Mirena kierukan käyttökokemuksia yli 1,5 vuoden ajalta

Citrus

Sukkela juttelija
Joulukuunmammat 2014
Minulle laitettiin Mirena kierukka noin 1,5 vuotta sitten. Alku meni aika alavatsakipuisesti (noin 4kk), mutta sitten tasottui eikä edes menkkoja tullut. Olleet aiemminkin hyvin niukat ja vain pari päivää. Nyt noin 1,5 vuoden jälkeen yhtä äkkiä tullut "tiputtelua" satunnaisesti pyyhkiessä melkein 4:n viikon ajan...eikö kierukka sovi vain "omalle elimistölle" vai mistä johtuu? Muilla samaa? Eihän tuo muuten haittaa, mutta hieman turhauttaa.......
 
Tutulta kuulostaa. Tuskinpa mitenkään epänormaalia.
Mulla ei oo edes menkkoja, tais vuodot jäädä siihen kun kierrun jälkivuoto (vai millä sanalla sitä sanotaan?) loppu.
Pikkuhousun suojan oon laittanu välillä varulta ja hyvä niin, koska on aika reilua valkovuotoa ollu just tollon ku verta pyyhittäessä ollu.
Itse kävin marraskuussa tarkastuttaa (ohjeistettu vuosi tarkastus) ja paikallaan oli. Nyt en silti koe et olis tarve käydä näytillä. Ei sillain häiritsevää. Valkovuoto mut sitähän on aina tietyssä kohti kiertoa ettei mikään outo juttu.
 
Minulla ei mirena noin pitkään ehtinyt edes olla, mutta minipillereiden kanssa kävi samoin. Pari vuotta oli menkat kokonaan poissa ja yhtäkkiä alkoi tulla taas uudestaan "kuukautiset". Voiko elimistö jotenkin tottua hormoneihin? Mirenan kanssa kaikki lienee mahdollista ja normaalia.. :rolleyes: Ei sopinut siis itselleni ollenkaan, joten siksi ei pitkään käytössä ollutkaan. :)
 
Mulle ei kukaan ole sanonut, että pitäisi käydä vuositarkastuksessa - kiitos Åke. Eihän tuo sinällään häiritse kun pienellä pikkuhousunsuojalla pärjää ja tosiaan määrä on vähäinen..mutta ärsyttää kun nyt kolme viikkoa tullut satunnaisesti verta, ei tiedä onko menkat vai eikö & sitten vaikutus näihin aikuisten juttuihin :D ..Jospa se tästä...
 
Mulla oli mirena 10 vuotta ilman oireiluja ja ilman menkkoja.
Vuositarkastuksista en ole kuullutkaan...
Mirena poisottaminen ja laitto on monille tuskaisa kokemus. Laitossa sattu särkylääkkeistä huolimatta niin lujaa että itkin kuin olisi veistä pyöritetty sisällä. Laitto keskeytettiin tunniksi ja sain lisää lääkettä. Sama juttu kuitenkin kivun kanssa taas laitossa. Poisottamisessa terv.asemalla oli neljä hoitajaa eikä kukaan saanu kun oli niin tiukasti kiinni. Sain lähetteen gynelle joka sen nappas pois.
Näiden jälkeen päätin että ei kiitos kierukkaa enään.
 
Mulla oli mirena 10 vuotta ilman oireiluja ja ilman menkkoja.
Vuositarkastuksista en ole kuullutkaan...
Mirena poisottaminen ja laitto on monille tuskaisa kokemus. Laitossa sattu särkylääkkeistä huolimatta niin lujaa että itkin kuin olisi veistä pyöritetty sisällä. Laitto keskeytettiin tunniksi ja sain lisää lääkettä. Sama juttu kuitenkin kivun kanssa taas laitossa. Poisottamisessa terv.asemalla oli neljä hoitajaa eikä kukaan saanu kun oli niin tiukasti kiinni. Sain lähetteen gynelle joka sen nappas pois.
Näiden jälkeen päätin että ei kiitos kierukkaa enään.

Huh miten hankala kokemus sulla ollut.

Mul ollu aiemmin 1 kuparikierukka, eikä laitto tuntunu juuri kummoisemmalle kuin normaali gynerönkintä.

Mirena laitettiin nukutuksessa kaavinnan yhteydessä, eli sen laitosta en tiedä mitään ,mut "kiva" kuulla kokemuksia, itsel nyt reilu 1kk laitosta, ja ei oo tainnu olla päivääkään ettei ois vuotanu "jotain".Menkkoi ei oo näkyny, ellei jompi kumpi niistä kerroista kun lorahti enemmän ollut jotain :D Mahaa vääntänyt kahdesti silleen et menkat alkais.

Poistaako Mirena muuten ovistuntemukset??? VAI pitäiskö sen hyydyttää ovulaatio kokonaan??
 
Huh miten hankala kokemus sulla ollut.

Mul ollu aiemmin 1 kuparikierukka, eikä laitto tuntunu juuri kummoisemmalle kuin normaali gynerönkintä.

Mirena laitettiin nukutuksessa kaavinnan yhteydessä, eli sen laitosta en tiedä mitään ,mut "kiva" kuulla kokemuksia, itsel nyt reilu 1kk laitosta, ja ei oo tainnu olla päivääkään ettei ois vuotanu "jotain".Menkkoi ei oo näkyny, ellei jompi kumpi niistä kerroista kun lorahti enemmän ollut jotain :D Mahaa vääntänyt kahdesti silleen et menkat alkais.

Poistaako Mirena muuten ovistuntemukset??? VAI pitäiskö sen hyydyttää ovulaatio kokonaan??

Ei mulla ainakaan poistanut ovistuntemuksia!!
 
Takaisin
Top