Mitä aamupalaksi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä syötte aamupalaksi? Entä millainen on unelmiesi aamiainen?

Syön yleensä kaurajogurtin ja kahvia kaurajuomalla. Vähän myöhemmin sitten leipää ainakin kurkulla ja ravintohiivahiutaleilla. Joskus on leivällä myös avokadoa, salaattia, vegaanista juustoa tai leikkeleitä.

Unelmien aamupala olisi brunssityylinen ja runsas, täynnä vaihtoehtoja. Mehuja, ruokaisia salaatteja, täytettyä patonkia.. Ja tietysti jälkkäreitä.:hungry:

Yleensä normiaamupala on ruisleipää tai kauraleipää, jossa margariinia (levitettävää maksamakkaraa), siivu juustoa ja siivu leikkelettä sekä 3 kuppia kahvia.

Erikoisaamupala: croissantti, margariini, juusto, keitetty kananmuna, leikkele ja kahvi.

Unelmien aamupala: hyvätasoisen hotellin aamupala... croissanttia, pekonia, tuoreita hedelmiä, smoothie/viherjuomashotteja...

Pojalle laitan: pala leipää margariinilla, pala juustoa, kananmuna, jugurtti, paloja banaanista tai omenasta sekä maito. Tykkää myös karjalanpiirakasta mutta se on sellainen varma aamupala niin annetaan vain silloin kun olisi hyvä syödä kunnon aamupala.

Meillä normaali aamupala on leipää, minulla ja miehellä leikkele+juusto ja salaattia, kurkkua, mitä nyt sattuu olemaan. Itse juon pienen kupin teetä ( muuten nuokun koko päivän), mies ja lapsi vettä, viikonloppuisin tosin kaakaota.

Lapsi syö leipänsä pelkällä juustolla ja kurkulla ja saa toisen aamupalan, joka on yleensä kaurapuuro, myös päiväkodissa.

Jos saisi valita, niin joku parempi, runsas hotelliaamiainen hedelmineen ja jälkkäreineen olisi ihana. (Varsinkin jos myös pahasti pähkinäallerginen saisi valinnanvaraa)

Itse syön yleensä ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkulla (joskus tuore-, joskus suolakurkku). Lisänä yleensä c-porejuomaa ja kahvia kupponen. Joskus syön ruiskauramuroja maidon kanssa, tai jogurttia/rahkaa. Välillä myös kaurapuuroa. Jos olen illalla tehnyt iltapalaksi vaikka vispipuuron, syön sitten niitä jämiä.

Lapsi syö yleensä myös ruisleipää, samoilla täytteillä kuin itsekin syön. Kyljessä sitten kirsikkatomaattia, mandariinia, banaania, jogurttia, muroja, kaurapuuroa, vispipuuroa... Ja juo yleensä maitoa, joskus vettä. Jos syö vasta hoidossa, heillä yleensä kaurapuuroa.

Meillä on välillä tapana miehen kanssa tehdä erikoisaamiaisia, usein mies silloin kokkaa, vaikka hän ei juuri koskaan tee ruokaa. Pekonia (rakastan kärvistynyttä pekonia!), kananmunia keitettynä ja paistettuna (paistettu kuuluu leivän väliin, keitetty syödään pikkuisen suolatipan kanssa), joskus croissantteja (jos jaksan/huomaan tehdä edeltävänä iltana), ruisleipää, hedelmiä, appelsiinimehua, kahvia...

Minä syön aamiaiseksi marjoja ja jogurttia, juomaksi kahvia. Mies ottaa smoothien ja lapsi syö yleensä puuroa hedelmäsoseella tai tuorepuuroa ja hedelmää.

En kaipaa hotelliaamiaisen tyyppistä suurta valikoimaa. Minun kokoiselleni ihmiselle aamiaisen energiamäärä on 200-300 kcal. Siihen ei montaa croissantia tai pekonia mahdu.

Joka aamu syön puuroa marjoilla ja raejuustoa/keitettyä kananmunaa/munakasta. Mä oon tätä komboa syöny niin kauan etten enää muuta osaa aamuisin syödä :p

Olen erittäin urautunut aamupalani suhteen ja syön kotona aina kaksi paahdettua paahtoleipää. Päälle ei tule muuta kuin voita. Juomaksi appelsiinimehua. Kunnollinen hotelliaamiainen on myös tosi kiva, mutta ei sellaista kaipaa joka aamu. Joskus jos on aamulla menoa syön aamupalan matkan varrella kahvilassa, jossa on kiva aamiaistarjous. Siellä syön tavallisesti jugurttia ja heidän siellä itse puristamaa appelsiinimehua. Joskus otan hedelmäsalaatin (ja mietin jälkikäteen että ei olisi pitänyt, kun saan arvailla mitkä vaaleista paloista on ananasta) ja pienen piiraan. Teetä saatan myös siellä ottaa.

Me syödään joka aamu turkkilainen aamiainen, sisältö hiukan aina erilainen.
Brunssi tyyppinen, 2-3 erilaista juustoa, leikkelettä, kananmunaa ( paistettuna/keitettynä/munakkaana) hilloa, hunajaa, oliiveja, kurkkua,tomaattia.paprikaa, jotain vihreää salaattia, sekä juomaksi teetä.Usein myös jotain hedelmää on tarjolla

Haaveilen hotelli aamiaisesta ja pekonista.

Takaisin