Mistä tiedät olevasi äiti? ;)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Vau-bloggaajan Uusperhesadun uusimmassa blogipostauksessa listataan (huumorilla) 10 asiaa joista tietää olevansa äiti.

Kaikilla lienee omia samanhenkisiä asioita, joista tietää olevansa äiti. Miten teillä?

Itselleni tulee äkkiseltään mieleen nämä:

Kirpputorilla etsin ensisijaisesti lastenvaatteita.
On luksusta jos saa mennä vessaan ilman että joku vähintään haluaa tulla ovelle norkoamaan.
Tekee mieli hihkaista "Paloauto!" aina kun näet sellaisen riippumatta siitä onko lapsi mukana vai ei.

1) Nykyään pyörittelee aina vain lastenvaatesivustoja eikä ikinä etsi itelleen mitään uutta vaatetta ennenkuin kaapissa ei oikeesti oo enää yhtään ehjää sukkaparia itelle ja housutki on haaroista niin revenneet ettei reikää voi piilotella :D Ja esimerkiksi omat hanskatkin ostaa ajatellen ensisijaisesti sitä, että niiden kanssa voi leikkiä lapsen kanssa kuralätäkköleikkejä.
2) Ennen katsoin todella paljon kaikkia sarjoja ja niitä meni monta jaksoa illalla ennen nukkumaan menoa. Viimeksi olen kattonu vaikkapa greyn anatomiaa pari tuntia ennen synnärille lähtöä, nyt en edes tiedä että montako kautta olen jo jäljessä siitäkin sarjasta :D
3) Samoin ennen luin paljon hömppäkirjoja ja naistenlehtiä, nykyään luen vain Vauvaa, Meidän Perhettä, Kaksplussaa ja kirjoja tyyliin Yösyöttö, Tarhapäivä, Hammaskeiju, Vuoden mutsi 1&2, Hullu kuin äidiksi tullut..."
4) Toi paloautojen, lentokoneiden yms bongaillu on todella tuttua!
5) Ennen lasta kävin parturissa varmaan kerran kuussa, nykyään kerran puolessa vuodessa jos sitäkään.
6) Yksin ruokakaupassa käyminen on kuin lomamatka ja se todellakin saattaa olla se viikon paras oma-aikahetki.
7) Juuri mitään ruokaa, kahvia yms. ei saa syödä/juoda lämpimänä (paitsi sen jäätelön..)
8) Muutama vuosi sitten minulla ei ollut mitään hajua mitä tarkoittaa lyhenne "vk" haalarin edessä, nyt tutuksi on tullut ties mitkä vesipilariarvot.. :D
9) Arkipäivien aika-taulu pyörii täysin lapsen päikkäri- ja ruoka-aikojen mukaan.
10) Paita, joka ennen omasta mielestä olisi ollut likainen päivän käytön jälkeen, on nykyään todella puhdas ja on sitä vielä vaikka siitä löytysi lapsen aamupuurot ja pienet puklut. Mitäs pienistä, kunhan lapsella on suunnilleen puhdasta päällään..

Takaisin