Mitä antaisit vauvan saavalle ystävälle?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä sinä antaisit lahjaksi ystävälle joka on pian saamassa tai juuri saanut vauvan? Tai mistä itse olisit eniten ilahtunut?

Me ei olla oltu tällaisen suhteen hirveän idearikkaita. Yksi ystävä sai vauvanlelun ja toinen bodyn ja äidille suklaata. Omien lasten vanhoja vaatteita ja muita on hieman myös kierrätetty eteenpäin nyt kun lapsiluku lienee täysi.
 
Mä oon kova käsityöihminen, niin neulon monesti jotkut villasukat vauvalle tai olen tehnyt jopa vauvanpeiton lahjaksi. Ja jos ei ole käsityöihminen, niin miksei joku kiva body tai peitto kaupasta hankittuna. 💖 Toinen mikä vois olla niin satukirja!
 
Olis ihana kun joku toisi itseleivottua pullaa tai tuoretta leipää 😋😋 Myös kotona keitetty mehu oli ihana lahja kun esikoisen kanssa pesiessä lapsen mummo toi ❤️ Materiaalisista lahjoista mäkin voisin viedä / ottaa vastaan niitä kirjoja mieluiten 😊 loruja, klassikoita kuten vaikka Mauri Kunnaksen kirjoja, joku kaunis satukirja, pahvisivuinen katselukirja tai vaikka Miu-sarjan kirja olisi ihania 😍 Bodytkin on kyllä olleet mieluisia saada 🥰 mekkoja en veisi, vaikka kuinka olisi prinsessaunelma omassa mielessä sukulaislapsesta, voin kertoa ettei meillä ainakaan tulisi todnäk käyttöön vaikka tyttölapsi onkin odotuksessa 😏
 
Veisin äidille jotain herkkuja mistä tiedän hänen pitävän ja tarjoutuisin vahtimaan vauvaa. Huomioisin myös isän viemällä hänelle jotain pientä myös. Vauvallekin voi jotain viedä, mutta huomioisin ensisijaisesti vanhemmat. Vastasyntynyt saa aina paljon huomiota ja lahjoja, vanhemmat eivät niinkään.

Itseä kiukutti vauvojen syntymän jälkeen se, miten vähän minua huomioitiin, tuotiin vaan vauvanjuttuja joita olin kyllä itse hankkinut aika pitkälti riittävästi. Yhdeltä sukulaiselta sain maitosuklaalevyn ja en syö sitä lainkaan, hormonihuuruisena vastasynnyttäneenä se tuntui vaan pahalta. Jälkeenpäin huvittaa reaktioni, mutta ihan aito se silloin oli. Toki takana oli huomaavainen ajatus, mutta minulle se osoitti sitä ettei minua tunneta.
Yksi ihana läheinen toi minulle esikoisen syntymän jälkeen maistuvaa pizzaa ja sanoi että voi jonkin aikaa huolehtia vauvasta kun syön. Se oli ihanaa.
 
Tuo kirja on muuten kiva ajatus! Vauvalla kuitenkin todennäköisesti on vaatteita niin se yksi body ei välttämättä ole hirveän merkitsevä, vaikka varmasti käyttöä niille onkin. Mutta lapsilla ei voi olla liikaa kirjoja ja kovin moni esikoisen saava tuskin on niitä edes haalinut valmiiksi. Ja Miu-sarjaa liputan ehdottomasti. Se on ihana ja mikä olisikaan ihanampi lahja kuin tunnetaidot. 🥰
 
Sushia ja salmiakkia oli ihana saada. 🥰 Niitä ehdottomasti antaisinkin, jos nyt vaan joku kaveri saisi vauvan ja tietäisin hänen noista tykkäävän.

Musta oli kiva saada vauvalle vaatteita, kunhan lahjan ostaja tiesi suunnilleen meidän vaatemaun. Popin ja Lindexin vaatteet ilahduttavat aina. 🤩 Myös harsot olisivat olleet kiva lahja, en tiedä kuinka paljon harsoja pitäisi olla että niitä olisi liikaa, 50? Meillä on edelleen harsot päivittäisessä käytössä taaperon kanssa ja vauvavuoden ekoina kuukausina kone pyöri harsojen takia päivittäin.
 
Harsot on tosi hyvä lahja. Monipuolinen ja meilläkin edelleen tarpeellisia. Milloin rättinä, milloin kuivauspyyhkeenä tai ruokaliinana…

Body ilahdutti itseä aina ja samoin housut. Terälliset yökkärit kaikkein eniten.
 
Komppaan, että harsot ja pienet vaatteet olivat ihania, koska kumpikin lapsi oli syntyessään pikkuisia. ( sittemmin olivat nukenvaatteita )
 
Takaisin
Top