Mistä ostette teidän alusvaatteet?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Mistä te ostatte teidän alusvaatteet? Ja kuinka usein ostatte ja minkä hintaisia ne ovat?

Itse ostan milloin mistäkin, enkä ole mitenkään merkkiuskollinen eli oon ostanut mm. Lindexiltä, Hmltä, Cubukselta, Sokkarilta tai Stokkalta. Hintahaarukka vaihtelee ihan muutamasta eurosta n. Viiteenkymppiin ja usein olenkin alennusmyynneistä ns. Kalliimpia rintaliivejä ostanut. Ostan aika harvoin alusvaatteita, sillä yleensä ostan useammat kerralla eli oisko n. Kerran/pari kertaa vuodessa.

Aiemmin ostin tarjouksesta mistä tahansa, mutta muutama vuosi sitten päätin, että en enää kiusaa itseäni alusvaatekokeiluilla, vaan ostan aina takuulla mukavia ja pehmeitä vaatteita. Nyt olen ostanut vain sloggia, mutta kun nämä kuluvat etsin kotimaisia vaihtoehtoja Tamsilkiltä ja myllymuksuilta. Näitä mukavia tarvitsee vähemmän ja kestävät käytössä pitkään.

Rintaliivit ovat pulmalliset, sillä en ole löytänyt mitään takuulla mukavia. Nyt on käytössä jotkut, mitä äitini tuonut Lidlistä, ei huonot.

Suht halpoja ostan, noin 2-5krt vuodessa. Lähinnä nyt on tullut ostettua Cubukselta, mukavia ja nättejä alkkareita sekä liiveistä löytyy kokoja. Ihan kaikista peruskaupoista ei kokoa löydy, kun päättyy usein harmittavasti juuri edelliseen :meh: Kivoja alusvaatteita on ollut myös H&M ja New Yorkerin valikoimissa.

Tilaan Cellbessiltä. Kun rintsikoissa on koko 85E niin ei saa joka paikasta. Tuolla on muutama vakiomalli jotka olen todennu itselleni hyvin istuviksi ja tilaan kerta vuoteen alennusaikaan useammat. Samalla tilaan itselleni työvaatteita. Toimistotyötä pääosin tekevänä kun työnantaja ei maksa kuin turvakengät.
Lisäys. Hinnat on 10-30 euroa per rintsikat. Alushousuja saa edullisesti useamman kappaleen paketeissa.

Rintsikat jouduin ennen ostamaan erikoisliikkeistä jättihinkkien takia, mutta nykyään isoja liivejä saa onneksi myös halvemmista putiikeista ja helpommin kuin aikanaan. Ovat usein jopa ihan nättejä ja laadukkaitakin. Löyttäri, Tokmanni, Prisma, Cittari, H&M, Ellos ym. ovat nykyään vakio-ostopaikkoja. Samoista paikoista tulee myös alkkarit hankittua.

Marketista tulee nykyään ostettua. Ritsikat ostin aiemmin kotikutsuilta kun Marlies Dekkersiä ei ainakaan silloin muualta saanut. Nyt kun on jo monta vuotta putkeen ollut raskaana tai imettänyt, ja koko on muuttunut jokaisen raskauden ja imetyksen myötä, niin en ole halunnut kalliita liivejä ostaa.

Rintaliivejä en käytä juuri lainkaan, olen niin lauta. Ne harvat mitä käytän ostan Lindexiltä, sieltä saa tarpeeksi pieniä.

Alkkareita ostan vähän milloin mistäkin, lähinnä Lindex, Cubus, Prisma. Olen kyllä harkinnut että pitäisi alkaa tehdä itse niin saisi varmaan paremmin kestäviä.

Rintaliivit ostan alusvaateliikkeestä, olen löytänyt hyvän merkin (en nyt kuolemaksenikaan muista nimeä). Kokoni kun on 65D, niin sellaista ei löydy ihan joka kaupasta. Ja nuo suosimani liivit pitävät ehkä turhankin hyvin mallinsa ja muotonsa käytössä.

Alushousuissa olen alkanut suosimaan sloggia.

Rintaliivit ostan alusvaateliikkeestä, olen löytänyt hyvän merkin (en nyt kuolemaksenikaan muista nimeä). Kokoni kun on 65D, niin sellaista ei löydy ihan joka kaupasta. Ja nuo suosimani liivit pitävät ehkä turhankin hyvin mallinsa ja muotonsa käytössä.

