Missä isä on hyvä?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Isät ovat hyviä varmasti monessakin asiassa, mutta missä sinun lastesi isä on erityisen hyvä? Ja erityisesti siis suhteessa lapsiin, eli mitä lapsiin liittyvää miehesi tekee erityisen hyvin?

Meillä mies on hyvä viemään lapsia ulos. Itse en ihan joka kelillä jaksa tai viitsi, mutta mies kyllä urheasti vie heidät ulos lähes säällä kuin säällä. Eilenkin oli kauhea tuuli ja sade, mutta niin vain silti menivät ulkoilemaan.

Mies on hyvä myös rakentelemaan legoilla lasten kanssa. Itse en oikein saa niistä mitään aikaiseksi. :grin

On parempi leikkijä kuin minä, hermot on myös pidemmät sekä jaksaa osallistaa esikoista ehkä hieman paremmin kuin minä. On myös taitava ja luonteva vauvan kanssa. Mutta kaikkein tärkein asia, hän on ottanut esikoiseni (jonka isä ei ole) erittäin hyvin vastaan, rakastaa tätä kuin omaa lastaan ja he ovat parhaat kaverit.

Mies vie esikoista harrastamaan ( vaikka hänellä ei ole siellä mitään tekemistä) ja laittaa esikoisen yleensä nukkumaan samalla kun minä nukutaan vauvaa yöunille. Isänä hän on jämptimpi kuin minä äitinä, mutta ei turhasta suutu. Ja hän meillä kokkaa ja antaa lasten sotkea keittiössä enemmän kuin minä. :rolleyes:

Eniten ehkä arvostanut aina sitä, että puoliso on lasten syntymästä asti osallistunut kaikkeen. Ei ole tarvinnut erikseen pyytää tekemään mitään. Rakastan myös sitä että hänellä on lasten kanssa "yhteisiä" kiinnostuksen kohteita, esim jääkiekko jalkapallo jne ja tykkää harrastaa lasten kanssa monenlaista aktiviteettia. Ihan huippuisä kyllä ja onnekas olen, sillä tiedän että kaikkien lasten isät ei välttämättä rakenna edes läheistä suhdetta lapsiinsa. :Heartpink

Tyttärieni isä on hyvä viemään lapsia ulkoilemaan ja leikkipuistoilemaan, ja innokas opettamaan esim. pyöräilemään ja luistelemaan. Haluaisi tytärten kanssa yhteistä harrastusta (urheilu, veneily tai moottoriajoneuvot) ja näiden suhteen tekee lasten kanssa asioita enemmän mitä itse. (Vaikkakin tytöt vasta 4v ja 1v) Meillä isä on myös hyvä kaikissa likaisissa hommissa, putsaa esim. kuravermeet perusteellisesti ja imuroi hiekat eteisestä. Hän on hyvä myös peleissä, muistipeliä pelaavat esikoisen kanssa välillä hyvinkin tosissaan :happy::Heartblue

Kun katson miestäni silloin, kun hän on kummilasten tai sukulaislasten kanssa, olen varma että hän olisi mahtava isä. Se ilme, kun hän katsoo lapsia. Kärsivällinen ja lempeä. Hän myös haluaisi kovasti olla isä. Toivon, että se jonakin päivänä on totta. :Heartbigred

Takaisin