Missä olit, kun lapsivesi meni?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hanna

Näppärä viestien naputtelija
Sitä hetkeä ei kyllä unohda! Missä olit, kun lapsivesi meni?

Itse olin ensimmäisestä kotonani, lämmitin juuri mikrossa jotain ruokaa kun "hulahti" :D
Toinen käynnistettiin sairaalassa, joten kalvot puhkaistiin siellä ja lapsivesikin meni vasta siellä.

Ekasta istuin yöllä vessassa kun alkoi lorista, tokasta sama juttu, kolmas käynnistettiin kalvojen puhkasulla (vettä oli tihkunut) ja neljännestä olin just menossa nukkumaan ja olin jo sängyssä. Ehdin onneksi vessaan ennen kun lorahti kunnolla.

Oltiin oltu sairaalalla aamupäivästä asti odotellen supistusten voimistumista ja säännöllistymistä, sitten aamuyöllä lorahti (tai kai se jo klo 06 oli eli aamu - kellonajat on vähän hämärät...), kun sängyllä lepäilin. Lorinaa kestikin pitkään, koska vettä oli ihan monen naisen edestä. Lapsi saatiin ponnistettua pihalle noin 20 tunnin kuluttua tästä.

Ekasta olin kääntymässä ja nousemassa vessaan, kunnes kuului poks ja vedet hulahti sänkyyn.

Toisesta olin sairaalassa synnytys salissa ja 8cm auki kun alkoi lorisemaan.

Kaksosista meni eteisen lattialle kuukautta ennen, kun olin mökille lähdössä. Määränpää vaihtui sairaalaan.

Kolmannesta meni synnytyssalissa jossain vaiheessa. Tarkkaan ei kukaan edes huomannut..

Kahdesta ekasta meni sairaalassa - tuntui semmoinen napsahdus, ja sitten luulin pissanneeni housuun. :D Kolmannesta lapsivesi alkoi tihkua kotona sellaisin pienin erin, enkä muista, että olisi tullut missään vaiheessa samanlaista hulahdusta kuin kahdesta ekasta.

Ekasta nukkumassa omassa sängyssä.. Kello oli tasan 4.00 kun hulahti ja heräsin siihen.. Toisesta meni synnytyssalissa..

Aamuyöllä kun olin juuri käynyt vessassa. Istuin sängyllä miettimässä että pitää ilmeisesti mies herättää ja soittaa synnärille että mites toimitaan kun oli tullut verta paperiin pyyhkiessä. Siihen sängylle ne sitten valui.

Ravintolassa olin juuri jonottamassa ruuan tilaamista. Onneksi vettä lorhati vaan vähän. Nykäisin miehen ja pojan mukaani vessaan, jossa vetäisin laukustani jätti tena-siteen, jota onneksi kannoin mukana. Lähdimme ravintolasta ja menimme mäkkärin kautta kotiin lopulta. Siellä saikin odotella tovin vielä.

Ja ekan kerran istuin sohvalla, kun tuli outo tunne ja haistoin makean hajun. Tämän seurauksena lähdin nopeasti vessaan ja ehdin pytylle kunnes holahti kunnolla.

Esikoisesta tuli pakottava tarve nousta vessaan ja samalla kun nousin ylös sängystä vedet valahti sängyn viereen lattialle.
Toisesta olin pöntöllä kun masusta kuulu poks ja vedet meni pönttöön.
3-5 vedet meni synnytys salissa.
Ja tästä viimeisimmästä vedet alkoi tihkumaan aamuyöllä kun nousin sille tuhannalle vessa reissulle ja poju synty illalla.

Molemmista lapsista kalvot on puhkaistu synnytyssalissa. Ei tuntunut missään ja en edes huomannut että lapsivettä tulee kun kalvot puhkottiin. :)

Olin sairaalassa käynnistykseen menossa, niin sinne sairaalan käytävän lattialle hulahti mennä vedet. :D

Kaikilta neljältä käynnistys, kalvot puhkaistu sit jossain sopivassa vaiheessa :) ei siis ole tarvinnut pelätä "noloja" tilanteita, esim kaupassa (jotka siis luultavasti nolottais vain itseä :D).

Ekasta meni vedet osittain vessan lattialle ja housuille, loput salissa kun puhkottiin kalvot kokonaan. Tokasta pönttöön, Kolmosesta vessan lattialle ja pönttöön, nelosesta housuille, kylppäriin, kaupan lattialle, siteeseen, perhekerhon lattialle.... Vettä siis lorotteli viikkoja vähän väliä, lääkärissä kuitattiin vain valkovuodoksi :shifty:. Vitosesta housuille ja vessan lattialle.

Olin sairaalassa. Tunsin selvästi poksahduksen ja sen jälkeen nesteen valumisen. Ajattelin, että nyt viimeistään kätilö uskoo, että synnytys on käynnissä ja saan kivunlievitystä, mutta ei, kätilö oli sitä mieltä, että ei voi tietää, onko tuo nyt lapsivettä vai pissaa, ja vaikka se olisikin lapsivettä, voi olla, että lapsi syntyy vasta seuraavana päivänä, joten kivunlievitystä ei edelleenkään tippunut. Lapsi syntyi noin tunnin päästä vesien menosta.

Olin sairaalassa. Tunsin selvästi poksahduksen ja sen jälkeen nesteen valumisen. Ajattelin, että nyt viimeistään kätilö uskoo, että synnytys on käynnissä ja saan kivunlievitystä, mutta ei, kätilö oli sitä mieltä, että ei voi tietää, onko tuo nyt lapsivettä vai pissaa, ja vaikka se olisikin lapsivettä, voi olla, että lapsi syntyy vasta seuraavana päivänä, joten kivunlievitystä ei edelleenkään tippunut. Lapsi syntyi noin tunnin päästä vesien menosta.

Ihan uskomatonta. :sour:

Olin kotona heräsin aamulla käymään vessassa ja sen jälkeen menin takaisin sänkyyn ja valahti siihen hieman nousin ylös ja valahti hieman lisää lattialle sängyn viereen, silloinen mies oli varma että pissasin housuihin :D

Nelosta ootin ni lähikaupan lattialle lorisi, ja kasia odottaessa nousin sohvalta katsottuani super tylsän leffan niin siihen sohvan eteen tein lätäkön :happy:

Muista sairaalassa synnytyksen yhteydessä

Aamulla kun heräsin ja käänsin kylkeä, niin kuului napsahdus. Tunnin kuluttua tuosta alettiin tekemään lähtöä sairaalaan.

Takaisin