ne sanat: "No olisit edes tehnyt syntymättömälle lapselle palveluksen ja hankkinut abortin." En tuntenut ko. ihmistä mitenkään, mutta hän oli päättänyt että minusta ei ole äidiksi.

Esikoistani kun odotin muutama vuosi sitten, erään tahon työntekijä kysyi millä viikolla olen, johon vastasin 13+. Muistan yhä sen halveksuvan katseen ja ne sanat: "No olisit edes tehnyt syntymättömälle lapselle palveluksen ja hankkinut abortin." En tuntenut ko. ihmistä mitenkään, mutta hän oli päättänyt että minusta ei ole äidiksi.

Voi hyvä luoja, eikö ihmisten törkeydellä ole rajaa?! :grumpy:

Takaisin