Missä mennään?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariaL
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MariaL

Oman äänensä löytänyt
Uskalsin liittyä joukkoonne selvittämään omaa ongelmaani. Tai ainakin kuulemaan muiden vastaavia tarinoita :)
Elikkä olen 22-vuotias ja olemme jättäneet pillerit pois toukokuussa, eli 4kk sitten. Kortsua käytimme sen jälkeen vielä n 1kk eli olemme olleet ilman mitään ehkäisyä heinäkuusta lähtien. Nyt ollaan sitten kuumeiltu kovasti, että josko tärppäisi.

Viimeiset kuukautiseni alkoi 15.9 eli nyt olisi menossa jo kp 42/31-32. Löydän itsestäni kovasti raskauden oireita, tai ainakin uskon niin, ellen sitten itse näitä päässäni kehittele.
-Eli pahanolon aaltoja, en ole kuitenkaan oksentanut.
-Alavatsassa koko ajan pieni turvotus/pömpötys.
-Nännit hieman arat.

Ongelma on kuitenkin siinä, että olen tehnyt kaksi testiä, viimeisen eilen illalla ja negatiivisiahan ne olivat.. Ennen kuitenkaan kuukautiseni eivät ole olleet näin paljon myöhässä. Eli tässä sitä mietin että missä mennään?

Niin ja vielä lisäksi piti oireisiin sanoa alavatsan nipistelyä silloin tällöin, ei kuitenkaan niin että voisi sanoa sen sattuvan.

Heippa..Itsekkin tuppaan kehittämään joka kierross itselleni raskausoireita ja ihmisen psykologia on vaan niin kummallinen,että mitä itselleen kovasti tahtoo tai keksii niin keho reagoi sen mukaan.Olen myös kuullut että jos kauheesti alkaa vouhottamaan/stressaamaan niin ei nyyttiä kuulu.Keho helposti myös reagoi stressiin eli voi ihan vain kovan kuumeesi takia nuo menkat olla myöhässä.Toinen juttu onkin sitten se,että miten saa itsensä rauhottumaan,kun kovasti jotain niin isoa tahtoo. Mutta muuta minä en ainakaan tähän hätään keksi selitykseksi :)

Mulla on sellainen kokemus hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta, että kierron asettuminen kesti oman aikansa - kierto oli tosi omituinen puolisen vuotta, ja vasta sitten asettui tuttuun rytmiin...

Mutta! Negahan ei vielä tarkoita mitään, jos ovulaatio on jostain syystä tapahtunutkin myöhemmin kuin normaalisti, niin plussahan on ihan mahdollinen :)

Nää on mystisiä asioita..

Peukkuja! emoticon

Kiitos vastauksistanne :)
Pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset tulivat heti säännöllisiksi (päivän-parin heittoja kylläkin oli) ja nyt vasta menevät sekaisin, elikkä tuskin syy pillereissä?
Lääkäriin sain ajan vasta viikon päähän, mutta sittepähän ongelmat pitäisi selvitä! Inhottavaa tälläinen odottelu! Toivottavasti mitään vakavaa vikaa mun mahassani ei ole..

Moikka.

Ajattelin kirjoittaa, kun täällä vähän samanlainen "ongelma" kuin sinulla. :/ Kesäkuun lopussa jätin e-pillerit pois ja sen jälkeen tuli kahdet kuukautiset, kp34 ja 37. Yritys ollut päällä koko ajan. Kolmannet kuukautiset ovatkin antaneet sitten odottaa itseään! Edelliset kuukautiset siis alkoivat 8.9. eli nyt jo menossa kp52! Negatiivisia testejä tullut tehtyä jo useita, viimeksi keskiviikkona... Täytyy varmaankin mennä kanssa lääkärin juttusille, jos ei nyt mitään ala tapahtua. Ajattelin vielä ensi viikkoon odottaa menkkoja, mutta katsotaan nyt. En taida kyllä malttaa olla testailematta aina välillä ;) Pelottaa silti että jotain saattaa olla vialla. Tietysti tuon kierron tasaantumiseenkin menee varmasti aikansa.

Joo täällä mennään nyt kans sitten kp 45. Alavatsaa edelleen välillä aina vihloo, muuten mitään erityisiä tuntemuksia ei ole.. Niin paitsi tänään olin pitkästä aikaa kuntosalilla ja hengästytti aivan hirveesti, mikä ei ole normaalia :/ Voi olla että johtu siitäkin, kun aamulla aikasin lähdin reippailemaan ja aamuliikkuja kun en ole :)

Nyt ne menkat sitten alkoivat, loppui ainakin epätietoisuus. :/ No, yritys jatkuu...

