Minkä kokoista vauvaa odotat? Veikkaa täällä vauvan syntymämitat. Jälkikäteen voi olla kiva kurkata menikö sinnepäinkään. :) Ja ultristahan voi koittaa ottaa vähän apua veikkaukseen.
Meillä esikoinen syntyi kaksi päivää yli lasketun ja oli 48cm ja 2840g. Ei haittaisi, vaikka seuraava olisi samaa kokoluokkaa.
Vähän jännittää synnytys, jos on paljon isompi. Eka tuli 6min ponnistuksella ja olin valvonut kaksi vuorokautta ja käytännössä jo puoliunessa ponnistaessani itkin, kuinka haluan nukkumaan. Jos olisi ollut isompi, ei ehkä olisi voimat enää riittäneet.
Itse olen ollut pieni vauva 2vk yliajalla ja sekä minä että mies pieniä ihmisiä muutenkin, niin veikkaan, että kovin isoa vauvaa ei seuraavastakaan tule. :)
Mulla kans esikoinen, joten ei mitään mihin verrata. Mutta kumppanin kanssa ollaan molemmat aika pitkiä, joten sanotaan nyt vaikka, että 52 cm ja 3700g.
Sisarukset ovat olleet 49cn ja 3580g sekä 50cm ja 4000g, joten eiköhän johinkin tuohon väliin mene :) vaikea sanoa kun isommat lapset eri suhteesta ja nykyinen kumppani on syntynyt keskosena.
Vaikea veikata mihin asettuu, kaksoset syntyi kaks viikkoa etuajassa mitoilla n. 49cm ja n. 3000g. Nyt veikkaan että vähän isompaa olisi luvassa 51cm ja 3300g.