mistä raskaudelle varmuutta ennen ekaa neuvolaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vieras
Hei!
Tämä on "meidän" eka raskaus. Testit on tehty jo viikkoja sitten, mutta neuvolassa en ole vielä käynyt. Viikkoja nyt kahdeksan ja neuvolaan ensiviikolla. Oireita on ja minulla on tunne, että olen raskaana. Mies on edelleen epävarma ja kyllä välillä tuntuu itsestäkin, että onkohan siellä sittenkään mitään. Mistä siis saatas varmuutta?

Joo, siis testihän oli postitiivinen. Ei millään malttais odottaa...
Jotain merkkejä haluais, että tietäis tämän olevan totta 

Varhaisulrassa voi käydä katsomassa, onko siellä masussa kaikki hyvin ja kohdallaan, mutta se on aika tyyristä hommaa.

Yksityiselle lääkäriasemalle (esim. Terveystalo) varhaisultraan. Sieltä saa varmistuksen, tosin joutuu maksamaan itse eikä välttämättä ole ihan halpaa.

Mä laitan nyt osan mun raskauden piikkiin, mut voisin ehkä mainita hienon elämänohjeen omalta isältäni: "Maltti on valttia".

Oikeesti, jos neuvola on JO ensi viikolla, niin miksei voi odottaa siihen? Jotenki tuntuu, et nykyään ihmisten pitää saada kaikki heti mulle nyt, eikä millään osata odottaa.

Mut jos on nii malttamaton ni ei muuta ku varhaisultraan sit, se on vähintään useamman kympin, yleensä yli satasen.

Oho. lähetin sen äsköisen vahingossa huuhkajalle. Eli tarkoitus oli tähän vastata. 
Eli harvemmissa neuvoloissa ultrataa, joten se ei tee raskautta paljon konkreettisemmaksi, kun siellä pitkälti vaan jotellaan. Eli ainoa vaihtoehto on varhaisultra, jos haluaa jotain todellista raskaudesta.

Minä pyysin neuvolasta pääsyä varhaisultraan viikolla 8 ja kävin sitten siellä julkisella puolella. Ei maksanut mitään eivätkä kyselleet mitään miksi ultraan haluan. Kyllähän se on kiva tietää jo varhain että onko siellä elämää oikeasti vai onko esim. tuulimunaraskaus.

Sehän se just on, kun tämä tapahtui yllättävän helposti. Pelottaa, että on joku tuulimuna tai jotain. Endo taustalla, niin ajattelin, että voi mennä vuosia jne... Ja joo,jaksan odottaa, mutta ei malttais ;)

Itselläni ainakin tähän mennessä ovat kaikki ultrat (2) olleet ilmaisia, vaikkei viikkoja vielä kahtatoista ole. Ensimmäinen tehtiin jo viikolla 6 :)

Joko siinä epäillään jotakin, sulla joku sairaus, olet nuori tai yli 40-v, tai mahdollisesti epäsäännölliset kuukautiset, ettei kestoa ole voitu selvittää?

Vakiona kunnalliselta puolelta saa tasan 2 ultraa, niskapoimu n. viikolla 12 ja rakenneultra n. viikolla 20. Jos kaikki näissä on ok, verenvuotoa/kipuja/äidin sairautta ei ole, enempää ei tule.

Itse oon käynyt kunnallisessa ultrassa kahdesti, sekä 2x yksityisellä oma-aloitteisesti.

Itsellä i ollut mitään vikoja raskauden aikana ja taidettiin ultrata 6 kertaa.... Riippuu ihan kunnasta ja neuvolatädistä

Tee monta eri testiä miehes silmien edessä ja lykkäät positiiviset testit sen eteen. 

tai sit odotatte kiltisti ja maltilla sitä neuvolaa,jos sun masua kuunnellaan ja sieltä kuuluu syke,eiköhän se oo jo tarpeeks varmaa :)

Yleisesti raskausaikana kaksi ultraa kunnallisen puolella(vko 12 ja 20), mahdollisesti yksi kun synnytys käynnistynyt. Omasta mielestä ja kokemuksesta kannattaa vaan odottaa. Vaikka varhais ultrassakaikki kunnossa, niin ei tarkoita että olisi vielä viikolla 12. Yleisesti kyllä mutta jos käykin niin että ei pettymys entistäkin pahempi.

Yleisesti raskausaikana kaksi ultraa kunnallisen puolella(vko 12 ja 20), mahdollisesti yksi kun synnytys käynnistynyt. Omasta mielestä ja kokemuksesta kannattaa vaan odottaa. Vaikka varhais ultrassakaikki kunnossa, niin ei tarkoita että olisi vielä viikolla 12. Yleisesti kyllä mutta jos käykin niin että ei pettymys entistäkin pahempi.

meillä ei edes pääse neuvolaan jos ei eka käy labrassa veri/virtsakokeessa tarkennuttamassa onko se nyt oikeesti plussa vai ei. Itse kun plussan tein niin soitin omalle alueelle ja sieltä laitettiin lähete labraan, sen perusteella pysty varaan neuvolaan ajan

Pelokas kirjoitti:
meillä ei edes pääse neuvolaan jos ei eka käy labrassa veri/virtsakokeessa tarkennuttamassa onko se nyt oikeesti plussa vai ei. Itse kun plussan tein niin soitin omalle alueelle ja sieltä laitettiin lähete labraan, sen perusteella pysty varaan neuvolaan ajan

Oispa meilläki ollut noin, meillä vaan annettiin suoraan aika neuvolaan. Onneksi sieltä sain lähetteen labraan ja virtsakokeeseen.

Takaisin