Tsemppiä sulle nyt, toivotaan että positiivinen testi selittäisi sun oireet! :)

Pahoittelut Miupe :( Ehkä ensi kerralla sitten onnistaisi!!
Täällä menossa kp.48 ja alkaa olemaan itselläni jo vähän toivoton olo raskaushaaveistani kun testit edellee negoja.. Noh, huomenna lääkäriin selvittämään asiat :)

Kiitos, toivomme näin :) Toivottavasti sinä sait apua tai lisää tietoa lääkäriltä... :)

Täällä jännätään myös, nyt on siis kp 34.  Maanantaina tein raskaustestin mutta negatiivistahan se näytti ainakin vielä.

Olisihan se kiva jouluyllätys-nyytti :)

Heippa! Olen nyt tän viikkoa tavaillut tätä ketjua ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kaksi viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen kolmisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Kuukautiset on nyt viikon myöhässä (normaali kierto prikulleen 28 päivää) ja eilen aamulla tein testin, joka näytti haamuplussaa. Mulla on ollut menkkamaista kipua mahassa tän viikon ja eilen kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. Tänään on ollut "kuumotusta" alavatsassa muiden oireiden lisäksi. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta väsymystä kylläkin. Mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivän mittaan. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä. Mietityttää hurjasti ja kovasti tekis mieli tehdä uusi testi nyt heti. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi odottaa pidempään (esim. viikko). Olisko kellään mitään ideaa, jolla joko palauttaa minut maan pinnalle tai jotain järkevää miten tilanteeseen saisi selvyyden? Kiitoksia jo etukäteen! :)

Vastauksena vaan Serahille, että kyllä se haamuplussakin on plussa! Testithän reagoi VAIN ja AINOASTAAN silloin, kun pissassa on raskaushormonia. Jos sitä hormonia ei yhtään ole, niin ei siihen testiin ilmesty edes haamuviivaa. Haamuviiva tarkoittaa ennemminkin sitä, että raskaus on vasta alussa ja niin ollen hormonin määrä pissassa ei vielä ehkä ole riittävä oikein vahvan viivan aikaansaamiseksi. Eli onnittelut, olet hyvin todennäköisesti raskaana! :-)

Mulla myös ekassa raskaudessa näytti aluksi hailakkaa viivaa, vaikka kuukautiset olikin "jo" viikon myöhässä. Heti parin päivän päästä siitä testiin ilmestyi selvät kaksi viivaa.  

Täytynee siis huomisesta aamupissasta testata uudestaan :) en kuitenkaan tahdo innostua vielä liikaa. Pelottaa, että testi näyttäisikin negatiivista ja siitä luonnollisesti pettyisin. Huomenna voin kertoa kuinka kävi.

Noh nyt on tehty tän aamun pissasta testi ja haamuplussa tuli sieltäkin. Nyt en todella tiedä enää mitä ptiäisi tehdä :(

Hei Serah! Koita nyt odotella muutama päivä ihan rauhassa ja sitten taas testaat.
Raskaushormoonin lisääntyminen on yksilöllistä. Toisilla raskaustesti näyttää selvää plussaa jo ennen kuin kuukautiset on edes myöhässä ja toisilla se lisääntyy hitaammin ja plussaa joutuu odottelemaan. Olen samaa mieltä Yumnan kanssa siitä että kyllä sinä  todennäköisesti olet raskaana, kun kerran haamuplussa tulee testiin. Kokeile muutaman päivän päästä jollain toisella testillä. Itse testasin apteekin raskaustestillä ja clearbluen digitaalisella testillä. Ainakin nuo clearbluen testit on herkkiä.
Tsemppiä!

Oioi, en kyllä millään enää jaksaisi odottaa varman tiedon saamiseksi.... Eipä oo muita vaihtoehtoja joten palataan asiaan sunnuntaina :)

No kyllähän se nyt ihan varma juttu jo on, jos toiseenkin testiin ilmestyi edes jonkinlainen viiva!! :-D Usko pois vaan, raskaana olet. Ihan uskomattomaltahan se tuntuu joka tapauksessa, oli se viiva hailakka tai todella vahva :-D 

Tuntuu kuitenkin siltä, että haluan vielä tehdä yhden erimerkkisen testin ennen kuin lähden lääkäriin...

Kun tulin raskaaksi esikoisesta, sain tosi laimean haamun 26.3. En edes tajunnut olevani raskaana, mietin vain, että se nyt on jokin epäselvä tulos. En silloin ollut perehtynyt tällaisiin tikutuksiin ja yrityksiin kuin nyt. Uuden testin tein 1.4. eli aprillipäivänä ja selkeä plussa tuli. Soitin neuvolaan ja sieltä laittoivat lähetteen labraan, ei tarvi suoraan lääkärille mennä, jos haluaa varmistuksen raskauteensa. Ainakaan mun ei silloin tarvinnut lääkärin kautta mennä. Jos haluat varmistaa labrassa, soita neuvolaan.

Takaisin