Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tää on vaikea aihe. Olen yrittänyt saada ystäviä koko ikäni, erittäin huonolla menestyksellä. Minulla ei ole yhtään ystävää tälläkään hetkellä.
Mielestäni ystävä on sellainen, joka auttaa, kuuntelee, soittelee, pyytää tapaamaan, jolle voi kertoa ihan mitä vaan asioita, johon voi luottaa jne. Itse ystävänä yritän tietenkin olla kaikkea tuota parhaani mukaan.
Olen yrittänyt saada ystäviä ala-asteelta äitilapsi-kerhoihin asti pyytämällä leikkimään, kahville, harrastamaan, ulkoilemaan jne. Mutta puhelinnumeroiden vaihdon jälkeen kun soitan, koskaan ei sovi, eikä soiteta takaisin. Lopuksi ei enää vastata. Tämä kaava on tapahtunut useita kymmeniä ellei sata kertaa, syytä ei ole koskaan kerrottu. Olen myöskin perustanut vuodeksi whatsapp-ryhmän, johon ei viestejä montaa vuodessa tullut, kertaakaan ei tavattu. Pari kertaa kysyttiin onko muskari tällä viikolla ja onko siellä syysloma tms.
Yläasteella luulin saaneeni kavereita, kun pääsin porukkaan. Menin myös juttelemaan yksinäiselle uudelle tytölle, ja otin hänet mukaan porukkaan. Hän sitten puhui minusta paskaa kavereilleni, ja minun jätettiin pois porukasta ja tämä uusi tyttö jäi heidän kaverikseen.
Ammattikoulussa en päässyt porukkaan, yritin kyllä monesti ja menin vaan sitkeästi mukaan kahville. Koskaan ei kysytty mitä sinulle kuuluu, ei pyydetty mukaan mihinkään, eikä pidetty yhteyttä koulun jälkeen, vaikka minä yritin omasta puolestani aivan riittävästi. Olen myös kysynyt, mikä on vikana kun en kelpaa kaveriksi tai ei soiteta koskaan, mutta en ole saanut vastausta koskaan. Joidenkin kanssa olen päässyt kerran tapaamaan, mutta viimeistään sen jälkeen ei ole enää haluttu tavata.
Nyt aikuisena olen lopettanut ystävien etsinnän, joko kaikki raskas ja hankala työ valuu hukkaan, tai tulee pelkkää paskaa niskaan, niin että takuulla katuu edes yrittäneensä. Olen toki sopeutunut tilanteeseen jo tähän mennessä. Ilmeisesti olen vain liian omituinen kenenkään ystäväksi.