Mitä 1-v lahjaksi

jenna09

Oman äänensä löytänyt
Tulisiko täältä hyviä ideoita, mitä voisi antaa OMALLE 1- vuotiaalle lahjaksi? Olisi siis tarkoitus ainakin nyt ensimäisenä synttärinä antaa jotain, minkä on psyvää ja ehkäpä antaa sitten omalle lapselle aikanaan, tai sitten jokin henk.kohtainen lahja, esim omalla nimellä...?

Eli siis ideoita otetaan vastaan [:)]

Me ollaan aloitettu keräämään hopeisia lusikoita yms. erästä sarjaa pienellemme. Ostimme ko. sarjaa ruokalusikan, johon kaiverrettiin nimi, 1-vuotissynttäripäivä ja teksti "1 v". Oli kyllä aika kallis, mutku mä halusin =)

Lisäksi tein kuvakirjan ekan vuoden valokuvista. Ajatuksena olis joka synttäri antaa tuommoinen kuvakirja, saa nähdä jaksanko.

Hm. Vaikea aihe, ja edessä meilläkin tuota pikaa. No, tässä vaiheessahan on enempi kyse kuitenkin vain vanhempien toiveista ja haluista, ei pieni vielä mitään erityistä kaipaa. Eli meille pöytälätkä![:D] Ei kukaan ottanut vinkistä vaaria jo ekana jouluna..(poika oli tuolloin reilun kuukauden)

Albumi ekasta vuodesta on kiva, mutta mietin, että jos jaksaa sellaisen tehdä joka vuosi, niin menettääkö se erityisyytensä? Se, mitä on paljon, tuppaa kadottamaan arvonsa. Ehkäpä jokin yhteinen kokemus, perheen ja ystävien juttu. Sitähän synttärit ovat ilman lahjojakin. Me olemme vannottaneet kummatädit ja sukulaiset siitä, että meidän muksun nurkat eivät sitten leluista täyty! Miksi antaa jotain vain siksi että "pitää" antaa. Hyvä satukirja, jota luetaan isän tai äidin, miksei muidenkin aikuisten kanssa, on hyvä muisto. Siihen liittyy muutakin kuin se esine, kokemus. Isomman lapsen kanssa on helpompaa, kun voi kuulostella, olisiko joku paikka missä lapsi haluaisi käydä tai vaikka elokuvareissu tms.
Anyway, hyvä aihe mietittäväksi[:)]

Mä ajattelin, että tuon valokuvakirjan kanssa voipi käydä niin, ettei se lapsi sitä arvosta, kun saa sen yhdeksännen kirjan 9-vuotislahjaksi. Mutta kun ko. lapsi on pari-kolmekymppinen, niin silloin voi alkaa arvostaakin, että on muistoja lapsuusajalta.
Ja voihan sitä vanhemmiten tehdä tuota valokuvakirjaa vaikka yhdessäkin.

Leluja meillä ainakin tuli niin paljon lahjaksi, ja vaatteitakin riittää, että niitä en itse halunnut hankkia. Kun eipä tuo 1 vee vielä ymmärrä lahjojen päälle samalla lailla kuin joku vanhempi.

Tuota Pranametrin ajatusta, että vanhemmalle lapselle antaisi "kokemuksia" (leffa, huvipuisto tms) lahjaksi kannatan kyllä. Pitääpä ottaa itsekin harkintaan, sitten kun lapsi tuosta kasvaa.

Ehdotin tuossa miehelle myös, että jos otettaisiin sellainen perinne, että synttärisankari (on se sitten äiti, isä tai lapsi) saa syntymäpäivänään päättää mitä ja missä (kotona/ravintolassa/mäkkärillä) syödään.

Me ei annettu mitään 1-vee lahjaksi. Ihan sen takia, ku ei toi poitsu siitä mitään muista vuosien päästä. Ja niitä lahjoja "joutuu" myöhemmin ostamaan ihan tarpeeksi. Nyt "nautitaan" ku ei poika mitään vielä osaa odottaa..

