Mitä et oikein osaa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä sinä et osaa vaikka kuinka yrittäisit? Mikä tuntuu aina vaikealta?

Minä en ilmeisesti osaa tehdä onnistuneesti gluteenitonta pannukakkua. Aina siitä tulee jollain tavalla rakenteelta omituista. Viimeisimmät yritykset ei sentään ole ollut pahvisia, ne vain on haljenneet kahteen osaan. o_O

En myöskään osaa virkata.

En osaa päätellä villasukkaa niin, että se ei purkautuisi. Ommella en osaa yhtään, enkä remonttihommia. En osaa leipoa kaunista täytekakkua, siitä tulee aina vino ja hirveän näköinen.

En osaa tehdä käsitöitä. Ompelu on ihan vihoviimeinen asia, mutta muukaan ei oikein suju. Olen huono myös olemaan provosoitumatta. Vaikka kuinka päätän, että en provosoidu jostakin, se tapahtuu kuitenkin. :D

Lista on pitkä!

En osaa tehdä hyvää ruokaa (osaan silti leipoa)

En osaa mitään remonttihommia enkä auton pienimpiäkään huoltotoimenpiteitä, tankkaamiseen sentään olen opetellut, mikä oli todella suuri saavutus.

En osaa olla välinpitämätön vääryyksien suhteen, vaikka asia ei mitenkään minulle kuuluisi.

En osaa tehdä remonttihommia! En osaa rakentaa! Tämä selvisi kun opiskelin hetken sisustusrakennusta. :hilarious: Onneksi mies osaa!! Minä sitten vaan avustan..

En ole myöskään hyvä teknisissä jutuissa, en osaa fiksata mitään laitteita tai korjata tietokonetta.

En myöskään osaa tehdä käsitöitä jotain alkeellista vaatteessa olevan reiän paikkaamista lukuunottamatta. Kaulaliinan osaan kutoa, mutten sen enempää! :joyful:

No, onneksi sitä osaa sitten muita asioita vähän paremmin! :)

En osaa maustaa ruokaa. Ruokaohjeita seuratessa kyllä tulee hyvää ruokaa, mutta maku on aina etukäteen yllätys, koska reseptin perusteella en osaa sanoa, miltä se tulee valmiina maistumaan.

En osaa keskittyä tavaroiden sijaintiin, vaan hukkaan tavaran kädestäni ihan vain parissa sekunnissa, ja sitä pitää sitten etsiä vartti. Aamulla uloslähtiessä hukkaan kädestäni yleensä 2-3 tavaraa, joskus ne löytyvät nopeammin, joskus eivät, ja usein kyllästyn tavaroiden etsimiseen ja lähden ulos ilman. Minusta on kohtuutonta vaatia lapsia muistamaan ottaa kouluun hirveä määrä vaihtuvia tavaroita joka päivä, kun ei työpaikoillekaan onneksi tarvitse muistaa ottaa mitään kyniä ja kumeja ja viivoittimia mukaan, kunhan itse ilmestyy paikalle.

En myöskään muista, miltä ihmiset näyttävät. Joskus opiskeluaikoina ihmettelin, mitä tuo yksi tuntematon mies änkee kurssila viereen istumaan ja on kovin seurallinen, ja nimenhuudon aikana tajusin, että nimen perusteella olen tehnyt hänen kanssaan ryhmätöitä edellisellä lukukaudella 6 tuntia viikossa. Naamoja en siis pysty muistamaan.

Minulla on ihan onneton nimimuisti. Kestää aina kauan että opin uusien tuttavuuksien nimet.

Olen myös taitava eksymään. Varmaan suuntavaistoni on olematon.

Minun on todella vaikea kuunnella ja keskittyä jos joku puhuu aiheesta joka ei kiinnosta minua yhtään. Vaikka miten yrittäisin olla kohtelias ja hyvätapainen, en vain pysty. Saatan alkaa katsella puhujan ilmeitä tai suun liikkeitä tai jotain muuta aivan turhaa ja lopulta tuijotan hölmistyneen näköisenä enkä osaa sanoa yhtään mitään.

En osaa kiinnittää ihmisissä huomiota oleellisiin seikkoihin ja siksi en tunnista heitä seuraavalla kerralla kohdatessani. Minulta on mennyt pisimmillään seitsemän vuotta oppia tunnistamaan naapuri jota näin päivittäin. Töissä päivittäisen yhteistyökumppanin tunnistamisessa on mennyt yli vuosi.

Olen myös taitava eksymään. Varmaan suuntavaistoni on olematon.

Minäkin eksyn herkästi varsinkin kaupungiympäristössä. Syytän kuitenkin enemmän hahmotuskykyä ja huonoa muistia paikkojen suhteen. Usein joudun hetken katsomaan kun tulen jostain rakennuksesta ulos että missä sitä nyt olenkaan ja mihin suuntaan tästä pitäisi lähteä.

Ihan ensimmäisenä minulle tulee mieleen käsityöt. En osaa neuloa, virkata tai edes ommella.
Toinen juttu mitä en osaa tehdä on remonttihommat.
Varmasti on paljon muitakin asioita mitä en osaa tehdä, mutta nämä kaksi tuli heti mieleen. :grin

En osaa naulata, ja se harmittaa:meh:, vähän väliä pitäisi jotain aidankulmaa kohentaa. Naulaan siitä huolimatta, kestää vaan kauan ja hermo menee. Tai soitan jonkun kätevän miehen paikalle. Autoremontit ei myöskään onnistu, vaikka mua kuinka on neuvottu niihin. Sekin harmittaa..

En myöskään osaa siivota. Käsi ei vaan ryhdy, eikä silmä näe. Ei harmita, paljon helpompi elää meillä näin :shy:

Haluaisin osata mutten osaa mm.vieraita kieliä, askarrella, ommella, virkata taikka leipoa (enkä varsinkaan koristella) mitään helppoa ohjetta kummempaa..

Takaisin