Mistä löytää ystävän?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mistä te olette löytäneet ystävänne?

Omista ystävistäni yksi on perhekahvilasta, jossa kävin ahkerasti kun lapseni on pieni. Muut on netistä, paikasta tai toisesta. Yhden eräässä vertaistukiryhmässä tapaamani kanssa taitaa myös olla syntymässä ystävyys, mutta se on niin alussa että en tiedä voiko vielä puhua varsinaisesti ystävyydestä.

Töistä ja lapsuudenkodin naapurista on jäänyt ystäviä <3 kouluaikaisten kaikkien kanssa on tiet eronneet.

Mulla on ystäviä lapsuudesta (kahden kanssa olen tuntenut 5-vuotiaasta asti eli 28 vuotta :) ), töistä ja erään äitiyhteisön kautta. Lisäksi kotonani asuu yksi ystäväni, sillä mies on mulle myös mitä parhain ystävä. Niin ja naapurissa asuva äiti myös. <3

Lapsuuden hiekkalaatikolta, koulusta ja lukiosta on muutama pysynyt mukana, opiskeluajalta muutama lisää. Harrastuksista ja äitipiireistä olen taas löytänyt enemmän noita kavereita, joissa on potentiaalia ajan mittaan kehittyä ystävyydeksi (tai unohtua pois). Minä myös korostan miestä parhaimapana ystävänäni, ei ole asiaa mistä en hänelle voisi puhua tai kanssaan tehdä.

Parhaimmat ystäväni olen löytänyt koulusta, pari ihan ala-asteelta ja pari ammattiopistosta. Aikuisena olen ystävystynyt mm. Perhekahviloiden kautta muihin äiteihin, mutta ystävyys on kuitenkin jossain vaiheessa kuivunut kasaan.

Pieneltä kylältä kun olen niin sieltä on säilynyt aika pitkäaikaisia ystäviä päiväkoti- ja kouluajoilta. Moni on päätynyt sittemmin Helsinkiin ja siten nähdään säännöllisesti heidän kanssa edelleen. Yliopistoajoilta on myös joitakin ystäviä. Lisäksi minulla on muutamia serkkuja, jotka ovat hyviä ystäviä. Ei kuitenkaan mitään tosi tuoreita ystävyyksiä vaan kaikki vähintään 10 vuotta sitten alkaneita.

Takaisin