Mistä housuja hoikalle lapselle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Enni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Enni

Päivystävä dosentti
Mistä muiden hoikkien/laihojen lasten äidit löytää jalassa pysyviä housuja? Meidän lapsi on ikäisekseen täysin normaalin kokoinen, käyttää 98/104 cm vaatteita. Siltikään lastenvaateliikkeistä ei löydy housuja jotka pysyisivät ylhäällä, edes naruilla.

Olen tähän mennessä kolunnut H&M, Lindex, Kappahl, P.o.P, cittari ym. peruskaupat. Ainoa saalis oli Po.Pin perusleggarit, jotka kiristetään kuminauhalla ja napeilla sisäpuolelta. Tämäkään ei aina riitä, kun valmishousut tuntuvat olevan joka kohdasta pulleille suunniteltuja. Netistä meinasin tilata kokeiluun, kunnes näin ostoskorissa, ettei aletuotteita voi palauttaa. Useimmissa löytämissäni housuissa ei ole mitään kiristystä, tai naruilla saa kiristettyä 2 cm, ettei auta mitään.

Metsolan collegehousut ovat melkein ainoat, joita valmiina on saanut, muut pitänyt teettää ompelijalla. Tulee vaan tosi kalliiksi, jos kaikki teettää.

Kertokaa, miltä merkeiltä ja mistä kaupoista olette löytäneet sopivia vaatteita?

Olen pääasiassa ostanut kirppiksiltä vaatteet, ja moni vaate on merkiltään Villervalla tai Me&I. Luhtastoren alennusmyynneistä löytyi myös todella hyvät talvihousut laiheliinille.

Name it myy aika hyvin vaatetta hoikemman mallisille. Sieltä meillä ollut paljon vaatetta, poika aina ollut pitkä ja hoikka.

Mun ääni menee kans name it:lle. Niiltä oon onnistunut löytämään erittäinkin kapeita malleja ja monessa on vielä lisäksi kumppari kiristystä varten.

Me&I housuissa on aika usein se kiristys mekanismi (nappi ja kuminauha). Mun esikoinen on kanssa hoikka, on kyllä jo 12v. Usein pienennän itse housuja, lisään jonkun kiristyksen vyötärölle. Jos on vyötäröllä valmis kuja, lisään kuminauhan. Joihinkin teen molemmille sivuille pienen sisäänoton. Tai sitten taakse keskelle ompelen kuminauhaa jonkin matkaa kiinteästi, niin tulee sellainen rypytys.

Esikko erityisen hoikka, niin parhaat mallit olleet hoikalle NameIt ja Me&i. Nappikiristys kuminauhassa ihan must

Name it ja Mainio, niillä collegehousuissa napeilla säädettävä ja kiristettävä kuminauhavyötärö. Myös H&M joissain kangashousuissa sama.

Meillä sama ongelma ja varsinkin nyt kun ei ole enää vaippaa lisukkeena niin housut tippua lörähtää alas, aika karua! Varsinkin H&M housut ei pysy millään

Takaisin