Alushousuissa olen alkanut suosimaan sloggia.

Kerro ihmeessä mikä merkki, jos satut sen tsekkaamaan. :grin Vois itekin panostaa hyviin liiveihin ja suurinpiirtein samassa kokoluokassa mennään niin vinkit tervetulleita.

Minäkin ostan liivit paikallisesta alusvaateliikkeestä, kun ei muualta saa sopivia enää imetyksen jälkeen. Aiemmin ostin Lindexiltä, josta alushousut ostan nykyäänkin. Niitä ostan 3-4 krt vuodessa lisää, liivejä harvemmin kun ovat niin kalliita. Tälläkin hetkellä on vain yhdet sopivat liivit, veronpalautuksista suunnittelen ostavani toiset...

Mulla on niin käsittämätön liivikoko (viimeksi taisin ostaa 75J...) niin niitä ei löydy mistään. Tilaan yleensä Lumingerieltä, nyt on vaan imetysliivit käytössä joten koko on hakusessa. Alushousuja ostan mistä milloinkin, viimeksi citymarketista. Käytän alusvaatteet tosin ihan puhki, hyvä jos kerran vuodessa ostan uusia :D

Rintaliivit Changelta, alushousut Lidlistä. Inhoan sitä kun kaupoista pitää haeskella oikeaa kokoa eikä mikään istu, siksi menen mieluummin Changeen rintaliivishoppailulle, jossa myyjä osaa suoraan tuoda sovitettavaksi vain ne liivit, jotka oikeasti sopivat.

Rintaliivit Changelta, alushousut Lidlistä. Inhoan sitä kun kaupoista pitää haeskella oikeaa kokoa eikä mikään istu, siksi menen mieluummin Changeen rintaliivishoppailulle, jossa myyjä osaa suoraan tuoda sovitettavaksi vain ne liivit, jotka oikeasti sopivat.

Sama! Meillä tosin ei ole Changea täällä päin, mutta oikea alusvaateliike kuitenkin. Vaikka tietäisi koonkin, niin malleja on erilaisia ja eri merkit on erilaisia. Asiantuntijaliikkeessä myyjä näkee paljon jo päältä päin ja osaa suositella. Itse "saa" vain seisoa kopissa ja kokeilla.

Kerro ihmeessä mikä merkki, jos satut sen tsekkaamaan. :grin Vois itekin panostaa hyviin liiveihin ja suurinpiirtein samassa kokoluokassa mennään niin vinkit tervetulleita.

Olikohan MissYa. Tarkistan kun tulee seuraavan kerran käytyä kotona täältä kesäpaikasta. Nyt käytössä imetysliivit (voi kun mä ODOTAN että näistä voisi jo luopua :happy119 )
Tunteeko kukaan muu samoin?

Milloin mistäkin. Cubuksen pikkarit on tosi hyviä ja parit mukavat ostin new yorkerista. Perus h&m, lindex löytyy myös. Rintsikat on new yorkerista (nyt kun raskaana ja tissit paisuu niin sen kaupan koot ei piisaa), lidlista larit mukavat ja sit urheilurintsikoita käytän paljon kun on niin mukavia :)

Käytän melkein yksinomaan sloggi-pikkareita, kun ne tuntuu hyvältä. Rintsikat on vähän sieltä sun täältä. En ole löytänyt yksiä tosi hyvän tuntuisia ja alusvaateliikkeissä ne on hurjan hintaisia.

Mullakin käytössä pikkareissa sloggit ja sit rintaliiveissä Triumphit (meniköhän oikein). Imetysliivit oli merkkiä cake lingerie (muistaakseni) ja ne oli supermukavat. Käytän noita imetysliivejä joskus vieläkin kun ne oli niin parhaat.

Kyllähän niitä alusvaatteita kannattaa välillä päivittää ja jos haluaa kaunista sekä laadukasta, vieläpä kaiken lisäksi upealla 50% alennuksella, suosittelen tsekkaamaan tämän:

// Mainoslinkki poistettu -yp

Last edited by a moderator:
Sieltä mistä kokoja sattuu löytymään ( 70A), alkkareina yleensä sloggia tai actuellea. Pitseistä en housuissa välitä. Kovin usein en osta, kun olen ollut suunnilleen saman kokoinen koko aikuisikäni. ( pois lukien raskaudet)

Takaisin