Tosin joku semmonen mikä kestää koko iän muistona ois ollu kyl kiva.. Valokuva-albumei pitäis kyl iteki alkaa kokomaan, ettei häviä tietokoneen uumeniin kaikki kuvat...

Haluatko antaa omaperäisen syntymäpäivälahjan? Osta tähti! Online Star Register on kaupallinen tähtirekisteri, jossa sinä voit antaa nimen tähtitaivaalla tuikkivalle tähdelle! Tähden rekisteröinti on erinomainen lahjaidea, kun haluat juhlistaa merkkipäivää tai muuta tärkeää tapahtumaa. Lahjapakkaukseen kuuluu tyylikäs lahjakääre, kortti ja henkilökohtainen viesti, todistus, onnittelukirje sekä yksityiskohtainen tähtikartta. Synttärilahja? Anna tähdelle nimi! Online star register

Hyvä idea, Jan Nordic! MINÄ ITSE HALUAN TÄHDEN.... täytyypä vinkata tuosta romattisuuteen taipuvalle miehelleni...... hi hi hiiiiii

MUTTA 1-vuotta pienen ihmisen elämässä on ISO askel! Ja toden totta, lahjan arvo määrittyy vasta vuosien saatossa. Niin kävi minun esikoiseni yksi-vuotis lahjan kanssa. (silloin vuonna, kauan sitten) Elikkä hän sai nostalgisen Jukka-tuotteen palikka laatikon. Sen puisen. Sen punaisen ja keltakantisen, jossa oli kannessa koloja! Ja koloihin sai sovittaa palikoita! Tänään se on ihan sairaan hulppea perintö-kalleus! Huom, vaikka olikin lelu!

Ja lisää leluja: tytärtäni aloin LAHJOMAAN dubloilla! Aloitus pakkauksessa oli muistaakseni viisi SUURTA lego-palikkaa.... hm... Niitä myös kerättiin ja kerättiin ja kerättiin... Kunnes tuli se nukkekotien ihana maailma.

Yksi pojistani sai joskus leijan! Eli tästä päästään niihin ELÄMYKSIIN! Se oli niin ihanaa suunnitella
 leijaretkeä.. Ja vaikka tuuli ei aina leijaa lentoon nostanutkaan, niin tunnelma oli sitäkin korkeammalla.

Niin ja tämä romanttinen mieheni on siis jo kandeksankuiselle tyttärellemme hankkinut ensimmäisen leijan. Ja retkikin on tehty. Riemun kiljahdusten saattelema, perheen yhteinen, ilonpito-reissu.

HUOM. Meidän perheen nurkat ei kuitenkaan leluista täyty, mutta harkiten voi kyllä sen lelun hankkia lahjaksi. .... Tai tehdä lähimetsään retken vaikkapa käpylehmä paimeneen. (ei yks vee kai..)

(*Viisivuotias sai virvelin. Oikean, hienon. Siihen aina juhlapäivinä uistimia, haavi, kalapakki, puukko, siimaa.....)

KERÄILY on aina hyvä lahja! Mun mielestä!

Me annettiin ihan perus brion kävelvaunu. :) Tyttö tykkäs siitä kovasti, lähti samana päivänä kävelemään sen kanssa ees taas! Sitä ennen meni vaan "reunoja pitkin".

Toi tähti-idea on kyllä ihan loistava! Sitä täytyy itse varmaa hyödyntää ens kuussa kun on vuosipäivä! :)

Minä olen ajatellut, ettei yksivuotislahjan vielä tarvitse olla mikään pysyvä muisto, koska lapsi ei vielä hirveästi ymmärrä pysyvien muistojen päälle. Valokuvia on hyvä vähintäänkin ottaa, koska lapsuusaika menee nopeasti ja ottamattomia kuvia ei jälkikäteen saa otetuiksi. Itse ajattelin laittaa muutamia viinipulloja lapsen syntymävuodelta jemmaan nyt, ja antaa ne sitten lapselle kun hän täyttää 18 vuotta. :grin
Yksivuotislahjaksi taisin antaa lapselle jonkun lelun, ei jäänyt edes mieleen minkä.

Takaisin