Missä käytte lääkärissä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Jos lapsi tai itse tarvitsette lääkäriä, käyttekö julkisella vai yksityisellä?

Meillä on vakuutus, jotta lapsi voidaan käyttää yksityisellä nopeasti. Itselleni otin myös terveysvakuutuksen, sillä työterveys ei kata kaikkea. Vuorotyöläisenä on helpompaa käyttää yksityisen palveluita. Nuorempana kun käytin julkista terveydenhuoltoa, ei valittamista ollut. Mutta paljon joutui jonottamaan ja aikoja sai hurjan pitkän ajan päähän.

Me käytetään sekä julkista että yksityistä lääkäriä. Jos pitää päästä nopeasti, niin lapsi käy Pohjola-sairaalassa, muuten on hoito ja seuranta kunnallisella lastenlääkärillä, joka on perehtynyt lapsen asioihin.

Itse olen käynyt kunnallisella lääkärillä, vaikka kuuluin valinnanvapauskokeiluun. Minulla on hyvä lääkäri ja olen saanut aikoja sillä aikataululla, mitä on tarvetta. Kiireellisesti en ole yrittänyt mihinkään.

Lapsella on terveysvakuutus, joten yksityiselle (Tampereella ollessa OmaSairaalaan) mennään, jos tulee tarve. Itsellä on työterveys Mehiläisessä, meillä on laaja sopimus. Hoitovapaalla on ollut pakko käydä kunnallisella, hyvää hoitoa olen kyllä saanut. Tapaturman sattuessa menisin itsekin vakuutuksen turvin OmaSairaalaan, pari kertaa on tullut sinne asiaa. :rolleyes:

Yksityisellä käydään kaikki, lapsella on vakuutus ja vanhemmilla molemmilla työnantajan tarjoamat laajat työterveyshuollot ja tapaturmavakuutukset, joilla saa mennä mihin aikaan tahansa yksityiselle.

Ihan vaan sen nopeasti hoitoon pääsyn takia on lapsella vakuutus, toki siitä kiittää jos jokin pitkäaikainen sairaus tulisi.

Lapsella on vakuutus ja käy yksityisellä ellei sitten ole esim lähetettä jonkin asian tutkimiseen jolloin ne on julkisella. Itse käyn julkisella paitsi terapia on yksityisellä, ei sitä taida julkisella ollakaan.

Lapsella on vakuutus ja käy vain yksityisellä. Tässä kaupungissa on julkinen hoito ajettu siihen tilaan ettei sinne kukaan halua vapaaehtoisesti eikä aikojakaan saa vaikka tarvitsisi. Itsellä on ihan ok sopimuksella työterveyshoito mehiläisessä ja lisäksi sairasvakuutus muuta varten.

Lapsilla on vakuutukset mutta kertaakaan ei ole käytetty. Vanhempi on pari kertaa käynyt kunnallisella jonkin pikkujutun vuoksi, yleensä neuvolan lähetteellä. Kerran taidettiin ihan itse varata tk-aika. Toivottavasti pysyvät jatkossakin terveinä.

Pääosin on käyty yksityisellä nyt kun on Helsingissä asuttu. Eipä täällä kunnalliselle oikein meinaa päästäkään paitsi jos on jotain erityistä esim. osastolle joutuu hoitoon tai ite kävin magneettikuvissa, kun ei kuulunut meidän työterveyshuollon piiriin.

Pääasiassa käyn julkisella. Lapsi on vasta mahassa, joten siltä osin äitiysneivola on käytössä. Mulla ei ole ikinä ollut ongelmia saada aikaa omasta terveyskeskuksesta jos lääkärille on ollut tarvetta. Kiireellisissä on päästy aina samana päivänä. Kiireettömissä tilanteissa onkin sitten saanut odottaa, mutta ne onkin kiireettömiä. Ei niihin mielestäni tarvitse samalla viikolla päästä. Hoito on aina ollut hyvää, mua on kuunneltu ja uskottu, eikä eri testeistä tms. ole pihtailtu. Jopa silloin kun harrastin kilpaurheilua otettiin sen lajin vaatimukset hyvin huomioon vaikka ne välillä aiheuttivatkin ylimääräistä hommaa. Tervetuloa Turkuun :)

Saa nähdä mitä se on sitten lapsen kanssa, mutta näillä kokemuksilla en näe syytä yksityisellä käymiseen.

Takaisin