Missä vaiheessa kerrotte uutisen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilo13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jaha, tohon tuli liitettyä vahingossa tyhjää..en osaa ottaa pois??

No enpä sitä ajatellut, kun meillä tuo kolmas istuu keskellä ilman istuinta :) Sittenhän se on joo auton osto edessä :) Mekin jouduttiin nyt vaihtamaan isompaan kun neljäs tulee, niin mies otti varman päälle, ettei heti tarvitse taas vaihtaa ja nyt on 9-paikkainen minibussi :D

Ite kerroin raskaudesta omalle äidille ja hyvälle ystävälle jo vähän ennen nt-ultraa. Innoissaan ovat. Koulussaki oli pakko kertoa opettajalle jo ihan alussa, kun opiskelen pintakäsittelyalaa, että tietää etten saa olla lähelläkään liuotinaineita. Ihmeen hyvin opettaja sen otti, kun kuitenki valmistun ennen äitiyslomalle jäämistä :)

No vihdoin sain suuni auki töissäkin..ihan itku pääsi (multa, ei pomolta:wink) kun sain pomolle sanottua..meni vähän siinä sivussa kun jotain uusia tuoleja ollaan tilailemassa.. sanoin ettei mulle varmaan kyllä tarvitsis uutta tilata..niin siitä sitten luontevasti jatkui! Pomo nauroi omaan tyyliinsä, ei onneksi näytä negatiivisiä tunteita työasioissa! vaikutti kyllä jo arvanneen..
Ajattelin jo että saan raskausmyrkytyksen pelkästä stressistä, kun tuntui että verenpaine nousi jóka päivä kun mietti että NYT pitää kertoa..
uskomattoman helpottavaa!:smiley-ashamed004
Saa mennä vatsa pystyssä ihan rauhassa-ja keskittyä töihin, eikä vaan siihen kertomiseen:grin

Meillä taidetaan olla hieman jälkijunassa. Kerrottiin heti alussa parhaille ystäville ja lopuille ei olla kerrottu vieläkään. Haluaisin lähettää perheenjäsenille kortin pienellä runolla varustettuna, mikä kertoo uutisen. Pidetäänkö tällaista kortilla ilmoittamista typeränä, mitä olette mieltä?

Riippuu varmaan kyfi siitä miten paljon kyseisiä ihmisiä näkee? Mutta korttihan voi olla tosi kaunis ajatus, helpompi se niin on sanoa kun kasvotusten:)(?), sitten tietysti se, että joka ensimmäisenä kortin saa saattaa soittaa seuraavalle jne...eli tieto voi sitten kuitenkin tulla väärää tietä? Mutta kaikki keinot olkoon sallittuja kertomisessa:grin

:) Syynä ehkä on juuri se, että en ole perheeni kanssa erityisen läheinen. Lisäksi äitini on erittäin kova juoruamaan muiden asioista. Haluaisin välttyä siltä, että äitini kertoo asian koko suvulle puolestani. Kortin laittaisin vain vanhemmille, isovanhemmille ja sisaruksille. Asun aika kaukana sukulaisista, mutta toinen vaihtoehto on soittaa kaikille saman päivän aikana :) Mutta tosiaan, ei se kertominen jostain syystä tunnu helpolta, vaikka onnellisesta asiasta onkin kyse.

Joo, kyllä se teidän tapauksessa voisi olla erinomainen ratkaisu laittaa korttia- laita äidille kakkospostissa, niin saa tiedon hieman muiden jälkeen! ei pääse yllättämään juorullaa ketään:grin.. ja muuthan saa sitten nopeasti tiedon juorukellon kautta:happy119. tsemppiä matkaan!

En määkäö oo virallisesti kertonu ku molempien vanhemmille ja mun muutamalle sisarukselle. Muut kyllä huomaa. Pienimmille sisaruksille ei olla kerrottu mut eiköhän heilleki kohta asia ilmene. Ei kyllä oo salailtukkaa.. Viimeks äiti kerto joskus rv 20? pikkusille..

En ole vielä uskaltautunut tänne kirjoittelemaan, mutta nyt sitten kehtaan .. eli kerroin itse aika piakkoin plussan jälkeen parille parhaimmille kavereilleni, koska ihmettelivät juuri sitä kun lopetin juomisen. Tanssimista baareissa en ole vielä täysin malttanut lopettaa, hyvää liikuntaa muutenkin !

Masu alkanut näkyä selvästi, niin päätin kertoa nyt vasta pari päivää sitten vanhemmilleni (eli raskausviikolla 21, rakenneultran jälkeen, pikkusiskoilleni kerroin aikaisemmin) ja sitä kautta tietysti sitten suvullekin äiti alkoi soittelemaan ja tekstailemaan .. eipä vielä ole kukaan ollut täysin innoissaan sukulaisista, ihan odotettavaakin.
Meillä lähtee nyt sitten käyntiin 5. sukupolvi, joka on elossa samanaikaisesti. Isomummo lähentelee 100vuotta, että ehkä kerkiää nähdä vielä.
(LA 17.6. ja poikalupaus annettu)

Kerroin ihan normaalisti vain raskaudestani ja äitini reaktio oli ''voi paska !'' + otti shotin naamaasa .. en odottanutkaan yhtään innostuneisuutta, yms häneltä. Mutta seuraavana aamuna oli laittanut viestiä miulle että onneksi olkoon vielä ja että koska laskettuaika ..
Iskän ilme ei värähtänytkään kun kerroin, sekin ihan odotettava reaktio.
Seuraavana päivänä kävimme ravintolassa koko perheen voimin syömässä. Vanhemmat ottivat pullollisen punaviiniä ja hyvä ruokakin sai sitten tunnelman rentoutumaan ja puhuttiin sitten jo asiasta ihan normaalisti ja jtn vitsiäkin siinä heitetttiin.

Olen kerran aikaisemminkin tullut raskaaksi, mutta se oli liian aikaisin ja elämäntilannekin oli huonompi miulla siinä kohtaan, joten päädyin lääkkeelliseen keskeytykseen. Silloin äitini reagoi itkien ja iskä silloin että ''aijaa, okei'', kun kerroin olevani raskaana, joten ei ihme että osasin odottaa tästäkin tämmöiset reaktiot - hyvä on osata tietää omien vanhempiensa reaktiot, niin ei tule niiiiin kovin pahamieli :)
Viimeistää silloin kun se syntyy niin kaikkien sydämet sulaa, eli ei kiirettä saadakaan kaikkien myöntymistä tähän .. pikkuhiljaa.

Huhhuh, tulipas pitkä teksti .. :D

Itse olen ammatiltani pintakäsittelijä eli ensimmäiseksi piti soittaa työnantajalle että empäs muuten tule töihin kun testi näytti positiivista edellisenä iltana. Ja tottakai annoin luvan kertoa muille työntekijöille vaikka odotus oli ihan alkutekijöissä, mutta mitä sitten salailemaan. Siitä sitten soittelemaan työterveyshuoltoon ja neuvolaan.

Eli marraskuussa minulla alkoi erityisäitiysloma.

Samalla viikolla kun jäin töistä pois, oltiin parin vuoden tauon jälkeen menossa kaveriporukan kanssa mökille viikonloppua viettämään. Noh, kyl mä sitten heillekin kerroin etteivät ihmettele miks olen selvinpäin. Tosin eräs kaveri ennätti kysymään että oonko paksuna kun en juo :D

Isovanhemmille ilmoitettiin lähettämällä joulukortit jossa oli mukana ultra kuva, ensimmäinen ultra oli sopivasti joulukuun alussa ja sopivasti tuli ensimmäinen kolmannes täyteen joulukuun puolessa välissä että oltiin ns "varmoilla vesillä".

Takaisin